+----------------------------------------------------------------------------+ | | | ONI | | | | FAQ/Walkthrough voor PlayStation 2 – Geschreven door Patt3rson | | | | Laatste versie, sinds 9 januari 2006 – Copyright Patt3rson | | | | patt3rson(at)gmail(punt)com – www.gamechoice.nl | | | +----------------------------------------------------------------------------+ ============================= = I N H O U D S O P G A V E = ============================= ___________________ \ 1 / INTRODUCTIE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 1A – Rechten 1B – Toevoegingen 1C – Voorbereiding ____________ \ 2 / GAME / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 2A – Verhaal 2B – Personages 2C – Besturing ___________________ \ 3 / WALKTHROUGH / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 3A – TCTF Training 3B – Syndicate Warehouse 3C – Manufacturing Plant 3D – Bio-Research Lab 3E – Airport Assault 3F – Airport Cargo Hangars 3G – TCTF Regional HQ 3H – Atmospheric Conversion Center (Exterior) 3I – Atmospheric Conversion Center (Interior) 3J – Regional State Building 3K – Rooftops 3L – Doctor Hasegawa’s Lab 3M – TCTF Science Prison 3N – TCTF Regional HQ (Redux) 3O – Syndicate Mountain Compound __________________ \ 4 / AFSLUITING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 4A – Slotwoord 4B – Credits ============================= = 1 = I N T R O D U C T I E = ============================= ___ /_1_\__________ \ A / RECHTEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het schrijven van FAQ’s en walkthroughs vergt veel tijd en moeite, schrijvers steken er dan ook een hoop werk in. Werk stelen van anderen is uit den boze en één van de ergste misdaden die je in het schrijven kunt begaan. Bovendien is het strafbaar, want alle bestanden op sites vallen onder de internationale wet van kopieerrechten en gebruik zonder toestemming is dus aan te vechten via de rechtbank. De nieuwste versie van dit bestand is meestal te vinden op http://www.gamefaqs.com. Voor vragen en of opmerkingen over dit bestand, waaronder ook de walkthrough, kan men ook terecht op onderstaand adres. Alleen serieuze vragen waarvan het antwoord niet in dit bestand te vinden is zullen worden behandeld. Dit document mag niet verspreid of gekopieerd worden in delen of in het geheel. Dit bestand mag alleen geprint of opgeslagen worden voor eigen gebruik. Voor gebruik op andere manieren of locaties moet eerst schriftelijke toestemming van de auteur verkregen worden. Toestemming kan aangevraagd worden op onderstaand adres, maar wordt niet gegarandeerd! Tref je het bestand op een andere plek aan dan de locaties die hier onder staan weer gegeven laat het dan weten via hetzelfde adres. [CONTACTADRES] patt3rson(at)gmail(punt)com [TOEGESTANE LOCATIES VAN DIT DOCUMENT] http://www.gamechoice.nl http://www.gamefaqs.com http://www.neoseeker.com ___ /_1_\_______________ \ B / TOEVOEGINGEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Omdat PlayStation Clan niet meer bestaat en het tegenwoordig GameChoice is heb ik de links en namen daarvan aangepast. Ook is Menneke Cheats uit de officiële toegestane locaties van de walkthrough verwijderd en heb ik mijn e-mail adres geupdate als dat nog niet gedaan was. ___ /_1_\________________ \ C / VOORBEREIDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voor een review en beoordeling van de game ga je naar http://www.gamechoice.nl. Lees eerst onderstaande tips voordat je met de game of het lezen van de walkthrough begint. Deze aanwijzingen bevatten waardevolle informatie over het gebruik van de FAQ of de game. Het is erg moeilijk om in een game als dit alle items en alle vijanden te noemen. Dat heb ik natuurlijk wel zo veel mogelijk geprobeerd, maar alleen als je deze items en vijanden op je pad tegen komt of als ze nodig zijn voor het behalen van het level. Er is één punt waar je rekening mee moet houden als je de walkthrough wilt blijven volgen. In het level TCTF Regional HQ (Redux) krijg je de optie om Griffin overhoop te schieten. Om het jezelf makkelijker te maken moet je Griffin niet neerschieten! Doe dat dus ook niet, want wat er aan het einde van het laatste level gebeurt is afhankelijk van je keuze. De beschrijving in de walkthrough gaat dan ook alleen op als je Griffen laat leven! =============== = 2 = G A M E = =============== ___ /_2_\__________ \ A / VERHAAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Konoko is een speciaal onderdeel van ordehandhaving organisatie TCTF, onder leiding van meerdere Griffin. Al snel kom je er achter dat niet alles in de haak is rond de TCTF en ook niet met Konoko. Konoko heeft dan ook speciale krachten die in het begin van de game nog niet te verklaren zijn. De slechterik is een man genaamd Muro, leider van de Syndicate, die ook speciale krachten schijnt te hebben. Naarmate de game vordert ontdekt Konoko steeds meer en komt ze er achter wat voor smerige plannen er allemaal gemaakt zijn. Het is dus aan haar deze plannen van het Syndicate te stoppen. ___ /_2_\_____________ \ B / PERSONAGES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [KONOKO] Konoko is een pittige tante in dienst van de TCTF. Ze bezit speciale krachten die ze te danken heeft aan allerlei experimenten die de mensheid moeten redden van de ondergang. [SHINATAMA] Shinatama is een jong meisje dat ook bij de TCTF werkt. Je komt er achter dat ze eigenlijk niets meer is dan een robot, gemaakt om jou in de gaten te houden. Toch heeft ze grote emoties en kan ze ook pijn voelen. [GRIFFIN] Griffin is een hoge pief bij de TCTF en directe meerdere van Konoko. Hij is een harde man vanaf het begin van de game, maar naarmate je verder komt ontdek je ook dat Griffin nog veel meer op z’n geweten heeft. [KERR] Hoewel Kerr niet veel in de game voor komt is hij toch best belangrijk. Hij werkte samen met Konoko’s vader aan een middel om de mensheid te redden van de vervuiling van de buitenlucht. Kerr was de broer van Konoko’s moeder. [MURO] Muro is de broer van Konoko en de grote slechterik van de hele game. Net als Konoko heeft hij speciale krachten, de danken aan experimenten van Kerr gedwongen door Griffin. [BARABAS] Barabas is het hulpje van Muro. Een grote, sterke en mismaakte vent die maar niet door heeft dat er altijd iemand sterker is als jij. Je komt hem twee keer in de game tegen, maar is verder niet echt belangrijk in het verhaal. [MUKADE] Er is weinig bekend over deze gozer. In het level waar je hem voor het eerste tegen komt reken je ook meteen met hem af. Hij is in ieder geval ook een hulpje van Muro, waar wie of wat hij is blijft onbekend. ___ /_2_\____________ \ C / BESTURING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hieronder staan alle knoppen van de PlayStation controller. Niet alle knoppen hoeven een functie te hebben in het spel zelf! Dit zijn de standaard instellingen, het is mogelijk dat de besturing naar eigen wens in te stellen is! Check de handleiding of de menu’s om er achter te komen hoe. PIJLTJES: Boven - Beweeg speelfiguur naar voren Beneden - Beweeg speelfiguur naar achteren Links - Beweeg speelfiguur naar links Rechts - Beweeg speelfiguur naar rechts SYMBOLEN: Driehoekje - Item weggooien Kruisje - Actie Vierkantje - Herladen Rondje - Hypo gebruiken SCHOUDER: L1 - Springen L2 - Bukken R1 - Slaan R2 - Schoppen STICKS: L3 - Langzamer lopen Linker Analoog - Beweeg speelfiguur R3 - Item oppakken Rechter Analoog - Beweeg camera FUNCTIE: Start - Pauzemenu oproepen Select - Inventaris =========================== = 3 = W A L K T R O U G H = =========================== ___ /_3_\________________ \ A / TCTF TRAINING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Een zeer irritante training missie, maar helaas moet het gedaan worden voordat je verder kunt. Onder leiding van Shinatama moet je eerst wat trucjes doen voordat echt aan het werk mag. Volg gewoon de instructies die in het scherm staan en alles komt goed. Als eerste moet je even met het rechter pookje heen en weer bewegen om zo om je heen te kijken. Daarna mag je met de pijltjes of het linker pookje rond gaan lopen. Benader de computer met de gele cirkel er onder en druk op kruisje. Je moet snel lopen door twee keer snel achter elkaar naar voren te drukken, met het pijltje of met de linker stick. Als je dat één keer in het midden van de ruimte gedaan hebt, dan mag je daarna over de baan met de rode pijltjes gaan rennen op dezelfde manier. Begin bij de gele cirkel en begin met rennen zonder lampjes over te slaan. Na dit rennen moet je de andere computer in deze kamer bekijken om alles nog eens na te lezen. Als je hiermee klaar bent sluit je het af en ga je naar de gele cirkel om daar de deur naar de volgende ruimte te openen met kruisje. Hier aangekomen moet je eerst gewoon met L1 recht omhoog springen en daarna ook een beetje alle kanten op. Daarna zoek je de gele cirkel op en vanaf daar spring je op het hoger gelegen platform. Nadat je hier gebukt hebt met L2 moet je even op de kist met de gele cirkel springen om naar het gevecht te kijken van iemand anders. Als dit gevecht afgelopen is gaat de training verder. Je leert kruipen, rollen, een radslag maken en glijden. Dit glijden kan je onder wat laserstralen oefenen en daarna leer je de rolsprong. Er verschijnt dan een gele cirkel naast een nog hoger platform. Of je even een rolsprong naar boven wilt doen! Als het je niet lukt geeft Shinatama je een gele cirkel op de kratten, zodat je vanaf daar op het platform kunt komen. Op dat platform leer je schoppen, slaan en wat combo’s. Open daarna de deur naar het volgende gebied als het rode licht er boven groen is geworden. Hier tref je een leuk robotje aan, die overigens nog niet terug vecht. Sla gewoon wat leuk op hem totdat hij uitgeschakeld is en opnieuw moet starten, ondertussen kletst Sninatama lekker verder. Als de lamp op groen gaat ga je door naar de volgende kamer met een ander robotje. Deze vecht ook niet terug, dus je kunt hem naar hartelust door de kamer gooien met de worpen die je leert in deze ruimte. Ga weer door naar de volgende kamer als het licht op groen gaat. Deze robot vecht wel terug, maar hij kan je eigenlijk niets maken want hier leer je te verdedigen. Blijf gewoon stilstaan zonder iets te doen en je zal vanzelf de aanvallen blokkeren. Na een tijdje kan je door naar de volgende ruimte, waar je eindelijk wat wapens krijgt. Pak het wapen van het bureau en schiet alle glazen doelwitten tussen de palen vandaan. Mik als eerste op het onderste doelwit, als je schiet dan mik je daarna automatisch op het doelwit er boven. Ondertussen zul je moeten herladen, ook dat wordt uitgelegd. Als de glazen kapot zijn krijg je een groter wapen en mag je op de robotjes schieten. Druk daarna Select als het gevraagd wordt en bekijk wat je hier zoal hebt staan. Sluit het af en activeer de computer in deze ruimte om de training te beëindigen nadat je hem weer afsluit. ___ /_3_\______________________ \ B / SYNDICATE