1234567890123456789012345678901234567890123456789012345678901234567890123456789 =============================================================================== ========================== Devil May Cry ====================================== =============================================================================== ================== Nederlandstalige Walktrough ================================ =============================================================================== ========================== VERSIE 0.4 ========================================= =============================================================================== =============================================================================== ========================= - Copyright - ======================================= ===================== - Mister FANTASTIC - ==================================== =========================== - 2003 - ========================================== =============================================================================== =============================================================================== 1: Inhoudstafel =============================================================================== 1: Inhoudstafel =============== 2: Over mezelf en deze walktrough ================================= 3: Personages ============== 4: Walktrough ============== 4.1: Curse of the Bloody Puppets 4.2: Judge of Death 4.3: Destroyer of Ardor 4.4: Dark Knight 4.5: Guiding of the Soul 4.6: Evil of the Waterways 4.7: Holding the key of Ardor 4.8: The Legendary Knight Returns 4.9: New Strength 4.10: Canyon of Mist 4.11: Fate 4.12: Ghost Ship 4.13: Abyss 4.14: Deep Darkness and Towering Mountains 4.15: Wheel of Destiny 4.16: Nightmare of Darkness 4.17: Parted Momento 4.18: Spirit Stone Elixer 4.19: Enter the Corrupted World 4.20: Showdown with Nightmare 4.21: Living Cave 4.22: Legendary Battle 4.23: Mother's Guide 5: Moeilijkheidsgraden - Spelmodussen ===================================== Informatie 5.1: Auto Easy Mode 5.2: Normal Mode 5.3: Hard Mode 5.4: Legendary Dark Night Mode 5.5: Dante Must Die mode 5.6: Super Dante Mode 6: Wapens ========= 7: Items ======== 8: Geheime missies ================== 9: BOSS tips ============ 10: Credits =========== =============================================================================== 2: Over mezelf en deze walktrough =============================================================================== Eerst kort over mezelf. ----------------------- Ik ben een 19 jarige student, wonende te Hever in België. Even over de nickname; met deze ben ik gekend in de “gamewereld”. En op alle forums gebruik ik hem. Zelfs in mijn PS2 online clan ben ik zo gekend. Meer hoef je er niet achter zoeken. Zoals elke perfecte student ga ik elke weekdag naar school, in mijn geval het Koninklijk Atheneum Keerbergen. Ik zit er na 2 jaar met pech, eindelijk in mijn laatste jaar. Over deze walkthrough. ---------------------- Weet dat hier rechten op staan, en dus alles in deze walktrough mij toebehoort. Je kan en mag niets gebruiken zonder mijn toestemming. Hier zijn internationale wetten over opgesteld. Deze zijn de copyright wetten, waar je wellicht al van gehoord hebt. Wil je iets gebruiken uit deze walktrough, of heb je een vraag, dan kan je me altijd contacteren op Joeri_Crauwels@hotmail.com, maar ik kan niet garanderen dat ik je mail zal aankrijgen, want mijn filter staat op exclusief. Je kan ook een message achterlaten naar mij toe op het officiële playstation forum of op het forum van m’n clan. Joeri_Crauwels@hotmail.com www.playstation.be www.ps2united.tk =============================================================================== 3: Personages =============================================================================== Komt nog =============================================================================== 4: Walktrough =============================================================================== Als je zou sterven tijdens de eerste 2 missies, of als je een healing item moet gebruiken, dan wordt je de easy-auto moeilijkheidsgraad aangeboden. Let wel op of je ze accepteerd. Je kan niet meer terug naar een andere moeilijkheidsgaard. Dus kan je ook niet de geheime personages,... bemachtigen. Maar, het spel is wel heel wat makkelijker nu. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 4.1: Curse of the Bloody Puppets -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- DOEL VAN DE LEVEL: Verbreek de duistere spreuk en open de vervloekte poort Je bgint aan een oud middeleeuws kasteel. Voorlopig is er nog niets te doen. Als dit de eerste keer is dat je speelt, test dan even hier de controls uit, zodat je deze kent voordat je de actie aangaat. Volg gewoon dit pad en neem de orb op die je onderweg tegenkomt. Blijf volgen en Dante zal het kasteel binnengaan. Maar wat is dat? De ingang is achter je verdwenen? Tjah, nu zit je vast. Geen weg terug! Acht wat, teruglopen is voor wezels. Je bent in de inkom hal van het kasteel. Als je die deur met de "mist" ervoor eens checkt, dan merk je meteen dat ze op slot is. Je moet, om ze te openen, 45 rode orbs bemachtigen. Deze liggen in deze ruimte verspreid. Verken het gebied wat en zoek de rode orbs. TIP: Als je bovenop de speer van het standbeeld kan springen, dan krijg je een heleboel orbs. Maar je vind er genoeg zonder dit te doen hoor. Als je de 45 orbs hebt, dan ga je terug naar die gesloten deur, die je nu opent. In de volgende ruimte, sla je de harnassen kapot met je zwaard om rode orbs te krijgen. TIP: Onthoud dat je vele tafels, harnassen,... kan kapot meppen en zo goede items bemachtigen. Ga de volgende deuropening door en volg de trap naar boven. Spring op de tafel, en dan omhoog door het gat in het plafond. In deze kleine ruimte moet je de RUSTY KEY oppikken... En nu begint de fun! Zodra je je weer omdraait komt de pop tot leven. Whoohoo, de eerste vijand (van de ontelbare). Maak hem af natuurlijk, neem de items die hij laat vallen en ga dan terug door het gat naar beneden. Doe hetzelfde met alle andere vijanden die je tegenkomt. TIP: Probeer in de begin levels zoveel mogelijk rode orbs te bemachtigen. Naarmate je vordert, word het moeilijker om ze te bemachtigen, want de vijanden worden moeilijker, en je hebt de rode orbs nodig om je wapens sterker te maken, en speciale aanvallen te kopen. Ga terug naar de hal van het kasteel, en gebruik de RUSTY KEY op de grote groene deur. Nu deze los is, moet je erdoor. In deze kamer ga je naar de andere kant, en sla de harnassen kapot. Mep nu op het symbool dat op de muur staat. Als je de meter op het symbool volmept, dan ga je met een soort van lift naar beneden. Maak alle vijande af. Hmm, vreemd, de openingen waardoor de vijanden kwamen zijn gesloten, en de lift is terug. Ach wat, er is niets anders meer te doen. Dus neem de lift terug naar boven. Maak hier alle vijanden af. Geen genade! Zodra ze allen dood zijn, is de vloek over de deur opgeheven en kan je erdoor. Einde level 1 -=-=-=-=-=-=-=-=-=- 4.2: Judge of Death -=-=-=-=-=-=-=-=-=- DOEL VAN DE LEVEL: Open de deur van de kapel. Volg gewoon deze gebogen gang. Onderweg kom je ongetwijfelt vijanden tegen. En dit blijf ik niet meer herhalen, je mag er zeker van zijn dat je in elke ruimte vijanden tegenkomt! Blijf volgen totdat de camera plots het beeld achter je toont: er is een deur aan de linkerkant van de gang. Maar om deze te openen heb je weer een RUSTY KEY nodig. Volg nu de gang weer en chack de grote deur. Scene... (een hele coole trouwens) Whoohoo, je hebt de ALASTOR. Dit wapen zal je in het grootste deel van het spel gebruiken. (Zie