+----------------------------------------------------------------------------+ | | | ONIMUSHA: WARLORDS | | | | FAQ/Walkthrough voor PlayStation 2 – Geschreven door Patt3rson | | | | Laatste versie, sinds 9 januari 2006 – Copyright Patt3rson | | | | patt3rson(at)gmail(punt)com – www.gamechoice.nl | | | +----------------------------------------------------------------------------+ ============================= = I N H O U D S O P G A V E = ============================= ___________________ \ 1 / INTRODUCTIE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 1A – Rechten 1B – Toevoegingen 1C – Voorbereiding ____________ \ 2 / GAME / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 2A – Verhaal 2B – Personages 2C – Besturing ___________________ \ 3 / WALKTHROUGH / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 3A – Nanamagari 3B – Underground Temple 3C – South Area 3D – Keep 3E – Keep Underground 3F – West Area 3G – Samanosuke Returns 3H – East Area 3I – Kaede Returns 3J – Hecuba And The Gate 3K – Dark Realm __________________ \ 4 / AFSLUITING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 4A – Slotwoord 4B – Credits ============================= = 1 = I N T R O D U C T I E = ============================= ___ /_1_\__________ \ A / RECHTEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het schrijven van FAQ’s en walkthroughs vergt veel tijd en moeite, schrijvers steken er dan ook een hoop werk in. Werk stelen van anderen is uit den boze en één van de ergste misdaden die je in het schrijven kunt begaan. Bovendien is het strafbaar, want alle bestanden op sites vallen onder de internationale wet van kopieerrechten en gebruik zonder toestemming is dus aan te vechten via de rechtbank. De nieuwste versie van dit bestand is meestal te vinden op http://www.gamefaqs.com. Voor vragen en of opmerkingen over dit bestand, waaronder ook de walkthrough, kan men ook terecht op onderstaand adres. Alleen serieuze vragen waarvan het antwoord niet in dit bestand te vinden is zullen worden behandeld. Dit document mag niet verspreid of gekopieerd worden in delen of in het geheel. Dit bestand mag alleen geprint of opgeslagen worden voor eigen gebruik. Voor gebruik op andere manieren of locaties moet eerst schriftelijke toestemming van de auteur verkregen worden. Toestemming kan aangevraagd worden op onderstaand adres, maar wordt niet gegarandeerd! Tref je het bestand op een andere plek aan dan de locaties die hier onder staan weer gegeven laat het dan weten via hetzelfde adres. [CONTACTADRES] patt3rson(at)gmail(punt)com [TOEGESTANE LOCATIES VAN DIT DOCUMENT] http://www.gamechoice.nl http://www.gamefaqs.com http://www.neoseeker.com ___ /_1_\_______________ \ B / TOEVOEGINGEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Omdat PlayStation Clan niet meer bestaat en het tegenwoordig GameChoice is heb ik de links en namen daarvan aangepast. Ook is Menneke Cheats uit de officiële toegestane locaties van de walkthrough verwijderd en heb ik mijn e-mail adres geupdate als dat nog niet gedaan was. ___ /_1_\________________ \ C / VOORBEREIDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voor een review en beoordeling van de game ga je naar http://www.gamechoice.nl. Lees eerst onderstaande tips voordat je met de game of het lezen van de walkthrough begint. Deze aanwijzingen bevatten waardevolle informatie over het gebruik van de FAQ of de game. In Onimusha versla je vijanden die zwevende lichtbollen achter laten die je kunt opzuigen met dat ding op je arm, de Gauntlet. Verslagen vijanden laten ze na hun dood achter, bazen laten ze zelfs al los tijdens het gevecht. Deze dingen moet je snel opzuigen, anders verdwijnen ze en heb je er dus niks mee gewonnen. Als vijanden gevloerd zijn kan je ze steken als je naast ze staat. Hiermee doe je meteen een hoop schade, waarna de meeste vijanden ook niet meer opstaan. Je kunt aanvallen blokkeren als je een zwaard hebt met de L1 knop. Niet alle aanvallen zijn te verdedigen, de meeste wel. Met de R1 knop kan je specifiek één vijand selecteren waar je de aandacht op