WAREHOUSE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voordat je nu echt mag beginnen legt Sninatama je nog even uit hoe je levensbalk werkt. Open de deur naar de trap en daal af via de trap. Schiet één man neer die op je af zal komen rennen. Beneden check je even de kleine computer (Ze zien er uit als in de training!) om achter wat informatie te komen. Er zijn ook van deze computertjes die deuren kunnen openen, ze zien er bijna hetzelfde uit maar hebben een logo met een ruit op het scherm staan. Deze ruit geeft aan welke deuren je met die computer opent. In deze ruimte is ook zo’n computer, je moet deze gebruiken om de gesloten deur te openen. Ga ook door de nu geopende deur naar de volgende kamer. Als je naar binnen loopt krijg je weer informatie, deze keer over het gebruik van het kompas. Neem deze informatie goed in je op! Je krijgt ook een nieuwe opdracht toegestuurd. Er is hier een deur met een heel klein rood bordje er boven met Stairs er op. Ga daar doorheen en loop de trap op. Je hoeft maar één verdieping hoger, dus verlaat het trappenhuis bij de volgende deur. Recht voor je is dan een andere deur. Ga er doorheen en gebruik de beveiligingscomputer (Vanaf nu noem ik de computers waarmee je deuren kunt openen gewoon schakelaars en de computers met informatie noem ik terminals!) om ergens anders twee deuren te openen. Als je de kamer verlaat tref je buiten op deze verdieping een man aan, schiet hem overhoop of versla hem door te vechten. Voortaan moet je zelf weten hoe je een vijand uitschakelt, tenzij er iets anders hier genoemd wordt. Door de schakelaar die je net hebt gebruikt is er op deze verdieping een deur met een groen lampje er naast. Ga door deze deur en loop gewoon rechtdoor. Tussen wat kratten aan de rechter kant zal een man met een machinegeweer op je beginnen te schieten. Schiet deze vent overhoop en ruil jouw pistool voor zijn geweer. Ook hier is weer een deur met het bordje Stairs er boven, ga daar dus door en een verdieping naar beneden. Links naast de deur waar je uit komt is een andere deur met een kamer er achter. Schakel de vijand in deze kamer uit en pak de Hypo Spray die hij laat vallen. Shinatama belt even op, waarna je in deze kamer de schakelaar gebruikt. Verlaat de kamer en draai naar links weer het trappenhuis in om een verdieping hoger te gaan. Als je boven bent ga je naar rechts en daar door de deur met de groen en witte ruit er op. Loop naar voren, naar de man op de grond. Raap op wat hij naast zich heeft liggen, een Datapad. Je krijgt een nieuwe opdracht. Als het goed is komen er twee mannen uit de kamer voor je rennen. Schakel ze allebei uit en pak de Hypo Spray die één van de twee bij zich had. Als ze niet naar buiten komen, ga dan zelf naar binnen. Er is nog één man extra die bij mij niet naar buiten kwam rennen, dus in totaal zijn het drie vijanden. In deze kamer tref je ook een deur met Stairs er boven aan. Ga daar naar binnen en een verdieping omhoog. Als je op de volgende verdieping komt zie je in de muur links van je een deur zitten. Daar zit op een vijand na niets boeiends dus loop er gewoon aan voorbij. Volg gewoon de gang tot twee mannen je aanvallen, schakel deze uit en pak een Hypo Spray van één van de twee. Één van de twee zou uit de kamer moeten komen, als hij dat niet doet kan je hem gaan halen. Volg het pad naar het einde, waar een deur links en een deur recht voor je zit. Laat de deur links met rust en ga rechtdoor het trappenhuis in om een verdieping naar beneden te gaan. Daar staat een vijand je onderaan de trap al op te wachten. Als je door de deur gaat valt een andere vijand je ook aan. In deze kamer vind je een gesloten deur en een schakelaar. Gebruik de schakelaar om de gesloten deur te openen en ga er dan doorheen. In de volgende ruimte zie je recht voor je een deur naar de trap en ook een gesloten deur met een rood lampje er naast. Om de hoek is echter nog een deur die wel open kan en waar een vijand achter zit. Deze man moet je snel uitschakelen, anders rent hij naar een paneel om het alarm aan te zetten. Ga wel met de trap naar boven en op de verdieping waar je uitkomt door de enige deur die je ziet. Gebruik de schakelaar om de deuren met de witte en rode ruit van het slot te halen. Verlaat de kamer, met de trap naar beneden en door de deur die je net open hebt gemaakt. Schakel aan de andere kant van de deur een vijand uit en negeer de deur naar de trap. Er is nog een deur, weer met een rood met witte ruit. Open deze deur en schiet de vijand neer die heer een burger aan het slaan is. Als de vijand verslagen is praat jij met de burger. Hij verteld je waar de persoon is die je zoekt, boven namelijk. Ga dus met de trap naar boven, schakel de vijand uit en praat met de man hier. Hij zal de grote deuren voor je openen. Als deze open zijn ga je er doorheen en je zult aangevallen worden, schakel de man uit. Links op deze verdieping is de deur naar de trap, ga met die trap naar beneden. Schakel op deze verdieping een vijand uit en ren naar de andere kant, daar tref je een andere trap aan waarmee je echt helemaal naar beneden kunt. Als je beneden bent schakel je twee vijanden uit. Loop naar de vrachtwagen en kijk om je heen. Er zit een grote deur met een groene lamp er boven, daar moet je doorheen. Pas wel op, hier lopen wat mannen met zwaar geschut rond. Schakel iedere vijand hier op de grond uit en probeer ook wat vijanden op hogere verdiepingen te raken als deze op je schieten. Je moet nu wel vaart maken, want ondertussen is er rechts onder in je scherm een klokje gaan lopen. Volg het kompas in de richting die het aangeeft naar een trap. Ga de trap op, schakel eventuele vijanden uit en ren naar de andere kant van deze verdieping. Daar ga je weer met een trap omhoog en hier ren je weer terug naar de andere kant om bij een schakelaar te komen waar een vijand bij staat. Schakel deze eerst uit en gebruik daarna de schakelaar. Het level is gehaald, maar je krijgt eerst nog een filmpje. ___ /_3_\______________________ \ C / MANUFACTURING PLANT / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Je wordt er ingeluisd door de receptioniste, drie vijanden vallen je ineens aan. Je hebt zelf ook versterkingen, dus neem deze vijanden even snel te grazen. Rechts achter de receptie is een deur met een groen lampje. Ga er door en in de volgende kamer weer door een deur links. Schakel twee vijanden uit en haal de schakelaar in deze kamer over. Ga terug door de deur van deze kamer en draai naar links. Ga daar door de deur die je net open hebt gemaakt. Aan de andere kant tref je een lege kamer met nog een deur aan, ga daar dus doorheen en schakel twee vijanden uit voordat één van hen het alarm kan activeren. Je krijgt een telefoontje van Griffin, daarna mag je weer verder. Open de deur aan de andere kant van deze ruimte en draai naar links. Ga door de deur links aan het einde van de gang. Schiet een vijand neer en haal de schakelaar over in het midden van de kamer. Ga dan door de andere open deur uit deze kamer, dus niet terug zoals je kwam! Open daar voorbij de deur aan de andere kant van de ruimte en ga daarna links door een andere deur om twee wetenschappers te helpen, want ze worden aangevallen door een vijand. Praat daarna met de wetenschappers om items te krijgen. In deze ruimte is ook een schakelaar die je over moet halen. Als je dat gedaan hebt verlaat je de kamer en ga je door de deur links van je nadat je nog een vijand hebt uitgeschakeld. Je komt weer in de ontvangsthal, waar een gek met een sterk wapen op je begint te schieten. In deze ruimte is ook een trap omhoog. Volg de trap dus omhoog en loop over het pad en door twee deuren. Daal af via de trap, ga door de deur en je komt in een grote ruimte. Als je naar het linker gedeelte van deze ruimte gaat word je door vier man aangevallen, één van hen heeft een heel sterk wapen dat raketten schiet. Helemaal aan het einde van deze ruimte tref je weer een kleine deur aan met een trap er achter. Ga met de trap omhoog en je wordt weer gebeld door Griffin. Ga dan door de twee deuren en in de volgende kamer de trap af om twee vijanden uit te schakelen. De deur hier beneden zit op slot, dus ga weer terug omhoog en langs het pad om door een deur zonder slot te gaan. Je komt op een pad met allemaal laserstralen. Er zitten deuren aan de zijkant, maar deze kan je gewoon negeren. Aan het einde van het pad zit de deur waar je moet zijn. Ontwijk de laserstralen en probeer bij de deur te komen zonder een straal te raken. Als je toch een straal raakt zal een kanon boven de deur op je gaan schieten. Bereik je de deur aan het einde, ga er dan doorheen en schakel twee vijanden uit. Ga met de trap naar beneden en draai je om, want onder het pad boven je zit in de hoek een schakelaar die je moet overhalen. Als dat gedaan is ga je terug naar boven en terug naar het pad met alle lasers. De deuren zitten nu in de muur links van je en je moet gewoon de eerste deur hebben die je tegen komt. Ga naar binnen en schuif onder de lasers door. Als je ze raakt begint er weer een kanon op je te schieten. Haal de schakelaar over die tussen de lasers zit om ergens anders een deur te openen. Sninatama belt je. Verlaat de kamer, draai naar links, ontwijk de lasers en ga door de deur aan het einde van het pad. Daal af via de trap en ga door de inmiddels open deur. Vraag een Hypo Spray van de wetenschapper en haal dan de schakelaar over. Verlaat de kamer, ga terug de trap op en terug naar het pad met de lasers. De eerste deur meteen rechts is nu ook open dus ga naar binnen. Schakel twee mannen uit en haal de schakelaar over. Verlaat dan de kamer, draai naar rechts en ontwijk alle lasers om weer bij de deur aan het einde te komen. Aan de andere kant ga je meteen links en door de deur die je net open hebt gemaakt. Schiet de vijand neer en praat met de wetenschapper, na het gesprek krijg je een Hypo Spray van hem. Daal dan af via de trappen en ga door de deur, je krijgt weer bericht van Shinatama. Na het gesprek open je de glazen deuren om bij de grote computer te komen. Je moet deze grote computer, Deadly Brain, verslaan door de vier schakelaars rond de computer te gebruiken. Ren naar één van de schakelaars, je kunt er achter schuilen voor de lasers. Haal de schakelaar over en wacht op een kans om naar de volgende schakelaar te gaan zonder geraakt te worden door de lasers. Je kunt bukken om de bovenste straal te ontwijken en je blijft de onderste straal toch voor. Herhaal dit tot je alle vier de schakelaars hebt overgehaald. Hij gaat dan naar de volgende fase, waarin de laserstralen van patroon veranderd zijn en je de schakelaars weer allemaal over moet halen. De lasers zijn makkelijk voor te blijven. Als je dat weer gedaan hebt ga je naar de laatste fase. De lasers veranderen weer en je moet weer alle schakelaars overhalen. Hier moet je echt goed timen. Ren pas naar de volgende schakelaar als de lasers net voorbij zijn, anders word je geraakt door de volgende stralen. Als je nu