de sectie over de wapens voor de details en de upgrades die mogelijk zijn.) Ga nu door de andere deur. Deze brengt je in de bibliotheek. Ga naar de andere kant, en ga tot aan het bruggetje. Langs de andere kant ervan is een houten tafel die je moet kapot slaan vooraleer je iets anders doet. Whoohoo, je hebt de SHOTGUN gevonden. Neem hem op! Of je deze nu wisselt voor de HANDGUNS moet je zelf uitmaken. Ga nu terug naar de andere kant van het bruggetje en check het schilderij. Je krijgt de RUSTY KEY. En je weet waar je hem moet gebruiken... Als je dan terug bij die deur bent, gebruik dan de nieuw verkregen RUSTY KEY en ga door de dubbele deuren. Loop recht naar de andere kant en check het krachtveld rond het standbeeld. Er komen nu een heleboel vijanden, op wie je je nieuwe ALASTOR zwaard kan testen. Nu moet je omhoog klauteren op de balustrade, en deze rond volgen en over de gaten springen. Je komt uiteindelijk bij een deur die je door moet. Volg deze nieuwe gang, maak alles af en ga rechts. Je zal een soort van stenen kist vinden. Als je erop slaagt met je zwaard, dan zal deze achteruit schuiven, en een nieuwe doorgang vrijgeven. Sta op de ingang en duw op X om er door te gaan. In de volgende ruimte moet je de STAFF OF JUDGEMENT oppikken. Er is een deur achter je open gegaan waar je door moet. Je bent terug in de bibliotheek. Ga naar de uitgang, maar plots word deze vervloekt en verscijnt er een nieuw soort vijanden. Maak ze af zodat de vloek opgeheven wordt. Als je de deur weer doorkan, moet je de STAFF OF JUDGEMENT gebruiken op de deur waarop de ALASTOR vast zat. Einde level 2 -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 4.3: Destroyer of Ardor -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- DOEL VAN DE LEVEL: Slaag in de test en bemachtig de PRIDE OF LION Je bent in de kapel. Ga naar het altaar waar je de leeuw vind. Bestudeer deze en je krijgt een nieuw pad aangeduid. Ga dus nu de deur recht over de leeuw door en volg dit tot op het einde. Er zijn wat rode orbs om te bemachtigen en er is een vreemde zwarte cirkel in het midden. Dit is een poort naar de onderwereld, maar hij is nog niet openen. Dan zullen we maar terug gaan he? Ai, de test is nog maar net begonnen?! De brug barst uiteen, en Dante valt in het water. Volg het scherm snel naar rechts, en ga naar de poort in de ruimte. Maar nu verschijnen er een heleboel vijanden (nieuwe vijanden overigens). Maak deze snel af voor je zuurstof op is! Als ze allen dood zijn, kan je met de poort terug naar het droge. Ga terug de kapel binnen, en ga terug naar de leeuw. Check de leeuw weer even, en je bent blijkbaar geslaagd in de test. Je hebt de PRIDE OF THE LION verdient. Oh-oh! Er is iemand, of eerder iets, die je heel de tijd gade heeft gehouden. Een reuzachtige schorpioen uit lava valt achter je neer en wil je opeten. Maar Dante laat dit natuurlijk niet zomaar gebeuren, en lacht de praat van de schorpioen gewoon weg. Na deze scene heb je je eerste... BOSS: Phantom ------------- De stukken die uit lava bestaan zijn kwetsbaar. De rest is bepanserd. Ik denk dat je het beste de ALASTOR kan gebruiken. Spring in het rond, en zorg dat hij zijn vuurballen niet op je kan afvuren. Spring op hem, en sla erop los, of spring in de lucht, en knal er op los. Soms springt Phantom in de lucht, om dan op jou te landen. Zodra hij door z'n poten zakt om zich af te duwen, moet je weglopen. Probeer zo zijn aanval te ontwijken. Buiten deze twee aanvallen, zal hij lava uit de grond laten komen. Hier moet je voor opzij rollen. Als je meer tips nodig hebt, probeer dan eens een BOSS FAQ te raadplegen. Probeer de Devil Trigger nog niet te gebruiken! Deze heb je nadien nog nodig. Als hij dood is, neem dan alle items op en ga door de deur aan de zijkant van de kapel om weer naar de gang te gaan. Einde level 