wilt richten. Gebruik dit als je schiet met een geweer of boog, maar je kunt met de R1 knop en een richtingstoets een aanval ontwijken. Meestal wordt in de walkthrough beschreven hoe je een vijand moet verslaan als je deze voor het eerst tegen komt. Houd dit dus in gedachten, want je zult ze vaker tegen komen. Sommige deuren zijn te openen met sleutels, maar de meeste met je eigen zwaarden. Ieder zwaard heeft een Orb van een bepaald level. Deze heeft magische krachten, maar kan ook blokkades opheffen van hetzelfde level. Het aantal bollen op een deur geeft aan hoe hoog het level van dat kleur zwaard moet zijn om de deur te kunnen openen. Je kunt het level verhogen door de Orbs te verbeteren bij een Magic Mirror. =============== = 2 = G A M E = =============== ___ /_2_\__________ \ A / VERHAAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ De slechte krijgsheer Nobunaga staat op het punt zijn lange oorlog te winnen als hij ineens een pijl door z’n keel geschoten wordt. Wonder boven wonder keert hij toch nog terug, sterker en slechter dan hij eerst al was. Het schijnt dat de onderwereld hem een handje geholpen heeft. Ondertussen zorgt dezelfde onderwereld er voor dat prinses Yuki ontvoerd wordt om te gebruiken in hun donkere rituelen om Nobunaga nog sterker te maken dan hij al is. Dat kan onze dappere krijger Samanosuke natuurlijk niet zomaar laten gebeuren en dus trekt hij er op uit om prinses Yuki te redden en de koning van de onderwereld te verslaan. ___ /_2_\_____________ \ B / PERSONAGES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [SAMANOSUKE] De held van het verhaal. Na de oorlog keert hij terug naar zijn vriendin prinses Yuki. Hij komt te laat, Yuki is verdwenen. Hij duikt de wereld van demonen in om haar te redden. [KAEDE] Het andere speelbare personage. Kaede is een vrouwelijke ninja die altijd aan de zijde van Samanosuke staat. Ze heeft geen magische krachten zoals haar vriend, maar ze kan wel met Kunai gooien en sloten open peuteren. [YUKI] Yuki is een prinses, namelijk het zusje van de huidige heerser van de provincie waar ze woont. Ze is goed bevriend met Samanosuke, die dan ook achter haar aan gaat als ze ontvoerd wordt. [YUMEMARU] Yumemaru is een klein jochie dat zich in en rond het paleis ophoudt. Hij is een beschermeling van prinses Yuki, die hem onder haar hoede nam nadat zijn ouders stierven in een oorlog. Ze ziet hem als haar kleine broertje. [TOKISHIRO] Tokishiro is een naar oud mannetje die Samanosuke ervan wilt overtuigen voor een andere clan te gaan werken. Eigenlijk is hij een handlanger van de demonen en luist Samanosuke er in. [FORTINBRAS] De grote koning der demonen. Hij zorgt voor het ontstaan van alle demonen en laat zich alleen zien als er een Dark Ceremony gehouden wordt waarin mensen opgeofferd worden om andere demonische mensen sterker te maken. [GUILDENSTERN] Guildenstern is een gekke demonische wetenschapper die constant nieuwe creaties maakt en op Samanosuke af stuurt. Hij ziet er gek uit en heeft een nog vreemdere stem. [OSRIC] Osric is de eerste demonenbaas die je moet verslaan. Hij is een gigantisch (lelijk) monster met een slecht gebit en een erg grote knuppel. Nadat hij Yuki voor een tweede keer mee neemt rekent Samanosuke met hem af. [MARCELLUS] Je vecht twee keer tegen Marcellus, de gehoornde samurai. Hij is een creatie van de gekke Guildenstern en is dus gemaakt om jou te stoppen. Hij ontzegd je de toegang tot de Dark Realm. [HECUBA] Hecuba is ook een demon die zich schuil houdt in het lichaam van de dienstmeid Nui. Uiteindelijk komt haar ware uiterlijk naar buiten als een zeer grote wesp die de Evil Gate voor je blokkeert. [NOBUNAGA] Hij komt niet echt in de game voor, maar is toch belangrijk in het verhaal. Na zijn dood wordt hij opnieuw tot leven gewekt door demonen die een contact met hem sluiten. Yuki en Yumemaru zijn nodig om hem sterker te maken. ___ /_2_\____________ \ C / BESTURING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hieronder staan alle knoppen van de PlayStation controller. Niet alle knoppen hoeven een functie te