de schakelaars allemaal over hebt gehaald is de missie voorbij. ___ /_3_\___________________ \ D / BIO-RESEARCH LAB / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het level begint met een gevecht tegen die lelijkerd Barabas. Het belangrijkste punt is dat je moet zorgen dat Barabas je niet raakt met zijn wapen. Het gevecht kan even duren, maar is op zich vrij makkelijk te doen. Haal Barabas onderuit met een leuke aanval en blijf hem steeds neermeppen als hij weer op staat. Op die manier kan hij je niks maken. Af en toe doet hij dan wel een aanval die hij Earthquaker noemt. Hier moet je wel voor oppassen, het is moeilijk die aanval te ontwijken. Soms doet hij ook een aanval genaamd Stronger And Stronger, waarmee hij zichzelf dus sterker maakt. Als hij aan het opladen is kan je hem gewoon tegen de grond meppen, hij kan je op dat moment niets doen. Na een hoop flinke klappen geeft Barabas het op en gaat hij er vandoor. Er zit één deur in dit gebied. Kijk richting de poort met de politiewagens er achter en ga dan het pad in dat naar rechts loopt. Je komt vanzelf bij de deur met het groene lampje waar je naar binnen moet. Het zou kunnen dat twee mannen je al aanvallen voordat je door deze deur bent gegaan. Als je binnen bent zijn er in deze hal weer twee mannen die je moet uitschakelen. In de pilaar waar je omheen moest toen je binnen kwam zit een kleine ruimte. Ga door de deur in deze pilaar naar binnen en haal daar de schakelaar over. De zes deuren in de grote hal zijn nu allemaal open en ook een paar deuren verder in het level zijn nu open. Eigenlijk zijn het geen zes kamers, het zijn twee grote kamers met elk drie deuren. Je hoeft niet deze kamers binnen te gaan. Je wordt hier namelijk aangevallen door vijanden, maar je kunt wel Hypo Sprays van de wetenschappers hier krijgen. Kies dus zelf wat je wilt en ga daarna met de trap in de grote hal naar boven. Op deze verdieping tref je zes deuren en vier vijanden aan. Schakel de vijanden uit. De vijanden kunnen de deuren openen, maar als ze dat niet doen kan je zelf de deuren openen met de schakelaar in het kleine kamertje aan de andere kant van deze verdieping. De deuren gaan open en je kunt weer items krijgen van sommige wetenschappers in de twee kamers, een Force Field, een Hypo Spray en wat munitie. Als je hier klaar bent ga je weer een verdieping naar boven. Schakel op deze verdieping twee vijanden uit en haal dan de schakelaar over in het kamertje tussen de twee trappen. De kamers op deze verdieping zullen open gaan en omdat dit de derde schakelaar is zal er boven ook een deur van het slot gegaan zijn waar drie lichtjes boven hangen die nu allemaal groen zijn. Links en rechts in de kamers zitten bij elkaar twee vijanden, ze hebben ondertussen de wetenschappers als gedood. Schakel ze uit en haal twee items uit de kamers, een Hypo Spray uit de éne kamer en iets anders uit de andere. Ga daarna met de trap naar boven en door de deur met de drie groene lampjes er boven. Je komt op het dak van het gebouw terecht, zorg dus dat je niet naar beneden valt want dan ben je dood. Hier op de daken kom je drie vijanden tegen. Baan je een weg naar een blauwe schuifdeur met een trap er achter en ga daarmee naar boven. Je komt hier nog twee vijanden tegen. Bovenaan de trap kom je een gesloten deur tegen en een andere deur die wel open kan. Ga daar doorheen en volg het pad. In de ruimte met het grote computersysteem schakel je een vijand uit en je krijgt een filmpje. Konoko rent nu vanzelf door de deur die eerst gesloten was en gaat met de lift naar beneden. TCTF agenten hebben ondertussen het gebouw in handen. Als je uit de lift staat ga je meteen links en dan verderop weer links een klein trappetje af. De TCTF agent hier zal je wat Hypo Sprays geven als je met hem praat. Draai om, ren weer het trappetje op en dan rechtdoor door de hal een ander trappetje weer af. Hier tref je een schakelaar aan waarmee je het eerste slot van een deur met drie sloten af kan halen. Ondertussen zullen er waarschijnlijk vijanden verschenen zijn, inclusief een paar met bommen. Als je deze verslaat gaat er een timer lopen en dan moet je echt bij ze uit de buurt blijven! In de grote hal zijn er ook vijanden die tegen de TCTF agenten vechten, maar die hoef je niet verplicht te helpen. In de muur tegenover de schakelaar zit een opening met een brede trap er achter. Volg deze trap naar boven en het pad met nog een andere trap ook. Naast de trap waar je uit komt zit een deur. Ga naar binnen en haal de schakelaar aan de andere kant van de kamer over om ook het tweede slot van de deur te ontgrendelen. Ondertussen is een vijand de kamer binnen gekomen, dus schakel deze even uit. Loop de kamer uit en zoek naar een trap omhoog. Deze kom je vanzelf tegen als je buiten om de kamer heen loopt. Je moet voordat je met de trap omhoog gaat waarschijnlijk een stuk of vier vijanden uitschakelen. Als je dan met de trap naar boven bent gegaan steek je via de loopbrug rechts van je over naar de andere kant van het gebouw. Ook hier kan je weer vijanden tegen komen. Deze keer zit de laatste schakelaar niet in een kamer maar gewoon ergens tegen de muur. Blijf als je van de loopbrug af bent gewoon doorlopen en je ziet hem vanzelf zitten. Loop daarna weer terug over dezelfde loopbrug en je komt de deur die nu inmiddels open is vanzelf in de muur links van je tegen. Ga door deze deur en door de schuifdeur er achter om in een zeer groot gebied te komen. Er zijn smalle paadjes, dus kijk uit waar je loopt. Op deze verdieping lopen twee vijanden rond. Je kunt ze uitschakelen of ontwijken, maar je moet in ieder geval naar de tegenoverliggende hoek van deze ruimte om met de trap daar een verdieping naar beneden te gaan. Ook op deze verdieping lopen twee vijanden. Ga weer naar de tegenoverliggende hoek om nog verder naar beneden te gaan. Doe dat op de verdieping waar je uit komt weer. Achter de trap waarmee je naar beneden gaat zit een schakelaar om een grote poort te openen. Als je de schakelaar overhaalt komt er een vijand met bommen op je af die je moet uitschakelen en waarvan je daarna hard moet wegrennen! Spring via de blokken in de groene massa naar de overkant en ga door de grote poort. Schakel een vijand uit, open de deur en ren achter het busje aan. ___ /_3_\__________________ \ E / AIRPORT ASSAULT / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Muro zal vergezeld zijn van twee vijanden, waarvan één met hem naar binnen gaat en de ander jou aanvalt. Als je deze uit de weg hebt geruimd ga je ook naar binnen, waar die net genoemde vijand ondertussen onschuldige burgers aan het meppen is. Schakel hem uit en vraag een Hypo Spray aan de vrouw. Volg daarna de ruimte naar rechts. Aan het einde zijn drie vijanden die de burgers weer aanvallen. Als je zo op tijd verslaat kan je wat items van ze krijgen. De gang maakt weer een bocht naar links en in de volgende ruimte tref je links op de muur een schakelaar aan om een glazen deur aan het einde van deze gang open te maken. Ga door deze deur en schakel twee vijanden uit die aan de andere kant van de kamer binnen komen en je aanvallen. Ook hier kan je weer wat items krijgen van sommige burgers. Ga door de deur aan de andere kant van de kamer, de deur waar de vijanden dus uit kwamen, en ga met de helling links van je de kamer rond en naar beneden. Schakel hier twee vijanden uit die het op de bouwvakkers voorzien hebben. Onder de loopbrug waar jij net vanaf komt vind je twee gangen naar een ander gebied. Neem de linker gang en draai als je boven bent meteen naar links om daar een vijand met een leuk wapen neer te meppen. Er staan twee vliegtuigen in deze ruimte. Één links van het pad waar je uit kwam en één rechts. Ren onder het rechter vliegtuig door en schakel verderop weer twee man uit. Als je onder het vliegtuig door bent zie je rechts van je weer twee paden naar binnen gaan. Ook hier zijn weer twee vijanden. Als je naar binnen gaat word je trouwens meteen beschoten door nog een vijand en er is ook nog zijn man met bommen rond z’n middel. Als je deze allebei uitgeschakeld hebt kan je bij de bouwvakker nog een Hypo Spray vragen. Je kunt hier in principe twee hellingen beklimmen, maar één daarvan is opgeblazen en houdt dus een stukje verderop gewoon op. Kies dus de helling rechts van de bagageband en volg deze naar een deur. Achter deze glazen deur tref je weer twee vijanden aan die je moet uitschakelen. Daarna kan je gewoon door de glazen deur aan de andere kant van de ruimte. Muro komt even langs maar is al snel weer weg en laat twee vijanden achter, waarvan er één een zeer irritant wapen heeft. Er zitten twee kleine kamertjes aan de zijkant van deze grote ruimte, daar kwamen de vijanden ook uit. In de linker kamer daarvan haal je een schakelaar over om in de grote ruimte een deur te openen. Ga dus terug deze grote ruimte in en dan door de deur die je net open gemaakt hebt. Ga ook door de schuifdeur er achter die vanzelf open gaat. Links op deze verhoging staat een vijand met een zwaar wapen, schakel deze eerst uit. Ga dan de andere kant op en sla de deur van het kleine kamertje voorlopig even over. Ren dus gewoon de trap af en ga bij de trap in de hoek schuin tegenover waar je uit komt weer omhoog. Tussen de twee trappen kom je waarschijnlijk een vijand tegen en ook op de verhoging waar je weer op gaat staat een vijand. Uit het kleine kamertje aan deze kant komt dan nog een andere vijand. Ga dit kamertje in en haal de schakelaar over die hier zit. Nu moet je weer terug naar de andere kant van de ruimte, daar weer de trap op en het kleine kamertje in om daar een schakelaar over te halen. Onderweg kom je twee zwaar bewapende nieuwe vijanden tegen. Als je de schakelaar aan de andere kant in het kamertje heb overgehaald gaat de deur waar deze vijanden uit kwamen weer open, daar moet je dan ook doorheen om het level te halen. ___ /_3_\________________________ \ F / AIRPORT CARGO HANGARS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ In de ruimte waar je begint staat meteen een vijand met een wapen op jou of op de bouwvakkers te schieten, dus schakel hem uit. Je kunt hier maar op één manier verder, door de donkere gang in een hoek van de kamer, waar ook de eerste vijand vandaan kwam. Je komt uit in een zeer grote hal waar nogal wat vijanden lopen. Als je in de hal komt ga je meteen rechts en door de deur rechts in de muur. Ga met de trap die je hier ziet een verdieping naar boven en dan naar links om verderop bij een schakelaar uit te komen. Als je de schakelaar hebt overgehaald ga je met de trap weer naar beneden en door de deur weer de grote hal in. Ren naar de hoek links achter in de hal en ga een klein gangetje in om bij de deur te komen die je net open hebt gemaakt. Hier binnen praat je met een bouwvakker om een praatje te maken. Haal ook de schakelaar in deze ruimte over en ga dan terug naar de grote hal. Je kunt nu door de grote dubbele deur die links zit als je weer naar buiten komt