3 -=-=-=-=-=-=-=-=- 4.4: Dark Knight -=-=-=-=-=-=-=-=- DOEL VAN DE LEVEL: Toon je kracht aan de leeuw en bemachtig de MELONCHOLY SOUL Ok, even een tip. Probeer de Alastor hier te upgraden. Probeer dus 1150 rode orbs te bemachtigen, om de Vortex level 1 te kunnen kopen. Je kan vanaf hier de bibliotheek in. Elke keer als je erin gaat, verschijnen er weer vijanden die je moet verslaan. Blijf dit doen totdat je genoeg orbs hebt. Vergeet ondertussen niet te saven. Dit doet niets aan je rang in het spel, het verlengt alleen de tijd. Je zal me later dankbaar zijn. Probeer zelfs eerst alle aanvallen van de ALASTOR te kopen. Als je genoeg orbs hebt, dan save je gewoon het spel. Je laad het weer, en voor de level begint, kan jeitems en je aanvallen kopen. Je moet de gang volgen, en door de deur in het midden van de gang. Maar zodra je bijna bij de deur bent, komt Phantom de gang ingestormd van achter je. Je moet hem niet verslaan, maar hij levert wel heel wat orbs op. Als je hem niet wil bevechten, loop dan meteen de dubbele deuren in. BOSS: Phantom ------------- Als je mijn raad gevolgd hebt, dan heb je Vortex level 1, of misschien zelfs de level 2. Als je nu nog volle Devil Trigger hebt, dan mag deze baas niet moeilijk zijn. Ga in Devil mode en gebruik de Devil aanval. Als je heel snel achtereen op O duwt, dan maak je een spinnende aanval op Phantom. Blijf dit doen totdat je Devil Trigger Gauge leeg is, en ga daarna over op gewone aanvallen als hij nog niet dood is. Heb je mijn raad niet gevolgd, dan moet je wel goed zijn in het vechten. Zoniet, dan raad ik je af om deze baas te bevechten. Sla erop los met alles wat je hebt, en ontwijk zijn aanavllen door te springen. Let wel, deze baas blijft doorlopen, en hij moet dood zijn voor hij het einde van de gang bereikt. Anders sterft Dante. Als Phantom weer verslagen is, of je bent gewoon door de dubbele deuren gegaan, dan moet je weer naar het standbeeld van de leeuw. Je gebruik de PRIDE OF THE LION en het krachtveld zal verwijnen, waarna je op het beeld moet meppen. Maar, er verschijnt weer een nieuw type vijand. (Shadow) En dit type is het moeilijkste dat er is. Je moet erop losknallen en houd je afstand. Het weze in elastisch, en kan je vrij ver raken door je vanop een afstand te steken. Het wezen is tevens heel snel, en kan veel schade verdragen. Als het rood word van kleur, maak dan dat je ver weg bent. Het wezen kan ook in de vloer kruipen, en zo achter je komen. Zodra je genoeg schade hebt toegebracht, zal zijn centraal gedeelte zichtbaar worden. Dit is een soort van rond kristal. Vernietig dit, en je vernietigd het wezen. Zodra het wezen dood is, gaat er een deur boven het standbeeld van de leeuw open. Loop de trappen op tot boven. Hier moet je naar het platform springen met de deur. Blijf volgen tot je door een deur gaat die je in een slaapkamer brengt. Op het bed vind je wat goeds, en verder is er een standbeeld waarmee je later nog wat moet aanvangen. Ga de kamer terug uit, en spring recht naar beneden nu. Jawel, je hebt me gehoord, spring helemaal naar beneden. Hier is weer zo'n symbool dat je kan opladen door erop te meppen met je zwaard. Er verschijnt een lift die je helemaal naar boven brengt. Spring nu naar het balkon en neem daar het vreemde zwaard op. Jammer, dit zwaard is geen wapen. Je moet met dit zwaard terug naar de slaapkamer. In de slaapkamer steek je het zwaard in de borst van het standbeeld. De MELONCHOLY SOUL zal nu uit de handen van het standbeeld vallen. Scene... Whoaa, wat een creepy kerel seg. Dit is Nero Angelo. De Dark Nght. Er is iets vreemds met hem. Hij draagt de andere helft van het Medailon van Dante, en hij gebruikt dezelfde vechtstijl. Ga door de glazen deuren als de scene voorbij is, en spring naar beneden. BOSS: Nero Angelo ----------------- Wat je moet doen, is recht