hebben in het spel zelf! Dit zijn de standaard instellingen, het is mogelijk dat de besturing naar eigen wens in te stellen is! Check de handleiding of de menu’s om er achter te komen hoe. PIJLTJES: Boven - Beweeg speelfiguur naar voren Beneden - Beweeg speelfiguur naar achteren Links - Draai speelfiguur naar links Rechts - Draai speelfiguur naar rechts SYMBOLEN: Driehoekje - Magische aanval Kruisje - Interactie Vierkantje - Normale aanval Rondje - Zielen zuigen SCHOUDER: L1 - Verdedigen L2 - NIET IN GEBRUIK R1 - Vijand selecteren R2 - Omdraaien STICKS: L3 - NIET IN GEBRUIK Linker Analoog - NIET IN GEBRUIK R3 - Kaart Rechter Analoog - NIET IN GEBRUIK FUNCTIE: Start - Inventaris Select - Pauzemenu oproepen =========================== = 3 = W A L K T R O U G H = =========================== ___ /_3_\_____________ \ A / NANAMAGARI / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Na alle introfilmpjes heb je eindelijk de controle over Samanosuke. Maar niet voor lang, want als je het pad langs de schutting van bamboe volgt krijg je al snel weer een kort stukje te zien. Je wordt aangevallen en gelukkig mag je zelf even vechten. Mep op de vijanden in tot je ze in weer een filmpje ziet vertrekken. Nee, je hebt Yuki niet gered, dat zou het spel wel erg kort maken. Wacht maar af en je bent Yuki weer kwijt. Als de grote demon weg is gegaan wordt Samanosuke wakker in een andere wereld. Je krijgt hier een handig apparaatje dat je de rest van het spel zal gebruiken. Je krijgt dan ook de handleiding even te zien zodat je weet hoe dat ding werkt. Als je dat gelezen hebt bekijk je even het kleine huisje dat links naast de poort staat. Dit is een Magic Mirror waar je het spel op kunt slaan of je eigenschappen kunt verbeteren. Dat laatste kan nu nog niet echt, dus save je spel als je wilt zodat we daarna weer verder op weg kunnen. Ga dan ook door de poort rechts van de Magic Mirror. Steek over via de brug en je krijg weer een kort filmpje te zien. Versla de vijanden en druk op rondje om je armbeschermer te gebruiken en zo de zielen van de vijanden op te zuigen. Daarna ga je door de deur onder de twee rode vlaggen en meteen weer door de volgende. Opnieuw volgt een filmpje. Je wordt opgesloten bij een stel vijanden die je meteen even moet verslaan. Ga daarna naar de deur die de mannen afsloten zodat je weer naar buiten kunt. Na het gesprek volg je de route voorbij de man die tegen het hek zit verder het bos in. Ga gewoon verder tot je aangevallen wordt door vijanden. Versla ze en raap de Herb op die rechts van de opening van de grot staat. Loop verder de grot in om bij een groot gat in de grond te komen. Spring daar naar beneden om het volgende gebied in te gaan. ___ /_3_\_____________________ \ B / UNDERGROUND TEMPLE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Loop verder door de grot en versla de vijanden rond de ondergrondse tempel. Links naast de trap de tempel in staat een kistje waarin je de kaart van dit gebied kunt vinden. Als je die hebt kan je de trap op gaan naar de ingang van de tempel. Er is daar een altaar met daarop een mummy van een monnik. Onderzoek het altaar en raap het perkament op. De geheime doorgang komt tevoorschijn, dus maak de deur open zodat je verder kunt. In de gang zitten aan beide kanten vijanden. Neem de route naar rechts vanaf de deur, naar boven dus, en ga de hoek om. Open het kastje om een deel van de Seiryu te vinden. Onderzoek de overige opengeklapte kastjes hier in de hoek van de gang om een stukje Fluorite te vinden. Ga dan terug door de gang, voorbij de deur waar je vandaan kwam en verder door de gang naar een andere deur. Daar ga je doorheen. Links en rechts in de kamer staan grote vazen. Mep ze kapot om een kistje te vinden en daar het Journal #1 uit te halen. Lees het als je wilt en raap dan de blauwe glimmende bol verderop in de kamer op. Dit is de Thunder Orb die meteen aan de beschermer gekoppeld wordt zodat je magische krachten hebt. Verlaat de kamer dan via de doorgang links van het altaar. Hier zie je verderop een kistje staan, er zit een cijferslot op. Je