lopen. Achter de grote deuren loop je wat verder om op een groot terrein uit te komen. In totaal lopen hier vier vijanden rond, waarvan één met bommen. Je moet eigenlijk gewoon rechtdoor oversteken. Je komt twee deuren tegen, waarvan de rechter nog op slot zit. Ga dus door de linker, schakel de vijand hier binnen uit en haal de schakelaar over om de rechter deur ook open te maken. Ga het kamertje uit en door de rechter deur. Je krijgt een filmpje waarin Muro vlucht en drie vijanden voor je achter laat. Schakel deze voorzichtig uit en ga door de deur waardoor Muro weg ging, dat is de deur bovenaan de helling die je dan moet beklimmen achter in deze ruimte. Je komt onderweg een hoop vijanden tegen, je kunt ze verslaan maar het is beter om ze gewoon naar te beneden te schoppen en te slaan. Volg het pad naar een eerste blauwe kamer en haal daar binnen de schakelaar over om het eerste slot van drie sloten van een deur te halen. Keer terug naar het pad en volg het naar de volgende deur. Ga door de lege witte kamers en blijf het pad volgen naar de tweede blauwe kamer. Hier binnen haal je de tweede schakelaar over en daarna vervolg je de weg langs het pad. Je loopt langs de deuren met de drie sloten, waarvan er nu twee geopend zijn. Er zouden dus twee groene lampjes moeten branden en één rode. Vervolg je weg langs de richel, voorbij de genoemde deuren dus, en je komt vanzelf weer bij een blauwe kamer uit. Haal hier de schakelaar ook over en keer dan terug naar de deuren met de drie lampjes er boven die nu helemaal open zijn. Er zijn er twee, ga gewoon door degene die het dichtst bij is en ga als je er doorheen bent naar rechts. Er zijn hier ook weer een hoop vijanden, omzeil ze als dat kan. Volg dus het pad naar rechts en ga met de helling links van je verderop omhoog. Schakel wat vijanden uit als die er zijn en volg dan de route tot je aan de rand van een gebouw komt. Je ziet dan links van je een helling naar boven gaan. Volg die route om op het andere gebouw uit te komen, waar je ook weer een vijand uitschakelt. Ga via de helling verderop naar beneden, schakel een vijand uit en ga dan verderop nog verder naar beneden, waar weer een vijand staat. Loop een stuk verder en je ziet rechts van je een trap tegen de muur naar een deur gaan. Deze deur zit nog op slot, dus negeer deze nu maar even. Loop verder door en je ziet links een trap naar beneden gaan, die moet je wel hebben. Als je beneden komt keer je Konoko om en loop je langs het gebouw. Ga links als het kan en volg de richting van je kompas een beetje. Je komt uit bij een omheining waar je in moet om een schakelaar te vinden en over te halen. Daarna loop je terug zoals je gekomen bent en ook weer via de trap het dak op. Waarschijnlijk moet je eerst een hoop vijanden uitschakelen die het op de bouwvakkers voorzien hebben. Je kunt wat items krijgen van ze als beloning. Nu kan je door de deur op het dak bovenaan de trap die je eerst voorbij moest lopen, deze is nu wel open. Achter deze deur vraag je een item aan de burger, daarna ga je verder door de oranje deur en een trap af. Aan de andere kant van de oranje deur onderaan de trap zitten twee vijanden die je uit moet schakelen. Volg de ruimte naar de volgende oranje deur en ga via de trap daar achter weer verder naar beneden. Hier tref je nog een burger en een vijand aan. Volg de ruimte en ga de inham in links van de volgende oranje deur. Hier pak je een Rappelling Harness op en daarna ga je wel door de genoemde oranje deur. Ga de trap af, door de deur en schakel een vijand uit. Open de deur met het groene lampje er naast en schakel aan de andere kant van deze deur weer een paar vijanden uit. Ga via de helling in deze ruimte omhoog en reken weer af met vijanden. Blijf gewoon de helling naar boven volgen tot je op het dak komt, waar ook weer een hoop tegenstand geboden wordt. Aan de andere kant van het dak tref je een smalle loopbrug over de diepte aan. Ga naar het midden van deze loopbrug en Konoko laat zich naar beneden zakken. ___ /_3_\___________________ \ G / TCTF REGIONAL HQ / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Als je begint ren je meteen rechtdoor naar de achterkant van de garage. Uit de meest linker deur in de achterste muur komen twee vijanden. Schakel ze uit en ga door diezelfde deur naar de ruimte er achter, waar je weer twee vijanden tegen komt. Ga door de deur die recht voor je was toen je deze kamer binnen kwam. Mep de vijand neer die uit een opening rechts van je naar je toe komt rennen. Draai naar rechts door die openen en reken af met de vijand achter in deze ruimte met het wapen. Hij staat op de auto, dus dit zal je zelf ook met een wapen moeten doen. Bovendien staat er op de loopbrug boven in deze kamer ook nog een gek met raketten op je te schieten. Links van de auto is een opening in de muur. Ga er doorheen en draai meteen weer naar links. Loop een stukje verder en help de TCTF agent in het gevecht tegen twee vijanden. Schakel je de vijanden uit voordat de TCTF agent is verslagen, dan zal deze met je mee gaan lopen. In de zijsteeg waar de agent uit kwam zit een grijze deur. Als je er doorheen gaat en de vijand binnen verslaat kan je van de burger daar munitie krijgen als ze nog leeft. Als je deze steeg juist voorbij loopt kom je bij twee deuren uit. Rechts een bruinige deur met twee vijanden en een burger met items er achter, links een deur met een teken er op en een ruimte met een schakelaar er achter. Die deur en die schakelaar moet je hebben. In deze ruimte heb je ook een vijand. Als je de schakelaar hebt overgehaald verlaat je de kamer en draai je naar rechts. Ren naar de deur met het groene lampje er naast aan de andere kant van de gang. Onderweg schakel je twee vijanden uit. Als je de deur geopend hebt krijg je even een filmpje, daarna mag je met de trap naar boven. Onderaan de trap is trouwens een deur met drie sloten waar je nog niet doorheen kan. Ga dus naar boven en sla de eerste deur die je tegen komt even over. Ga nog een verdieping hoger en ga wel door deze deur. Ren vanaf de deur gewoon in een rechte lijn naar voren en ga door de deur links achter in de gang. Onderweg zullen er veel vijanden verschijnen en dat kon wel eens lastig worden. Als je in de kamer bent gekomen haal je daar de schakelaar over. Ren dan meteen terug naar de deur naar de trap en ga nog een verdieping hoger. De deur hier heb je net open gemaakt, ga daar dus doorheen. Je komt op een verdieping die wel weer erg lijkt op de vorige. Je moet dan ook weer door de deur die achter in de gang links zit. Zowel voor de deur als achter de deur kom je vijanden tegen. Als je door de deur bent volg je gewoon de trap omhoog. Onderweg krijg je weer een klein filmpje te zien, daarna kan je gewoon verder lopen en door de deur deze kamer verlaten. Deze kamer is echt een slagveld. Zowel TCTF agenten als vijanden schieten in het rond, alleen de vijanden moet je aanpakken natuurlijk. Als je vanaf de deur waar je uit komt naar rechts gaat dan kom je bij een brede trap. Volg deze trap naar boven. Vanaf hier volg je de smalle paadjes die steeds een stukje hoger naar de overkant lopen. Iedere keer als je zo’n pad gehad hebt draai je naar links en dan kom je vanzelf bij de volgende ook links van je. Sommige bruggetjes zijn kapot, dus daar moet je dan al rennend overheen springen. Op het moment dat je bij het punt komt waar de brug compleet weg is dan zit je op de goede verdieping. Ga dan door de deur vlakbij deze ontbrekende brug en praat met de lasser. Je krijgt van hem een Laser Torch. Verlaat de kamer, draai naar links en loop helemaal naar het einde. Rechts van je zie je dan de lift hangen waar je bovenop moet springen. Ga in het gele cirkeltje staan om de boel aan de gang te krijgen en een filmpje te zien. Ren recht naar voren, schakel de twee vijanden uit en ga dan naar de grote verzameling computerschermen die aan de andere kant van de ruimte te vinden is. Tegenover deze schermen staat een schakelaar geplaatst, die je natuurlijk moet overhalen. Je ziet meteen rechts achterin een rood lampje in een groen lampje veranderen. Ga dus door die deur die je net open hebt gemaakt. In deze ruimte schakel je twee vijanden uit voordat je met de trap omhoog gaat. Als je boven bent reken je weer af met twee vijanden, daarna ga je door de enige deur die je hier kan vinden. Als je door die deur bent volg je het pad. De deur recht voor je sla je over, net als de tweede deur die je tegen komt. De derde deur, aan het eind van het pad, moet je wel hebben. Als je hier doorheen bent ga je namelijk nog hoger met de trap. Vanaf daar ga je weer door de deur naar buiten om op de smalle paden een verdieping hoger te komen. Ga meteen links en volg het pad naar de kamer in de tegenoverliggende hoek, waar het pad ook uit komt dus. Ga daar naar binnen en met de trap nog verder omhoog. Schakel een vijand uit en ga door de deur met het groene lampje er naast. Reken hier weer af met een aantal vijanden. Iedere deur zit op slot hier, dus je kunt alleen door de twee openingen rechts van de deur waardoor je binnen kwam naar buiten toe. Doe dat dus en je krijgt een filmpje. Daarna ben je meteen in gevecht met Barabas, het eerste wat je doet is dus wegspringen voor zijn eerste schot. Je kunt hem weer ‘makkelijk’ verslaan door hem steeds neer te meppen op het moment dat hij opstaat. Je kunt hem wel van het dak afgooien, maar dan verschijnt hij toch weer. Herhaal de strategie totdat Barabas verslagen is. ___ /_3_\___________________________________________ \ H / ATMOSPHERIC CONVERSION CENTER (EXTERIOR) / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Wat je ook doet, zorg dat je niet naar beneden valt! Dan ben je namelijk meteen dood en kan je het verder wel schudden. Loop naar voren en ga rechts de hoek om als je daar bent. Je komt bij een brug waar drie mannen op staan, schakel ze uit en steek over via de brug. Aan de overkant kan je zowel links als rechts gaan, maar je moet naar links en dan een kamer in via een deur verderop links van je. Hier haal je een schakelaar over om verderop een deur te openen. Achter de schakelaar ligt trouwens een Hypo Spray. Als je hier klaar bent verlaat je de kamer en ga je naar links. Je komt vanzelf bij de deur die je net open hebt gemaakt en waar je nu dus doorheen moet. In de kamer er achter is het enige wat je doet een Hypo Spray van de werker vragen, daarna kan je meteen door de deur aan de andere kant. Je kunt hier het linker of het rechter pad kiezen. Ieder pad bevat één vijand, maar op de muur tussen de twee paden staan ook vijanden. Aan het einde van het pad vind je de deur waardoor je verder moet, je kunt de trap op gaan om de vijanden op de muur nog uit te schakelen. Als je door de deur gaat vraag je weer een Hypo Spray van de werker om daarna weer door de andere deur in deze ruimte naar buiten te gaan. Je kunt op het eerste gezicht weer links en rechts, maar links loopt dood dus moet je naar rechts. Ren langs het pad tot je rechts