op Nero Angelo af lopen, en er op los meppen. Hij zal je aanvallen dan blokkeren, dan rol je naar achter hem, en val hem langs daar aan. Hij heeft een bijzonder sterke aanval; hij zal zijn zwaard opladen, en er verschijnt een blauwe gloed rond. Hiermee neemt hij bijna je ganse leven mee. (In autoe easy heb je niet veel te vrezen) Zodra hij dit doet val je hem aan met een stinger aanval. Dit is een aanval waarmee je met je zwaard vanop een afstand recht vooruit steekt. Ofwel raak je hem, ofwel wordt ja aanval afgeweerd. Maar meestal zal Nero Angelo moeten recupereren van de aanval. En dan kan je er wel flink op los meppen. Of, je knalt er op los met de HANDGUNS totdat hij stilstaat om je aan te vallen of zich op te laden, en dan lanceer je een stinger. Let wel, probeer hem langs achteren aan te vallen. Als je hem face 2 face aan wil pakken, maakt hij gehakt van je. Als je hem genoeg schade hebt toegebracht, zal hij je vanop het balkon aanvallen. Volg en hem, en val hem weer aan. Hierna gaat hij nog een stapje hoger, waar je weer dezelfde tacktiek gebruikt om hem neer te halen. De Devil mode kan je veel helpen. Dus maak er goed gebruik van. Weeral, als je meer hulp zoekt bij deze baas, raad ik je aan om een BOSS FAQ te raadplegen. Zodra hij verslagen is heb je de level uit. Einde level 4 -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 4.5: Guiding of the Soul -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- DOEL VAN DE LEVEL: Haal je doel voor de kracht van de MELANCHOLO SOUL is opgebrand. Je begint waar in de tuin waar je Nero Angelo hebt verslagen, met de MELANCOLOY SOUL in je bezit. Maar er komt weer zo'n wezen (Shadow) als je hebt bevochten in het hofje met de fontein en het standbeeld van de leeuw. Versla het wezen op dezelfde manier. En haast je! Zodra je het wezen verslagen hebt, moet je naar het balkon waar je Nero Angelo hebt bevochten in de derde fase van het gevecht. Daar zal je een gat vinden in het balkon. Laat je erdoor vallen, en je komt terug aan de glazen deuren die naar de slaapkamer leiden. GA door de slaapkamer naar de trappenhal, waar je meteen weer naar benden springt. Gebruik de MELANCHOLY SOUL op de deur onderaan de trap. Indien de kracht van de MELANCHOLY SOUL op is, dan kan je hem nog opladen. Herinder je je die stenen kist nog die je moest opzij duwen door er op te meppen met je zwaard? (Level 2) Wel, op het einde van de gang waar die staat is er een beeld waarin je de MELANCHOLY SOUL kan opladen. Maar normaal gezien is dit helemaal niet nodig. Zodra je de MELANCHOLY SOUL op de deur hebt geplaatst, en er door gaat... Einde level 5 -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 4.6: Evil of the Waterways -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- DOEL VAN DE LEVEL: Versla de duistere bewaker en bemachtig het GUIDING LIGHT Volg het pad en ga om de hoek heen. Je komt daar een deur tegen aan je rechterkant. Hier moet je binnen. Je komt nu in een ruimte vol met riool pijpen. In een van de pijpen ligt een RUSTY KEY. Maar zodra je deze neemt, komen er uit al de andere pijpen een heleboel nieuwe vijanden. Deze nieuwe vijanden zijn reusachtige insecten, waarvan sommige kunnen vliegen, en andere zuur naar je gooien. Maakt ze af hoe je wil. Hierna ga je de ruitme weer uit. Maar nu zit hier ook van dat gespuis. Reken met ze af! Oh jah, deze vijanden leveren wel wat goede items, en ze zijn perfect om je Devil Trigger Gauge weer op te laden, en ervaring op te doen. Dus je kan die ruimte met de pijpen in en uit blijven gaan zoveel je wil. Handig voor veel rode orbs,... net zoals toen in level 4 voordat Phantom achter je aan kwam stormen in die gang. Ok, volg de hoofdgang weer, en ga meteen naar links. Als je volgt, vind je een rode zwevende cirkel. Hak hierop om veel rode orbs,... te krijgen. Ga nu terug