moet de verzameling knopjes zo draaien dat het juiste getal in de juiste hoek staat. Probeer het eerst zelf als je wilt, nu volgt de oplossing. Verschuif eerst de linker groep, dan de rechter groep en dan weer de linker groep. Je krijgt een Rope Ladder, daarna kan je de trap verderop gebruiken om weer uit te komen in het bos. ___ /_3_\_____________ \ C / SOUTH AREA / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Links in beeld zie je een kistje verscholen staan achter de struiken. Open het kistje om een Magic Jewel te vinden. Je kunt dit meteen gebruiken om je balk met magische kracht te vergroten. Volg de route verder naar een gebouw. Hier staat links een Magic Mirror met daarvoor weer een kistje. Deze kisten zijn te openen door de gecodeerde boeken te vinden en de juiste woorden op te zoeken. Het juiste antwoord voor dit kistje is als volgt. Selecteer eerst de meest linker serie tekens gevolgd door het enige teken van een vierkantje met een kruis er in. De derde van links dus. Selecteer daarna de tekens die drie vakjes verderop staan, met het vierkantje met de punt er in en daaronder een M met een streep er door. Kies dan OK om het kistje te openen en een Power Jewel te vinden die je ook meteen kunt gebruiken. Open de deur met de blauwe klodder er op door je Thunder Orb er voor te gebruiken. Ga door de deur en op de brug tref je een aantal sterkere vijanden aan. Als je er een paar verslagen hebt verschijnen er spontaan nieuwe. Blijf ze doden tot ze niet meer verschijnen. Bij de deur aan de overkant staat een kistje waar je een kaartje van dit gebied uit haalt. Daarna kan je verder door de deur naast het kistje. Je komt op een binnenplaats terecht waar je alle vijanden moet verslaan die verschijnen. Één daarvan is een nogal groot beest met ook grote hoorns en bijpassende bijl die hij weg kan gooien. Hem moet je dus ook verslaan. Als hij verslagen is ga je door de groene deuren in de hoek die hij bewaakte. Aan de andere kant help je de man met het verslaan van de vijanden. Raap een Herb op dat hij laat vallen als hij op z’n knieën gaat zitten. Ga bij het gat in de muur staan en selecteer de Rope Ladder via het menu om af te dalen. Als je beneden bent loop je het gebouw in de rotsen binnen. Om de hoek zie je een kistje en een Magic Mirror staan. Open het kistje met de volgende combinatie van tekens. Kies eerste de derde serie van rechts, dan het enkele vierkantje met het kruisje helemaal links en dan weer de vierde serie van links. Dat is dus het vierkantje met de punt en de M met de streep er door. Uit de kist haal je een Power Jewel die je ook meteen weer gebruikt. Ga dan bij de Magic Mirror staan en kies voor Enhance. Je kunt een Herb in een Medicine veranderen en dat is in dit geval een goed idee. Met overgebleven zielen kan je het Raizan wapen verbeteren. Misschien dat het je niet lukt een heel level omhoog te gaan, maar je kunt alvast een begin maken. Als je klaar bent met verbeteren sla je hier ook je spel op. Loop langs de deuren en sla het houten krat kapot. Je treft een kistje aan waar je een Medicine uit haalt. Daarna ga je door de dubbele deuren rechts van de Magic Mirror. Hier kom je de demon tegen die Yuki van jou af nam en nu moet je tegen hem vechten. Je moet goed op zijn grote wapen passen. Hiermee kan hij twee aanvallen. Ten eerste kan hij deze gewoon boven op je meppen en daar word je niet vrolijk van. Hij kan hem ook heen en weer slingeren en die aanval is in tegenstelling tot de vorige wel te blokkeren. Als je hem raakt laat hij al zielen los dus vergeet deze niet op te zuigen voordat ze verdwijnen. Jouw voordeel in dit gevecht is snelheid. Die grote vent is niet zo snel, dus je kunt zijn aanvallen vaak makkelijk ontwijken. Een derde aanval gaat hij later in het gevecht doen. Hij zal iets voorover leunen en op je af komen rennen. Als hij je niet raakt rent hij tegen de muur op. Zoals bij alle aanvallen van hem geldt dat de beste tijd om hem zelf aan te vallen is als hij net klaar is. Pas wel op als hij net tegen de muur gerend is, want hij mept om zich heen als hij weer