van je door een deur kunt. Haal daar binnen de schakelaar over en praat met de agent die hier staat. Je krijgt van haar ook een vet item. Verlaat de kamer, draai naar rechts en loop voorbij het groene lichtje aan het einde van het pad. Na een kort filmpje ben je met de lift naar beneden gegaan en kan je weer verder spelen. Blijf het pad volgen tot je bij de deur met het rode lampje komt, onderweg schakel je een vijand uit. Als je bij de deur komt draai je Konoko om en ren je terug langs de andere kant van de muur. Rechts van je is verderop een deur met een schakelaar er achter. Haal deze over en ren terug langs het pad naar de eerder gesloten deur die nu dus open is. Aan de andere kant schakel en een vijand uit en pak je het wapen dat hier ligt van de grond. Ga door de open deur aan de andere kant van deze ruimte en klim via links of rechts met de trap omhoog om op de muur te komen. Hier lopen een aantal vijanden die je moet verslaan om aan de andere kant te komen. Haal de schakelaar hier over en spring naar beneden om door de deur te gaan die je net open hebt gemaakt. Vraag een Hypo Spray van de wetenschapper hier en ga gewoon weer naar buiten door de deur aan de andere kant. Het maakt niet uit of je nu links of rechts gaat, je komt toch uit op hetzelfde punt. Rechts loopt in ieder geval een vijand en verderop nog één. Als je de bocht naar links maakt en dan verder rent zal er verderop iemand op je beginnen te schieten. Schiet hem neer als je wilt, maar er zullen er nog veel meer volgen als je hem verslaat. Je moet in ieder geval weer de eerste links nemen en dit pad een heel lang stuk blijven volgen tot je links van je een deur tegen komt en dus naar binnen kunt. Onderweg zul je een hoop vijanden tegen komen. Haal de schakelaar over als je er bent en je ziet meteen helemaal rechts een rood lampje groen worden. Verlaat het kamertje en loop voorbij dat lampje de lift in. Weer een klein filmpje waarna je weer verder kunt. Als je uit de lift stapt, neem dan meteen het linker pad en ga de kleine ruimte verderop links binnen. Haal hier de schakelaar over en ga weer naar buiten om het pad verder te volgen. Aan het einde moet je verplicht naar rechts, je ziet dan links verderop de deur die je net open hebt gemaakt. Ga naar binnen en schakel de vijand uit die de andere man aan het meppen is. Praat met deze man en hij zal de stroom voor een tijdje van een smalle brug af halen. Je kunt aan de timer rechts onder in beeld zien hoe lang je nog hebt voordat de stroom weer normaal werkt. De snelste manier om over te steken is dan ook via het raam. Schiet gewoon het raam naast de computer kapot en spring er doorheen om zo snel mogelijk op de smalle brug te komen. Als je geen wapen hebt zul je om moeten lopen. Als je op de brug bent is er nog steeds wat stroom actief, dus spring over de brede blauwe cirkel heen als deze op je af komt. Ben je niet op tijd of is er een andere reden waarom het nodig is dan kan je het opnieuw proberen door zelf de computer in de ruimte met de man die je helpt te gebruiken. Je hebt dan opnieuw zo’n twintig seconden om aan de overkant te komen. Je moet dus sowieso over de brug sprinten anders red je het niet. Ben je aan de overkant gekomen dan mag je meteen een vijand uitschakelen die binnen in een kamer zit. Je kunt hem neerschieten of wachten tot hij naar buiten komt. Als je van de brug af komt moet je in ieder geval meteen naar links en in die richting blijven lopen. Je komt vanzelf bij een tweede stroombrug, maar daarvoor nog bij een kleine kamer met weer een schakelaar. Haal deze schakelaar over om de deur buiten te openen zodat je er doorheen kan. Praat aan de andere kant met de wetenschapper. Uit de andere deur in deze ruimte zouden twee vijanden kunnen komen. Zo niet dan kan je ze buiten nog uitschakelen. Je moet in ieder geval in de kamer van de wetenschapper zijn om verder te gaan. Schiet eerst weer het raam naast de schakelaar stuk zodat je makkelijk op de stroombrug kunt springen. Haal daarna de schakelaar over, spring naar buiten (Of loop om als je geen wapen hebt!) en sprint over de brug naar de andere kant. Vergeet niet over de sterke stroomstoten heen te springen. Onderweg zal je aan de zijkanten allerlei dingen zien, waaronder een platform links van je. Daar moet je op springen, dus niet naar de overkant lopen. Schakel een vijand uit, ga met de trap naar beneden en mep nog een vijand neer. Je kunt nog verder naar beneden via allerlei hellingen. Als je helemaal beneden bent zie je een deur die gesloten is en twee vechtende mannen. Schakel de vijand uit om de andere man te helpen en haal dan de schakelaar over om de deur te openen. In de komende kamers zit steeds gewoon de deur die je moet hebben tegenover de deur waardoor je binnen komt. Meestal zitten er één of twee vijanden in iedere kamer, behalve in de laatste. Dat is vrij pittig daar, want er lopen drie zwaar bewapende vijanden waarvan één ook met een Force Field. Als je deze mensen verslagen hebt is het level gehaald. ___ /_3_\___________________________________________ \ I / ATMOSPHERIC CONVERSION CENTER (INTERIOR) / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Schakel twee vijanden uit vlak nadat je begint en verlaat daarna de kamer door één van de twee opening in de muur waar je tegen aan keek toen je begon. Loop naar de trap en ga helemaal naar beneden. Op de grond aangekomen word je gezien door een vijand, waarna er nog een stuk of drie zullen volgen. Je moet in ieder geval naar de andere kant van deze grote oppervlakte, waar dan twee deuren zijn met ieder een groen lampje er naast. Kies zelf door welke deur je gaat en versla een aantal vijanden die op je af komen rennen aan de andere kant van die deur. Ren gewoon recht naar voren, naar de andere kant van de ruimte, en ga als je bij de muur bent ga je naar links om bij Shinatama te komen. Je moet eerst een vijand uit de weg ruimen die een leuk wapen heeft, daarna moet je Shinatama benaderen om een filmpje te laten starten. Daarna heb je dertig seconden om hier weg te komen. Draai Konoko dus meteen om en kijk dan naar rechts. Hier zie je een trap die omhoog gaat, die moet je nemen. Volg de trappen naar boven en ren de vijanden die je onderweg tegen komt gewoon voorbij, anders heb je misschien niet genoeg tijd. Als je boven aan de laatste trap bent draai je naar rechts, daar zie je een deur met een groen lampje er naast waar je doorheen moet om in veiligheid te komen. In de kamer waar je binnen komt wordt een wetenschapper aangevallen door een vijand. Schakel de vijand uit en praat met de wetenschapper. Hij zal weer geen knoeien met een computer zodat jij over een stroombrug kunt rennen. Wacht tot de wetenschapper de timer heeft gestart en open dan de deur naar de stroombrug. Blijf staan totdat de stroomstoten niet meer de hele brug innemen zodat jij naar de overkant komt. Sprint snel naar de andere kant en spring over de enkele stroom ringen heen. De wetenschapper in de kamer aan de overkant zal je een Force Field geven. Ga dan door de andere deur in deze ruimte naar een andere kamer waar een vijand beneden op je staat te wachten, een tweede vijand zal via de trap naar beneden komen. Ga zelf met die trap omhoog en blijf met de trappen omhoog gaan totdat je niet verder komt. Ga hier de kamer binnen en praat met de wetenschapper nadat je de vijand met het irritante wapen hebt neer gemept om een Hypo Spray te krijgen. Haal dan de schakelaar in deze kamer over. De deur meteen rechts van de schakelaar gaat open en je hebt toegang tot een grote maar gevaarlijke ruimte, Ten eerste moet je niet in de groene prut vallen want dan ben je gelijk dood. Ten tweede is het de bedoeling niet geraakt te worden door de stroomstralen in deze ruimte. De eerste stroomstraal is makkelijk te ontwijken. Je moet namelijk niet de halve cirkel in lopen maar met de trap die je ziet omhoog gaan. Schakel eerst de robot uit en spring dan naar beneden op de plek waar dit platform boven een schakelaar beneden hang. Zorg dat je goed terecht komt en schakel weer een robot uit. Als je de schakelaar hier overhaalt zal er geen stroomstraal meer door deze en de volgende halve cirkel gaan voor een bepaalde tijd, dus zorg dat je binnen de aangegeven tijd verder bent gelopen naar de volgende halve cirkel en daar bij de tweede schakelaar staat en de robot daar hebt uitgeschakeld. Haal dan ook deze schakelaar over en doe weer precies hetzelfde. Je hebt nu alleen veel minder lang de tijd om bij de volgende schakelaar te komen, de gele, dus maak een beetje haast. Ook deze schakelaar haal je over en dan ren je zo snel mogelijk naar de deur met het groene lampje om daar doorheen te gaan. In de kamer waar je nu komt reken je af met een vijand die weer zo’n irritant wapen heeft. Ga door één van de twee deuren deze kamer uit en ga met de trappen naar beneden totdat je niet verder omlaag kunt. Ga hier door de enige deur die er is en schakel aan de andere kant twee vijanden uit. In mijn geval was de wetenschapper al dood, dus in dat geval moet je zelf de schakelaar overhalen om de stroombrug aan te passen en zo naar de overkant te komen. Je kent ondertussen het principe wel, gewoon sprinten en over de actieve ringen heen springen. Deze keer zal er van de zijkanten ook nog op je geschoten worden en er zal zelfs een vijand op je af komen rennen. Meestal is deze echter al dood door de stroom of gewoon naar beneden gevallen voordat hij bij jou is aangekomen. Als je aan de overkant bent spring je de kamer binnen en reken je af met twee vijanden. Er is hier maar één deur waardoor je verder kunt, die met het groene lampje. Aan de andere kant tref je bij vijanden beneden aan en nog een hoop op hoger liggende verdiepingen. Je moet via de trappen vier verdiepingen omhoog, dus ren naar de trap aan de andere kant van deze ruimte en ren rond de verdieping tot je de volgende trap hebt gevonden. Zo ga je dus met vier trappen omhoog, naar de op één na hoogste verdieping. Ga hier de kamer binnen en vraag een Hypo Spray van de wetenschapper. Haal daarna de schakelaar over in deze kamer. Hiermee open je de deur op de bovenste verdieping. Er komen ook twee TCTF agenten uit, die deze keer voor jou komen en je dus zullen aanvallen. Verlaat de kamer, zoek de trap op deze verdieping waarmee je omhoog kunt naar de bovenste verdieping en versla zo nodig de twee TCTF agenten voordat je door de net geopende deur gaat. Meteen daar achter is nog een deur, ga er doorheen om in de lift te stappen en omhoog te gaan. Als je uit de lift stapt en de volgende kamer binnen gaat zie je een vijand (Een TCTF agent, maar dat zijn nu ook vijanden!) in een Force Field staan. Probeer hem voorzichtig uit te schakelen, hij is niet zomaar even te verslaan. Haal dan de schakelaar over om nogmaals een stroombrug aan te passen en ren er overheen zoals je dat al die keren al eerder gedaan hebt. Als je ongeveer halverwege bent begint er een filmpje en heb je de missie gehaald. ___ /_3_\__________________________ \ J / REGIONAL STATE BUILDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Reken eerst meteen even af met de twee bewakers die je vanaf het begin aanvallen. Daarna kan je verder. Vanaf de deur waardoor je binnen kwam gezien heb je links en rechts een trap. Allebei met een deur er onder ook, de linker deur is gesloten, de rechter deur is open. Ga dus naar rechts en door de deur met het groene lampje er naast. Ga meteen links door een volgende deur om in een grote hal met allemaal deuren te komen. Schakel twee bewakers en een TCTF agent uit, hoger staat dan ook nog een vijand op je te schieten. Schakel hem uit als je een goed wapen hebt. In de muur tegenover je zitten drie deuren, net als in de muur waardoor je binnen kwam. In de muur tegenover je zit ook een deur met een rood lampje, waar je dus nog niet doorheen kunt. Ga dus in plaats daarvan door de deur rechts van het lampje. Praat met de man als je wilt, maar de reden waarom je hier bent is omdat je een schakelaar moet overhalen. Verlaat dan de kamer zoals je gekomen bent en ren nu ook weer door de deur rechts van het lampje aan de overkant. Zo ben je hier ook gekomen. Ga in de kamer er achter ook weer door de enige deur om terug te komen in de ontvangsthal. Ren dan de trap op die je meteen voor je ziet. De rechter trap gezien vanaf de hoofdingang van het gebouw dus. Boven tref je een deur met een groen lampje aan meteen aan het einde van de trap, ga daar door naar binnen. Je kunt in de volgende ruimte meteen links of rechts door een deur. Kies links en draai als je door de deur bent meteen naar rechts. Ga dan door de eerste deur rechts van je een stukje verder dus. Als je binnen bent draai je naar rechts om een schakelaar te vinden met drie blauwe streepjes er op, deze schakelaar haal je natuurlijk over. De man in deze kamer geeft je ook wat informatie, daarna kan je de kamer verlaten. Ga meteen links en verderop links door de deur. Ga in de volgende kamer meteen weer rechts door de deur om in de ontvangsthal terug te komen. Ga nog een trap omhoog en weer door de deur boven degene waar je net door terug kwam. Hier staan de drie blauwe strepen ook op die overeen komen met de schakelaar die je net over had gehaald. In de ruimte er achter tref je wat mensen aan, waaronder mogelijk vijanden. Als ze er niet zijn zullen ze vanzelf wel verschijnen uit één of meer van de zijgangen. In ieder geval tref je een schakelaar in deze ruimte aan waarmee je de eerste van een serie van drie sloten open kunt maken. Praat met de man in het blauwe shirt om informatie en een Force Field te krijgen. Ga door de deur links van de schakelaar en draai naar rechts als je uit de kamer bent. Loop een stukje naar voren en ga links een gang in om bij twee gesloten deuren en een schakelaar te komen. Haal deze schakelaar over en volg de gang verder naar links, ga ook links bij de volgende afslag en ga door één van de deuren in de muur rechts van je een andere kamer binnen waar je twee schakelaars aantreft. Één daarvan kan je niet gebruiken, de ander heft het derde en laatste slot op van wat deuren op het dak. Tijd om dus naar het dak te gaan. Verlaat deze kamer door dezelfde deur als waardoor je binnen kwam en draai naar links. Blijf rechtdoor lopen tot je bij een trap komt waarmee je omhoog kunt. Volg het pad gewoon en je komt vanzelf bij de deur met de nu drie open sloten. Ga er doorheen om op het dak uit te komen. Als je op het dak bent draai je meteen naar links en ga je door de deur verderop links in de muur. Schakel hier een vijand uit en haal de schakelaar over, hiermee open je de deuren helemaal beneden. Verlaat dus de kamer, nu moet je weer naar beneden. Neem niet de moeite om weer helemaal terug te lopen via de trappen en alles. Als je de kamer uit komt loop je gewoon rechtdoor, hier zit een grote opening in het dak en er zijn loopbruggen die van de éne kant naar de andere kant gaan. Spring vanaf het dak op de hoogste loopbrug en vanaf daar op één van de lagere bruggen. Daarna kan je naar de onderste verdieping springen waar de twee rode lampjes boven de deuren nu groen geworden zijn. Kies één van de twee deuren uit en ga via de trap er achter verder naar beneden. Open de deur onderaan de trap en je komt in een ruimte met allemaal laserstralen. Het is niet slim die dingen te raken, anders word je al snel overhoop geschoten door wat kanonnen aan de muur. Het maakt niet uit welke kant je vanaf hier op gaat, als je de laserstralen voorbij bent kom je namelijk in een lange gang met een aantal deuren er in. Via die deuren kom je in een grote ruimte met wat vijanden, wat schakelaars en een computer met een gele cirkel op de grond er voor. Daar moet je dus zijn, bij die cirkel! Je maakt in een filmpje kennis met een nieuw personage. Na het filmpje gebruik je beide schakelaars in deze kamer, ze zijn tegenover elkaar tegen de muur geplaatst. Je opent hiermee twee deuren en je activeert een andere schakelaar. Verlaat dan deze ruimte. Kies wel de goede kant, want je moet uitkomen in de gang waar twee deuren zitten met groene lampjes. Je wordt achter deze deuren aangevallen door vijanden, maar het is wel een snellere route dan omlopen. Ga met de hellingen steeds wat hoger om uit te komen bij een gang met laserstralen en gesloten deuren in de muur rechts van je. Negeer de deuren dus en ontwijk de laserstralen om aan de andere kant te komen. Daar tref je rechts van je een trappenstelsel aan waarmee je omhoog moet gaan. Hier heb je weer allerlei laserstralen die je moet ontwijken om aan de andere kant te komen. Daar zit wel een deur die open kan, daar moet je dus ook doorheen. Je ontmoet hier het geheimzinnige personage dat je al eerder zag en hij zal voor je wegrennen. Volg hem naar het punt waar hij over de muur springt. Hij zal twee vijanden op je af sturen, schakel ze uit en ga op de gele plek op de grond staan. ___ /_3_\___________ \ K / ROOFTOPS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Als je boven aan komt moet je meteen de vijand verslaan waarmee je samen naar boven bent gegaan. Zorg dat je niet naar beneden valt, anders ben je dood. Als de vijand verslagen is volg je het pad verder en een richel af. Aan de overkant staat een vijand met een sterk wapen, dus pas daar voor op. Van achter word je waarschijnlijk ook aangevallen, reken af met deze vijand en spring dan over de geul in de grond naar de vijand aan de overkant. Je moet wel sprinten, anders red je het niet. Schakel hem ook uit en neem z’n wapen mee. Spring vanaf hier over de volgende geul en vanaf daar over het hekje op een soort van lift. Vanaf daar spring je weer over een grote geul naar een ander dak. Hier schakel je twee vijanden uit en een derde loopt nog rond op de muren om je heen. Op een richel meteen op het begin van dit dak kan je een Phase Cloak vinden. Links achterin kan je met een helling omhoog, maar pak eerst een Force Field op de richel verderop voordat je omhoog gaat via de helling. Ga niet helemaal naar boven maar ga er rechts af als je een stukje hoger zit. Volg het pad verder naar rechts en ga ook rechts de volgende hoek om zodat je links een helling voorbij loopt. Net voorbij de helling zie je links een opening tussen de twee blokken, daar moet je tussendoor en verderop twee vijanden verslaan. Loop verder tot je bij de richel komt en kijk dan naar links. Hier zie je al het pad hoe je verder moet lopen, dus volg dit naar weer een nieuw deel van het dak te komen bij een helling. Je kunt via de helling aan het einde van het pad naar beneden of naar boven, maar je moet verder omhoog en daar een vijand uitschakelen. Spring over de kloof heen naar het andere dak toe en schakel hier weer twee vijanden uit. Aan de andere kant van het dak tref je links een andere gebouw aan, hier moet je naar toe springen. Je ziet rechts van je dan een glazen verticale tunnel en een groot zwart met rood blok. Ren met de klok mee om dit blok heen om uit te komen bij een deur met een groen lampje en via de lift daar achter omhoog te gaan. Als je uit de lift gaat draai je meteen naar links, op ditzelfde dak zitten twee vijanden die je dus waarschijnlijk zullen aanvallen. Als je van ze af bent ga je met de trap omhoog en draai je meteen naar rechts als je boven bent. Vanaf hier kan je over het hekje heen springen en landen op de onderste richel van het volgende gebouw. Hier loopt een vent rond met een nieuw wapen dat veel schade doet maar makkelijk te ontwijken is. Schakel deze vent uit en neem het wapen mee als je wilt. Ga met de trap omhoog en draai naar links als je boven bent. Rechts verderop zie je dan dat je vanaf dit dak naar een ander platform kunt springen. Doe dat dus ook en val niet naar beneden. Je kunt nu zowel links als rechts van de grote container gaan, aan beide kanten moet je over gaten heen komen door eerst naar de zijkant te springen en dan naar de overkant. Als je aan de andere kant van dit dak bent, waar je trouwens een hoop vijanden tegen kunt komen, dan zie je verderop een trap. Er zit wel een geul voor, dus spring er naar toe en val niet naar beneden! Loop met de trap omhoog tot het pad zich splitst. Je zou nog verder omhoog kunnen, maar ga in plaats daarvan naar links en volg dat pad. Aan het einde van de loopbrug draai je naar rechts. Schakel een vijand uit in het hoekje en ga tussen de twee witte blokken door. Ga links als je links kunt om bij een gang met televisieschermen aan beide kanten te komen. Loop door die gang en schakel onderweg een hoop vijanden uit. Je komt bij een splitsing, daar moet je links. Loop verderop door weer een gang met televisieschermen aan beide kanten en ga verderop met de trappen helemaal omhoog. Onderweg zal je een hoop vijanden tegen komen. Bovenaan de trap tref je weer een kabel aan waarmee de mysterieuze Mukade ontsnapt is. Bovenop een verhoging tref je de gele cirkel aan waar moet zijn, hier pak je de Zipline Rider op. Ga dan in de gele cirkel aan het einde van de kabel staan. Als je met de kabel omhoog bent gegaan loop je recht naar voren en ga je verderop naar rechts over het smalle pad. Een vijand springt voor je neus, mep hem neer en loop verder. Op het volgende grote dak tref je een trap aan. Schakel de vijanden uit en ga met deze trap een verhoging op. Spring aan de andere kant over de geul heen en spring dan steeds iets hoger via de blokken om weer op een ander dak uit te komen waar je drie vijanden moet neer meppen. Verderop links zitten trappen waarmee je naar beneden kunt. Als je daar ben steek je over via het smalle pad, aan het einde kan je links of rechts. Kies rechts en blijf langs de richel lopen zodat je tegen de klok in langs het grote platform loopt. Je komt vanzelf bij een deur met een lift er achter, ga met deze lift omhoog om bij Mukade te komen. Natuurlijk moet je tegen hem vechten, hij is vrij lastig te verslaan. Hij heeft een hoop verschillende aanvallen waarmee hij erg veel schade kan doen. Ook kan hij zichzelf onzichtbaar maken waardoor