naar de hoofdgang, en blijf volgen. Je moet op het einde een deur door. Hierna blijf je gewoon volgen. Ga naar rechts (linkerkant voor Dante) en daar in de doodlopende tunnel zal je groene orbs vinden. Ga weer naar de hoofdgang, en je komt bij een nieuwe soort van vijand. Dit is de Guardian/ duistere bewaker die je moet verslaan. En dit is echt een rotkereltje. Hij begint met een kooi van lasers rond je te maken zodat je niet meer weg kan. Verder kan hij verdwijnen, om je dan langs een willekeurige kant aan te vallen. Hak er gewoon op los. Het beste wapen lijkt me hier de SHOTGUN, omdat je hem hiermee even kan uit balans brengen. Hierna sla je erop los met de ALASTOR. Rol veel rond, blijf nooit stilstaan, want dan ga je dit gevecht waarschijnlijk niet winnen. Zodra hij dood is, verwijnt de kooi van lasers. Blijf nu het pad volgen en je zal de GUIDING LIGHT vinden. Einde level 6 -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 4.7: Holding the key of Ardor -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- DOEL VAN DE LEVEL: Haast je naar de slaapkamer voor de GUIDING LIGHT al je leven absorbeerd. Je hebt nu de GUIDING LIGHT. Maar deze doet je leven stilaan afnemen. Zoals het doel zegt dus. Neem de weg zoals je hier bent geraakt om terug te gaan. Volg de riool en door de deur. Ga door het volgende stuk van de riool en door de deur op het einde. Let wel, je moet in elk deel alle vijanden verslaan om de vleok op te heffen, en zo door de deur te kunnen gaan. Maar, Phantom keert ondertussen weer terug... BOSS: Phantom ------------- Ik raad je aan om hem niet te bevechten, omdat je een tijdslimiet hebt op deze level. Dit aangezien je je doel moet bereiken voor je leven op is. Als je hem wil bevechten, dan gebruik je best de strategie die je voorheen hebt gebruikt. Als hij dood is, blijf je dus verder volgen tot je in de trappenhal komt. Activeer het symbool op de muur weer om met de lift naar boven te kunnen. Dit is sneller dan de trappen oplopen. Je moet nu dus naar de slaapkamer. In de slaapkamer gebruik je de GUIDING LIGHT op het buste met de zon erop. Er gaat nu een nieuw pad voor je open. Volg gewoon tot je aan een gat komt in de brug. Spring erover, en ga door de volgende deur. Einde level 7 -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- 4.8: The Legendary Knight Returns -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- DOEL VAN DE LEVEL: Activeer het mechanisme, en ontsnap van het dak Wandel rechtdoor en spring op de richel om wat gratis rode orbs te bemachtigen. Hierna moet je door de deur. Wandel voorwaarts en spring over de muur. In deze nieuwe open ruimte moet je naar de de poort die open staat. Oh-oh! Hij is terug... Phantom! Zal hij het nooit leren? Iemand met verstand zou toch ondertussen moeten weten dat ze geen kans maken tegen Dante? BOSS: Phantom ------------- Gebruik dezelfde strategie als bij de eerste keer dat je hem bevocht. Maar maak vooral gebruik van de Devil Trigger mode. De Vortex aanval lijkt me nogaltijd de handigste. Voor meer hulp bij deze baas, raadpleeg een BOSS FAQ. Als je hem verslagen hebt, krijg je een coole scene. Hah! Opgeruimd staat netjes! Die mislukte schorpioen zien we niet meer terug. GA door de poort, en neem de TRIDENT op. Als je dit gedaan hebt, moet je je laten zakken in het gat waar je een kraan met een ketting van de ophaalbrug ziet. Sla erop om de ophaalbrug te laten zakken. In deze ruimte ligt tevens een geraamt met de GRENADE LAUNCHER! Als je deze hebt oppgepikt, dan laat je je zakken in het gat, en daar gebruik je de TRIDENT. Er zal nu de grote poort openen. Ga door de deur in deze kamer en loop de trap af naar beneden. Blijf volgen... (dit moet je hier allemaal wel bekend voorkomen) Ga door de poort voordat ze weer sluit. Loop het kasteel uit. Einde level 8 =============================================================================== 5: Moeilijkheidsgraden - Spelmodussen =============================================================================== Informatie ----------- Als je het spel hebt uitgespeeld, dan behoud je je wapens, upgrades, orbs en items van de vorige keer dat je het speel hebt gespeeld. Handig toch! 5.1: Auto Easy Mode ------------------- - Hoe te krijgen: Sterf 2 tot 3 keer in één van de eerste 2 levels. Of gebruik in die levels enkele healing items. Je krijgt nu de Auto Easy mode aangeboden. - Over de Mode: Als je deze mode kiest, kan je niet meer terug naar een andere moeilijkheids graad. Dat wil zeggen dat je gaan van de andere geheime modes en geheime personages kan vrijmaken. Een voordeel is dat alles veel makkelijker is, je krijgt meer orbs, de ugrades en items zijn goedkoper. Verder richt Dante automatisch zijn wapens naar de dichtsbijzijnde vijand. Ook hoef je enkel maar het vierkantje in te duwen om te schieten. Dante zal blijven schieten, zonder dat je steeds weer op het knopje hoeft te duwen. 5.2: Normal Mode ---------------- - Hoe te krijgen: Je bgint in deze mode. - Over de mode: Wel, alles is hier standaard. De gulden middenweg tussen te makkelijk, en moeilijk. Normaal gezien zou dit niet te moeilijk mogen zijn, hoewel er een hoop verschil is tussen Auto Easy en Normal. 5.3: Hard Mode -------------- - Hoe te krijgen: Speel het spel uit in de Normal Mode. De Hard Mode is nu verkrijgbaar als je opnieuw wil beginnen. - Over de mode: Ok, dit is stilaan een uitdaging. Alles wordt heel wat moeilijker, en alle items en upgrades zijn zo ontzettend duur. Hopelijk heb je nog wat over van de vorige keer dat je speelde... 5.4: Legendary Dark Night Mode ------------------------------ - Hoe te verkrijgen: Speel het spel uit op de Hard Mode. Als je nu een nieuw spel wil beginnen, dan kan je je personage kiezen. - Over de mode: Je speelt met Sparda, de vader van Dante. Hij trekt wat op Dante, maar ziet er toch wat anders uit. Zelfs nog cooler vind ik. Hij heeft z'n eigen versie van de HANDGUNS met andere namen. Tevens heeft hij zijn eigen zwaard, de YAMATO. Deze trekt wat op de ALASTOR en op de SPARDA, en heeft die hun mogelijkheden. Als je in Devil Mode gaat, dan verander hij in Sparda. Je kan deze mode spelen in een van de 3 moeilijkheidsgradend ie ja al hebt. 5.5: Dante Must Die Mode ------------------------ - Hoe te krijgen: Speel het spel uit in de Legendary Dark Night Mode. - Over de mode: Wel, dit is bijzonder moeilijk. Je krijgt welgeteld 30 seconden om elke kamer vijand vrij te maken. Lukt dit niet, dan sterf je. De vijanden zijn veel sterker, en Dante is een pak zwakker dan voorheen. 5.6: Super Dante Mode --------------------- - Speel het spel uit in de Dante Must Die Mode. - Je speelt nu als Dante, met oneindige Devil Trigger Gauge. Dit is speelbaar in elk van de moeilijkheidsgraden. =============================================================================== 6: Wapens =============================================================================== Komt nog =============================================================================== 7: Items =============================================================================== Komt nog =============================================================================== 8: Geheime missies =============================================================================== Komt nog =============================================================================== 9: BOSS tips =============================================================================== Komt nog ================================================================================= 10: Credits ================================================================================= Voorlopig nog geen.