weg gaat lopen. Gebruik ook je magische krachten om hem extra veel schade toe te doen. Als je veel rond rent en dus moeilijk te raken bent dan heb je niet eens helende items nodig om dit gevecht te winnen. Als hij neer gaat zuig je alle zielen op om weer helemaal op krachten te komen. Waar de grote vent neer gaat is een doorgang waar je doorheen moet. Open het kistje en haal daar het Journal #2 uit. Lees het als je wilt en ga door de volgende deur. Mep hier weer alle vazen kapot en zoek op de grond naar een stukje Fluorite. Volg de route verder naar een gang waar allemaal skeletten hangen. Loop verder en ga door de deur verderop. Hier kom je een nogal gek en gestoord wezen tegen. Luister naar hem en je komt er achter dat hij je grote vijand Nobunaga weer een tweede kans op leven heeft gegeven. Hij laat een nogal goor beest op je los en gaat er zelf vandoor. Je moet het monster snel verslaan, anders kunnen zijn aanvallen wel eens problemen geven. Hij heeft de mogelijkheid zich op te splitsen in twee monsters als je hem door midden hakt. Steek het monster dus meteen dood als hij op de grond ligt, doe hetzelfde met z’n dubbelganger als het hem toch lukt zichzelf te splitsen. Als hij verslagen is kijk je links van het altaar om daar een vlammende bol te zien. Raap deze op om de Fire Orb te krijgen. Keer terug zoals je gekomen bent naar de plek waar je tegen de grote vent met de knuppel vocht. Onderweg kom je vijanden tegen die je kan verslaan of negeren. Als je terug komt in de kamer waar je tegen de baas vocht zie je een aantal zwevende stenen. Schakel ze gewoon uit net als de andere vijanden. Pas wel op, als ze je vast grijpen zuigen ze zielen en magische kracht uit je. Je krijgt hier wel een hoop van terug als je ze verslaat. Van de laatste krijg je sowieso een hoop zielen. Met je Fire Orb open je nu de doorgang door de rode prut er van af te halen. Ga weer naar de Magic Mirror om met je nieuwe zielen wel je Raizan een level omhoog te verbeteren. Als je dat gedaan hebt sla je het spel weer op voordat je verder gaat. Loop naar buiten de grot uit en versla de vijanden om daarna via de touwladder terug omhoog te klimmen. Boven staat weer een grote vriend met een grote bijl. Hij heeft ook een paar van die zwevende bollen vlak bij zich. Versla ze allemaal door je verbeterde zwaard uit te rusten en het op ze te gebruiken. Helaas zullen de bollen de zielen van de grote vijand opzuigen, dus versla die ook om ze terug te krijgen. Ga dan door de deur die verdedigd werd terug naar de binnenplaats. Hier blijven constant vijanden verschijnen, dus versla er een hoop om zielen te verzamelen. Je gaat ze straks hard nodig hebben dus alle extra zielen zijn van harte welkom. Er zijn ook van die zwevende bollen die je zielen inpikken dus reken daar ook mee af. Na een hele tijd versla je de laatste vijand om extra veel zielen te krijgen. Daarna verschijnen er ook geen nieuwe meer. Als dat gebeurt ga je naar de poort bij het hoger liggende gedeelte van de binnenplaats om deze met je Fire Orb te openen. Daarna ga je er door naar binnen. ___ /_3_\_______ \ D / KEEP / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hier binnen tref je een paar normale vijanden aan plus nog een vrij sterke die in het rood gekleed is. Verdedig veel als je met hem in gevecht bent. Je moet niet te dichtbij komen anders doet hij een andere aanval waarbij hij je keel vast pakt. Druk dan steeds snel kruisje om los te komen. Als de vijanden verslagen zijn merk je dat er hier vier deuren zijn. Één waardoor je binnen kwam, twee in de linker muur en één tegenover de deur waardoor je binnen kwam. Ga door de tweede deur in de linker muur om bij een Magic Mirror te komen. Hier staat ook een kistje waar je de kaart van dit gebied uit kunt halen. Bij de blauwe bron kan je magie aanvullen als dat niet helemaal vol is. Bij de Magic Mirror vergroot je ook de kracht van je Kouen te vergroten zodat deze naar level twee gaat. Verlaat de kamer en ga door de dubbele deuren rechts naast de deur waar je uit komt. Hier zie je een man en een jongen. Je gaat in