het nog lastiger wordt hem te raken. Zijn snelheid is helemaal een probleem. Je moet hem verslaan door hem constant bezig te houden, zodat hij de tijd niet heeft om jou aan te vallen. Gebruik veel combo’s en worpen. Als je hem niet voor je ziet, kijk dan achter je zodat hij niet stiekem vanaf daar een aanval doet. Als je hem verslagen hebt krijg je de informatie waar je al die tijd naar op zoek was. ___ /_3_\________________________ \ L / DOCTOR HASEGAWA’S LAB / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Muro staat een stukje verderop naar je te kijken. Zodra je de kamer uit gaat en op dezelfde vloer staat als hij verdwijnt de kamer en zit je opgesloten met Muro, die ook nog tegen je begint te vechten. Doe lekker veel combo’s en mep hem gewoon steeds neer tot je hem verslagen hebt. Als hij verslagen is zie je een lichte flits en hij is weg. Je kunt nu verder lopen, de ruimte achter je verdwijnt steeds naarmate je verder loopt. Ga in ieder geval naar rechts, waar je twee vijanden ziet verdwijnen. Blijf gewoon doorlopen en verderop zal Shinatama op de loopbrug verschijnen. Loop verder tot onder de loopbrug, daar zullen vier hele kleine vijanden je aanvallen. Het is moeilijk ze te raken, dus ga bukken en schoppen tegelijk om ze te verslaan. Konoko krijgt ineens een heel groot hoofd en er begint een timer te lopen. Je hoofd wordt weer klein als de timer afgelopen is. Ga de zijgang in en via de knalgele trap omhoog. Hier zijn twee vijanden die ook een groot hoofd hebben. Er zit hier een grijze deur die open gaat als je deze benadert. Doe dat dus en blijf het pad volgen door allerlei deuren tot je weer bij een vijand met een groot hoofd komt. Versla deze en ga door de grijze deur links, hier zit ook weer een vijand. Volg de gang verder, door een deur en naar een ruimte waar je Griffin tegen komt. Ook Griffin moet verslagen worden. Probeer hem te ontwapenen, het pistool dat hij heeft is zeer irritant. Hij wordt bijgestaan door twee vijanden die nog later komen. Deze moet je ook verslaan. Als Griffin verslagen is verdwijnt hij net als Muro na een heldere flits. Meteen naast de deur waardoor je binnen komt zit nog een andere deur. Ga daar doorheen tot je bij een pad met allemaal lasers komt. Vanaf de andere kant komt een vijand op je af, zorg dat deze je niet in de groene prut mept en zorg ook dat je niet geraakt wordt door de laserstralen. Volg het pad door de volgende deur, waar Shinatama ineens door de deur daar achter komt zweven. Als Shinatama weer verdwenen is kan jij door de deur waardoor zij naar binnen kwam zweven. Achter deze deur kom je jezelf tegen. Het is allemaal een rare droom, dus dingen als dit zijn allemaal mogelijk. Je moet nog wel even Konoko verslaan voordat je wakker wordt. Gebruik veel combo’s en worpen en doe je best zo min mogelijk door haar geraakt te worden. Als je de andere Konoko verslagen hebt wordt de echte Konoko wakker uit haar draam en is het level voorbij. ___ /_3_\______________________ \ M / TCTF SCIENCE PRISON / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Je mag meteen laserstralen gaan ontwijken en dat is deze keer zeker niet makkelijk. Er even snel doorheen rennen is ook geen goed idee, de kanonnen hier zijn namelijk van andere wapens en zullen je vrij snel hebben dood maken. Als je aan de andere kant bent aangekomen open je de deur, je kunt dan links of rechts. Kies rechts en loop door de volgende deur. Daar achter staat een vijand die je moet uitschakelen. Blijf gewoon rechtdoor gaan zonder af te slaan, dus ga door de deur verderop achter de vijand. Als je er doorheen bent draai je naar links en loop je verder om daar met de trap een verdieping naar beneden te gaan. Onderaan de trap keer je om en ga je door de rode deur die je daar ziet. Achter deze deur zit een schakelaar die je over moet halen, daarmee gaan de deuren een verdieping hoger open. Ga dus de kamer uit en weer met de trap naar boven om bij de nu open deuren uit te komen. Ga door één van de deuren en blijf daarna rechtdoor lopen tot je door weer een deur gegaan bent. Je komt weer in een kamer waar je met een trap naar beneden kunt. Doe dat, draai om als je beneden bent en ga verderop door een blauwe deur. Haal de schakelaar achter deze deur over om de deuren op de verdieping boven je te openen, er gaan echter ook deuren op de onderste verdieping open. Verlaat dus de kamer en ga met de trap nog verder naar beneden. Ga door één van de deuren met een groen lampje er naast en schakel in de volgende kamer, een laboratorium, een aantal vijanden uit. Daarna ga je door één van de deuren aan de andere kant van het lab. Hier kun je weer met de trap naar boven, dus gebruik de trappen om twee verdiepingen omhoog te gaan. De éne kant van de gang wordt afgeschermd door laserstralen, dus ga de andere kant op en dan door de deur in de muur links van je. Je komt bij Kerr en je hebt een kort gesprek met hem. Hij geeft je ook items. In deze ruimte is ook een schakelaar, haal deze over om de lasers uit te schakelen in de gang waar je net was. Ga dus terug door dezelfde deur en loop naar de deur aan de andere kant van de gang waar nu geen lasers meer voor zitten. Ga door de deur en schakel een paar vijanden uit. Volg het pad en ga met de trap verderop rechts naar beneden. Je ziet al een grote schuifdeur met drie rode lampjes er boven, tijd om de drie schakelaars er voor te vinden. Ga door de deur rechts van de lampjes, vraag wat items aan de wetenschappers en haal de schakelaar hier over. Ga weer terug zoals je gekomen bent en ga nu door de deur links van de lampjes. Haal ook hier de schakelaar over. Iedere keer als je de schakelaar over haalt komt er een vijand met een wapen op je af! Ga door de deur links van deze schakelaar en draai naar rechts als je er doorheen bent. Ren naar het einde van de gang en ga daar door de deur rechts. Vraag hier weer wat items van de wetenschappers en haal hier de laatste schakelaar over. De drie rode lampjes zijn nu allemaal groen geworden. Draai om, loop naar het einde en ga door de deur rechts van je. Draai naar rechts als je er doorheen bent en loop dan naar de grote schuifdeur die verderop links zit. Ga door de deur en je begint weer een gesprek met Kerr, deze keer is het filmpje wat langer, maar wel verhelderend. Als Kerr neergeschoten is sta jij tegenover een vijand met een sterk wapen, schakel deze zo snel mogelijk uit. Tegen dezelfde muur als waar de schuifdeuren in zitten daar zit ook een schakelaar. Haal deze over en ga door de schuifdeur rechts van je. Als je er doorheen bent gaat er een gang naar rechts, je hebt net de deur aan het einde van deze gang open gemaakt dus ren er naar toe en ga er doorheen. Het wordt er gezellig, want je zult van alle kanten aangevallen worden. Ga in ieder geval met de trap omhoog terwijl je vijanden uitschakelt. Tussen alle computers op deze verdieping zit ook een schakelaar waarmee je een schuifdeur verderop open maakt. Ga maar naar links na het overhalen van de schakelaar, dan kom je er vanzelf. Ga door deze deur de volgende ruimte in. Het is weer tijd voor lasers. Raak ze niet aan anders wordt er weer op je geschoten. Als je langs de eerste set bent en in het midden van de gang komt zal de andere set uit gaan en er komen vijanden naar je toe gerend. Pas op, één heeft een zeer zwaar wapen die flinke schade doet. Probeer het dus van hem af te pakken en tegen ze te gebruiken. Daarna zullen er nog meer vijanden verschijnen die je ook moet verslaan. Als alles weer rustig is kan je door de deur waar iedereen uit kwam de volgende kamer in. Ren naar de andere kant van de kamer en ga daar met de trap naar beneden, onderweg kan je nog een enkele vijand tegen komen. Ga door de grote schuifdeur verderop als je de trap af komt. In de volgende kamer is het niet de bedoeling dat je in het groene spul spring! Pas ook op voor vijanden, want daar wemelt het van in deze ruimte. Ga in ieder geval door de deur rechts verderop en dan links als je in het kamertje bent. Steek over naar het andere kamertje, daar tref je een schakelaar aan die je natuurlijk weer over moet halen. Draai naar rechts vanaf de schakelaar en ga door de deur recht voor je. Loop door de deur het kamertje uit en verderop weer het kamertje in. Ga links, naar buiten en verderop waar naar binnen om daar de schakelaar over te halen. Draai naar links, ga door de deur naar buiten en verderop weer naar binnen. Voorbij een bepaald punt neemt Konoko het van je over en is het level gehaald. ___ /_3_\___________________________ \ N / TCTF REGIONAL HQ (REDUX) / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Zorg dat je niet meteen vooruit loopt en dus naar beneden valt! Keer om, ga door de deur en draai naar links. Een stukje verderop zit links een raam. Schiet dit raam kapot en ga het dak op. Pas op, er lopen hier veel vijanden rond! Loop in ieder geval met de klok mee over het dak rond het gebouw totdat je via een glazen deur weer naar binnen kunt. Op deze manier ontwijk je de lasers. Als je binnen komt zit er zowel links als rechts een deur met een groen lampje er naast. Ga beide deuren door om in de kamertjes er achter een schakelaar over te halen. In één van de kamers word je aangevallen, in de ander kan je een verhaal horen van een wetenschapper. Als beide schakelaars in de kamers zijn overgehaald ga je weer terug de hal in. In het deel van de hal tegenover de laserstralen zijn nu twee deuren open gegaan, één met een soort C vorm er op en de ander met een soort teken van een trap. Je moet de trap hebben, dus open de deur maar om er achter te komen waarom het teken van een trap op die deur staat. Schakel aan de andere kant van de deur drie vijanden uit en loop dan verder naar de trap. Er zitten lasers geplaatst op de trap, dus loop niet maar spring om beneden te komen, waar ook weer een vijand op je wacht. Ga door de enige deur deze ruimte uit om in bekend gebied te komen. Je moet helemaal naar beneden, dus je kunt de route volgen en via de trappen in de zijkamers afdalen. Als je genoeg leven hebt kan je ook gewoon verdieping per verdieping naar beneden springen, wat veel sneller gaat. Onderweg zal je een hoop vijanden tegen komen, zowel op de verdiepingen als helemaal beneden. Er zijn twee deuren helemaal beneden, één daarvan brengt je naar een trap om naar boven te gaan. Daar kom je dus ook uit als je niet de snelle manier kiest! De andere deur brengt je naar een trap naar beneden, deze moet je dus hebben. Je komt weer in bekend gebied, deze keer helemaal bewaakt met laserstralen. Niet aanraken dus! Ga naar links en de eerste kamer links binnen. Praat met de wetenschapper en deze zal als het goed is de schakelaar voor je over halen. Zorg dat ze dat doet en doe het anders zelf. Baan je een weg naar de volgende verdieping die bewaakt is met laserstralen. Ook in deze middelste kamer tref je een schakelaar aan die je moet gebruiken. Nog één schakelaar te gaan, dus ga weer steeds naar beneden naar de volgende door lasers