gesprek met de man die je een aantal dingen verteld. Na het gesprek open je het kistje in deze ruimte om wat pijlen te vinden. Ga door het deurtje vlak naast het kistje en volg de gang verder. Links achter ga je de volgende kamer in waar je uit een ander kistje het Journal #3 haalt. Keer terug door de gang en door de deur. Versla de nieuw verschenen vijanden en open de deur met die bedekt is met prut met je Fire Orb. Ga er doorheen verder en versla de vijanden om daarna door de volgende deur verder te gaan. Volg de gang voorbij de grote deur met het groenige ding en je krijgt een filmpje te zien waarin Kaede met het kind verschijnt. Ze zijn echter al snel weer weg en dan ga jij verder door de gang en door de deur aan het einde. In de gang er achter verschijnen een hoop vijanden, dus baan je een weg richting de kamer aan het einde. Onder de trap in die kamer zit een deurtje die je kan zien als je de gang uit komt lopen. Ga er doorheen en loop naar de achterkant van de kamer waar je een boek genoemd de Suzaku vindt. Vlak bij de deur waardoor je binnen kwam staat weer een doos die je kan openen door een puzzel op te lossen. Schuif eerst de linker set, dan de rechter, dan weer de linker en dan twee keer de rechter. Je haal de Bow uit het kistje. Verlaat de kamer en ga naar de trap. In de hoek staat weer een kistje, haal er een Herb uit. Zoek in de nis boven het kistje naar een stukje Fluorite. Nu kan je de trap op en door de deur die je boven meteen ziet. Onderzoek de emmer die aan het touw hangt en haal er een Power Jewel uit die je meteen gebruikt. Mep dan met je zwaard het touw door zodat de emmer naar beneden valt. Verlaat het kamertje en loop langs de trap de andere kant op. Versla de vijanden hier. Er zit hier een deur met een dubbele rode blokkade. Hiervoor moet je dus je Kouen opladen zodat deze op level twee terecht komt en zulke blokkades weg kan halen. Als je dat nog niet hebt moet je een Magic Mirror zoeken en het alsnog doen. Vernietig dan deze dubbele blokkade en ga door de deur. Raap van de tafel het Red Book op en open het kistje in de hoek om het Right Crest Piece te vinden. Verlaat de kamer weer en ga meteen door de dubbele deuren aan de overkant. Loop langs het balkon naar de volgende rode blokkade en hef deze op met je Fire Orb. Ga er doorheen en versla de vijanden er achter. Steek over naar de andere kant en ga daar door de volgende deur. Sla het krat kapot en neem de pijlen mee uit het kistje. Zoek onder de trap tegenover het kistje naar Fluorite. Ga de trap op om uit te komen in een kamer met een Magic Mirror. In een hoekje naast de trap vind je nog meer pijlen. Op het tafeltje ligt weer een boek, de Byakko. Ga naar de Magic Mirror en verbeter je zwaard. Niet de Orbs, dus echt de zwaarden zelf, Raizan en Enryuu. Open daarna de blokkade met je Fire Orb en ga door de deur. Als je verder loopt in de volgende kamer kom je Kaede weer tegen die je wat dingen vertelt. Ineens klappen een aantal hekken dicht en moet je een puzzel oplossen. Haal de hendel in de kooi open om één van de hekken weer omhoog te laten gaan. Terwijl Samanosuke het hek omhoog houdt loop je met Kaede verder naar de volgende twee hendels waarvan je de rechter over haalt. Met Samanosuke loop je nu verder en haal je de hendel over naast Kaede. Loop met haar naar de drie volgende hendels en haal de meest linker over. Samanosuke kan nu de kist rechts van hem openen om een Holy Armor te vinden. Rust deze meteen uit. Haal daarna met hem de tweede hendel rechts van Kaede over. Met Kaede kan je dan door de deur naar buiten gaan. In de volgende ruimte kan je magie opzuigen uit de magische bron. Gebruik dan je magische vuuraanval om de kaarsen in deze ruimte aan te steken. Vul je magie weer aan voordat je door de volgende deur gaat. In de volgende ruimte zie je tekens op een vloer met houten platformen. Als je op zo’n teken gaat staan klappen de platformen in de richtingen die het teken aangeeft open en onthullen een kuil met spiesen. Bovendien wordt de speler die op het teken staat ook omsingeld door spiesen zodat deze niet meer kan lopen. Het patroon is per game anders, dus je zal zelf de juiste route moeten vinden. Je wisselt dus steeds tussen Samanosuke en Kaede en het is de bedoeling dat je niet in de kuilen met spiesen valt en met één van de twee de overkant bereikt en op het ronde teken gaat staan, daarna kan je door de deur. Verderop wordt Samanosuke opgesloten in een kleine kamer die langzaam vol loopt met water. Kaede moet hem dus redden voordat hij verdrinkt. Bekijk het gedecoreerde stuk hout rechts van de stenen deur. Dit is weer een puzzel die je moet oplossen om Samanosuke te bevrijden. Je ziet een aantal steentjes, twee daarvan met een halve cirkel van een logo. Waar nu geen steentjes zitten moeten de twee helften terecht komen en een goede cirkel vormen. Je kunt een steentje vast pakken en deze naar de lege plek verschuiven. Op die manier kan je ze zo verschuiven dat de cirkel gevormd wordt. Dit moet lukken voordat de meter links in beeld helemaal boven is. Lukt het dan is Samanosuke gered. Zo niet, dan niet. Rechts naast de puzzel zit de volgende deur waar je doorheen gaat. Steek over naar de andere kant van de ruimte en trek aan het koord onder het ding aan de muur. Alle hekken van net worden omhoog getild en er verschijnt een trap in deze ruimte. Ga via deze trap naar boven om bij een deur met een rond slot te komen. Plaats hier alvast het rechter deel van de Crest. Gebruik de ladder links van de deur om naar beneden te klimmen. Je kunt nog verder naar beneden via de ladder, maar blijf nu even hier. Ga verder door de gang en via de andere ladder verderop naar beneden. Uit het kistje verderop haal je een Power Jewel die je meteen gebruikt. Ga dan de andere kant op langs de ladder om bij een gebarricadeerde deur te komen. Haal de barricade weg en ga er doorheen. Je komt uit in een kamer waar je eeder al geweest bent. Het enige wat je moest doen was de deur openen, dus ga terug en klim via de ladder weer omhoog. Loop terug naar de andere ladder en ga daarmee weer naar beneden. Uit het kistje in deze kamer haal je het Left Crest Piece. Links in beeld hangt een soort poster aan de muur. Hak deze weg met je zwaard en in de verborgen ruimte pak je het Journal #4. Klim omhoog via de ladder, twee keer zodat je helemaal boven komt. Plaats ook het Left Crest Piece in het ronde slot van de deur en ga er doorheen. Het irritante mannetje komt opdagen nadat Yumemaru meegenomen is. Loop rechts de volgende kamer in en raap het boek op dat rechts in beeld ligt, een nieuw deel van de Seiryu. In het kleine doosje op het rekje links in beeld zit nog een stukje Fluorite. Pak het en ga door de volgende deur. Meteen links ligt een deel uit de boekenserie Suzaku. Als je verder loopt word je aangevallen. Versla de vijand en loop om de trap heen om een kistje te openen en pijlen te vinden. Ga de trap op en loop verder terwijl je steeds de stem van Yumemaru hoort. Versla de vijanden die hier buiten rond lopen en ga door de dubbele deuren tussen de kaarsen weer naar binnen. Haal een Medicine uit het kistje links en raap het derde deel van de Seiryu op die links in beeld ligt. Verderop ligt het vierde deel ook al meteen. Mep het scherm links er van kapot en druk op rondje om wat zielen uit het standbeeld te zuigen. Mep ook het rechter scherm weg en gebruik de Magic Mirror om één van je zwaarden te verbeteren. Rust je beste zwaard uit en ga verder door de gang nadat je het spel opgeslagen hebt bij de Magic Mirror. Ga de trap op aan het einde van de gang om tegen de volgende baas te vechten. Ook deze vijand heeft een wapen waarmee hij verticaal en horizontaal kan meppen. De horizontale aanval is te blokkeren, de andere niet. Maar als hij een horizontale aanval doet in combinatie met eerst een stoot dan is deze moeilijk te blokkeren. Hij kan ook magische windaanvallen gebruiken. De tactiek is gewoon om hem heen rennen en hem van achter aanvallen zodra een aanval van hem mislukt is. Verdedigen doe je als een aanval dreigt je te raken. Maak ook gebruik van jouw magie. Na een tijdje verliest de vijanden zijn schild en is hij