bewaakte verdieping en ga weer de middelste kamer in om daar die laatste schakelaar over te halen. Alle laserstralen in deze grote hal zullen worden gedeactiveerd. Verlaat deze ruimte en daal nog verder af, verderop ga je met een trap naar beneden. Zoek hier de deur met het groene lampje er naast en ga daar doorheen. Volg de route, praat als je wilt met de wetenschapper en ga uiteindelijk door de volgende deur die je tegen komt. Schakel de vijanden uit, draai naar rechts en ga verderop door de eerste deur rechts. In deze kleine kamer haal je een schakelaar over, verlaat daarna deze ruimte weer. Ga rechts vanaf de deur en loop naar het einde van de gang. Open de deur met het blauwe teken er op en ga met de trap daar achter een verdieping naar beneden. Open de deur, ren naar het einde van de gang en ga door de deur die daar links in de muur zit. Haal hier binnen de schakelaar over, verlaat de kamer en ren weer terug naar de trap. Ga een verdieping naar beneden en doe weer precies hetzelfde zodat je nu twee schakelaars hebt overgehaald. Met name op de verdieping van de tweede schakelaar zitten veel vijanden. Ga nu zo ver mogelijk naar beneden. Beneden zijn twee deuren, maar alleen die met het éne groene lampje kan open. Ga daar dus doorheen en weer naar de deur die achterin links zit om daar binnen de schakelaar over te halen. Nu is de eerder genoemde deur wel open, dus verlaat de kamer en ren terug naar de trap. De deur rechts van de trap met de drie lampjes er boven zou nu open moeten zijn. Daal af via de trap achter de deur en ga beneden door een volgende deur. Als je hier doorheen bent kom je bij Griffin, een filmpje is dus wel op zijn plaats. Als het filmpje voorbij is ga dan niet als een gek rond rennen! Er zijn nu overal lasers actief. Deze ‘baas’ werkt net zoals de baas helemaal op het begin, met verschillende patronen van de lasers naarmate je verder komt. De lasers aanraken is geen goed idee, er zitten overal kanonnen van de zwaarste wapens in deze kamer die je niet makkelijk zult overleven. In de vier hoeken van de kamer zitten schakelaars. Zorg dat de lasers je niet raken terwijl je naar links of rechts rent om bij de eerste schakelaar te komen. Naar de volgende lopen is iets lastiger, omdat je vrij dicht bij de bron van de lasers moet komen om rond het gat in de vloer te gaan. Goed timen is dan ook belangrijk, zo kan je alle vier de schakelaars afwerken. Hierna gaat Shinatama over naar het volgende level van beveiliging. Deze is iets lastiger, ook omdat er een laserstraal in het plafond zit die je kan raken terwijl je achter een schakelaar staat. Let dus op waar deze straal is voordat je een schakelaar over haalt. Begin waar je net bent geëindigd en ga daarna via de bron van de lasers door naar de volgende schakelaar. Herhaal deze strategie weer tot je alle schakelaars hebt overgehaald. Shinatama gaat over op het volgende level. Als je nu alle schakelaars overhaalt is het voorbij. Je moet alleen beslissen of je Griffin wilt neerschieten of niet. Om het later makkelijker te hebben is het beter hem niet neer te schieten, dat heb ik dus ook niet gedaan en jij zou dit ook niet moeten doen, anders klopt de walkthrough voor het volgende level niet. Haal je vizier van hem af en wacht een tijdje. ___ /_3_\______________________________ \ O / SYNDICATE MOUNTAIN COMPOUND / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het gebied waar je begint is erg groot, dus het is ook erg makkelijk om te verdwalen. Voordat je gewoon rechtdoor loopt pak je eerst de Phase Cloak achter de kisten rechts van je. Steek rechtuit het veld over zonder van richting af te wijken. Verderop zal er rechts een helikopter naast je verschijnen, ook daar loop je gewoon langs. Blijf doorlopen tot je bij een hek komt en dus niet verder rechtdoor kunt. Volg het hek naar rechts en ga links als het hek dat ook doet. Verderop staan twee vijanden de poort te bewaken. Onderweg ben je ook al veel vijanden tegen gekomen, maar daar kan ik niets over zeggen omdat er zoveel op zo’n grote oppervlakte lopen. Schakel in ieder geval de wachten uit en ga naar binnen. Loop door naar de volgende kamer, waar zowel links als rechts van het raam een deur te vinden is. Je kunt door de rechter deur gaan om een Hypo Spray te pakken, maar daar zit ook een vijand. Ga door de linker deur als je verder wilt, hier zijn weer allemaal laserstralen en ook een paar vijanden. Je kunt zowel links als rechts door de laserstralen gaan, maar rechts is het best. Tussen de lasers door tref je kamers aan, maar alleen in de eerste die je tegen komt vind je wat leuke items. Aan het einde van de gang zit rechts een deur met een groen lampje, daar moet je doorheen. Uit de gang links van je zullen een hoop vijanden komen. Als je deze uitgeschakeld hebt ga je gewoon rechtdoor, dus niet de gang in waar zij uit kwamen! Volg deze verhoging naar de volgende deur, waar je weer naar binnen gaat. Ga door de deur links als je binnen bent en meteen door de eerste deur rechts. Loop van de kleine kamer naar de grote kamer, schakel wat vijanden uit en haal de schakelaar hier over. Keer dan terug naar de kleine kamer en vanaf daar weer de gang in. Draai naar links, ga de rode kamer in en door de andere deur weer naar buiten. Loop langs de verhoging en door de deur de volgende rode kamer in. Als je daar bent ga je de gang rechts van je in. Aan het einde van de gang is een kamer open, deze wordt bewaakt door een vijand met een sterk wapen. Schakel de vijand uit en ga de kleine kamer binnen. Vanaf daar kan je weer een grotere kamer binnen waar je ook een schakelaar moet overhalen. Natuurlijk zijn er hier binnen ook weer vijanden. Als de schakelaar is overgehaald verlaat je de grote kamer weer en ga je via de kleine kamer terug de gang in. Hier krijg je een kort filmpje te zien, meer vijanden arriveren. Als je nu naar beneden kijkt zie je een knipperende gele plek naast de vrachtwagen, dat is je uiteindelijke doel. Probeer eerst zoveel mogelijk vijanden vanaf hier uit te schakelen, ze komen waarschijnlijk naar boven toe. Je kunt via de trap waarmee zij naar boven komen naar beneden. Loop maar eens terug naar het begin van de gang, de deur verderop rechts is ook open en daar achter zit een trap. Open de deur onder aan de trap, maar pak eerst uit het hoekje de Phase Cloak voordat je naar binnen gaat. Nu kan je wel richting vrachtwagen gaan en zonder gezien te worden de chauffeur uitschakelen, hij loopt om de wagen heen. Mep hem neer en pak z’n Truck Keys af. Ga nu naar de linker voorkant van de vrachtwagen en ga in de gele cirkel staan. Konoko stapt in en ramt de deuren om in een ander gebied te komen. Hier zal je aangevallen worden door een vrouw met een erg sterk wapen, dus pas op en schakel haar uit. Ga met de trap omhoog en keer om als je bij de afgesloten deur bent. Je ziet dat je nog verder omhoog kunt, doe dat dus. Een stukje hoger zal er uit een gesloten deur een vijand komen, waarna de deur dus open is. Schakel de vijand uit en ga door deze deur. Loop door naar de eerste splitsing en ga daar links. Ga de kamer aan het eind binnen, schakel de vijand uit en gebruik de computer. Verlaat daarna de kamer. Loop door naar het einde door recht over te steken, ga door de deur, praat met de man en haal de schakelaar over. Verlaat het kamertje, ga bij de eerste splitsing links en aan het einde door de inmiddels geopende deur. Er komt een vrouw op je af rennen met weer een sterk wapen. Schakel haar uit en ga via de trap zo ver mogelijk naar boven. Je kunt links of rechts door een deur gaan. Kies de linker en volg het pad er achter gewoon rechtdoor. Ga links als dat kan en ga daar het kamertje binnen. Schakel een vijand uit en gebruik de computer. Verlaat het kamertje, ga rechts en terug door de deur waarmee je hier binnen gekomen was. Ga twee verdiepingen naar beneden, door de deur bovenaan de trap tegenover de vrachtwagen dus. Ook hier loop je rechtdoor en ga je links als je de kans krijgt. Ga de kamer in en gebruik de computer. Verlaat de kamer en als je een beetje door loopt krijg je een klein filmpje, nog meer vijanden zijn naar je op zoek. Ga terug zoals je gekomen bent en helemaal terug naar de vrachtwagen. Aan één kant van de trap zit helemaal beneden een deur met een groen lampje, daar moet je doorheen. Pas wel op, je komt in de ruimte met de vijanden die net verschenen zijn! Schakel ze allemaal uit door goed gebruik te maken van de omgeving, ze hebben namelijk wapens bij zich. In de muur tegenover de deur waar je door binnen kwam zit een andere deur, daar moet je doorheen. Er staat een blauw met wit figuur op. Achter deze deur moet je niet naar beneden vallen, anders is het helemaal over met de pret. Loop linksom of rechtsom om bij de trap aan de andere kant te komen waarmee je omhoog moet. Vanaf hier kan je weer linksom of rechtsom lopen en via de trap aan de andere kant nog verder omhoog gaan. Doe daarna weer precies hetzelfde om uiteindelijk op de hoogste verdieping uit te komen. Spring hier op het platform in het midden, pas op dat je niet naar beneden valt. Aan één kant van het platform tref je een hoop beeldschermen aan, waaronder ook de computer die je nodig hebt. Je komt trouwens tijdens het lopen en beklimmen van de trappen een hoop vijanden tegen, waarvan de laatste de computer zelf staat te verdedigen. Als je de computer gebruikt hebt valt een vrouw je nog aan. Spring daarna op het platform. Je krijgt een filmpje, het platform gaat omhoog en je moet het tegen Muro opnemen. De eindbaas! Hier merk je ook waarom je Griffin in leven hebt moeten laten, want hij zal je nu assisteren. Jij moet je vooral richten op Muro, terwijl Griffin en zijn team de andere vijanden voor hun rekening nemen. Muro heeft ook sterke krachten, net als jij. Gebruik de Hypo Sprays dus niet alleen om te helen, je moet ze ook gebruiken om je krachten op te wekken. Het is weer een kwestie van Muro op de grond meppen en hem daar houden! Zo lang hij ligt kan hij niks doen, maar pas wel op als hij op gaat staan. Probeer dan afstand te houden. Verder is er geen echte strategie. Als je Muro verslagen hebt krijg je het teleurstellende eindfilmpje. =========================== = 4 = A F S L U I T I N G = =========================== ___ /_4_\____________ \ A / SLOTWOORD / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Eerst zag ik niet echt veel in deze game, nog steeds niet eigenlijk. Ik moet toegeven dat de game na verloop van tijd wel beter wordt, maar met name omdat je wilt weten wat er allemaal aan de hand is. Ik ben blij dat ik rond deze game nu helemaal klaar ben, dan hoef ik hem verder niet meer aan te raken. ___ /_4_\__________ \ B / CREDITS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [BUNGIE] Het is raar dat de ontwikkelaar die ook Halo op z’n naam heeft staan zoiets als Oni neer heeft kunnen zetten. Grappig maar niet interessant. [GAMEFAQS] Voor het plaatsen van dit document. [NEOSEEKER] Voor het plaatsen van dit document.