makkelijker te raken. Herhaal echter dezelfde tactiek want hij wordt er zelf niet minder sterk van. Ondertussen mep je een hoop zielen uit hem waarmee je weer leven en magie aan kunt vullen. Zuig deze dus op voordat ze verdwijnen. Je kunt van zwaard wisselen en weer je andere magie gebruiken als dat van je andere zwaard op is. Tijdens het gevecht verzamel je echter wel weer magische zielen waardoor je dus opnieuw magische aanvallen kunt gebruiken. Aan het einde van het gevecht verzamel je de zielen en raap je de Wind Orb op. Ga het dak af via de ladder aan de andere kant van het dak. Bij de Magic Mirror kan je weer wapens verbeteren en je spel opslaan. Ga de kamer in en via de dubbele deuren weer naar buiten het balkon op. Loop met de klok mee om het gebouw heen en haal de blokkade weg met je Wind Orb. Ga door de deur om Yumemaru te vinden. Je krijgt nu een verhaal te zien en horen dat Samanosuke vertelt aan Yumemaru. Later komt er een vrouw opdagen die vertelt waar Yuki is. Na het hele gebeuren verlaat je de ruimte door de hoek om te gaan en door de deur. Ga door de deur links van waar je uit kwam, waar je al een blokkade weg gehaald hebt, en daarna meteen door de volgende deur. Loop steeds verder door de deuren terwijl je vijanden verslaat en ga de trap op waar je terecht komt. Ga weg van de trap de hoek om en door de linker dubbele deur, die tegenover de eerst geblokkeerde deuren dus. Je komt uit op het balkon van de hoofdruimte, waar je naar links loopt om door de eerst geblokkeerde deur te gaan. Volg de route weer door diverse deuren en een trap op. Je komt bij een Magic Mirror met daarnaast een deur die eerst geblokkeerd was met een dubbele rode klodder. Ga er doorheen en daarna door de diverse ruimtes met vallen. Uiteindelijk kom je bij weer een trap. Ga naar boven, de hoek om en door de deur met het ronde slot. Steek over naar de andere kant en ga rechts en door de deur verder. Steek weer over en ga met een trap omhoog om buiten te komen. Loop helemaal rond het gebouw en open de deur met de eerste Wind Orb blokkade die je net weg gehaald had. Open het kistje om de Burst Bullets te vinden. Dit was alles wat je hier kwam halen, dus volg de hele route weer terug naar waar Kaede en Yamemaru zitten. Ga echter niet helemaal terug maar neem de andere dubbele deuren om in de hoofdruimte van dit gebouw te komen. In de linker muur zitten hier zoals bekend twee deuren. Achter de meest rechter zit een Magic Mirror waar je kunt saven en daarnaast je magie kunt opladen, maar ga door de meest linker als je klaar bent. Zorg wel dat je Thunder Orb level twee is. Rust je Raizan zwaard uit om aan het eind van de gang nadat je de vijanden verslagen hebt de blokkade op te heffen met de Thunder Orb. Open de deur en mep de vazen kapot om de vijanden uit hun tent te lokken. Versla ze en ga door de deur om het hoekje. In de hoek links naast de deur ligt het Blue Book. Verderop is een altaar met drie gekleurde ballen er op die je kunt activeren met je Orbs. Rust dus steeds een ander wapen uit en druk op kruisje per wapen om ze allemaal te activeren en de doorgang te openen. Ga dan langs die route verder. ___ /_3_\___________________ \ E / KEEP UNDERGROUND / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Als je verder rechtdoor loopt kom je bij een deur die geblokkeerd is door geesten. Neem dus de zijweg en loop verder tot je bij een andere deur komt waar je wel doorheen kan. Haal een Herb uit het kistje en doe bij de Magic Mirror wat je nodig vindt. Verbeter in ieder geval een Herb en ook je Arashi naar level twee. Als je niet genoeg zielen hebt moet je terug om vijanden te verslaan tot het wel lukt. Loop dan verder kamer in en mep de gore blokkades weg. Verderop staat zo’n beest die zich kan verdubbelen als je hem neer mept, dus reken snel met hem of ze af. Uit de kasten die hier staan haal je een Green Book, een Orange Book en een Byakko. Ga door de volgende deur en je treft een hoop van die tentakelmonsters aan. Steek ze dood als ze op de grond liggen, anders worden het er nog veel meer. Als ze verslagen zijn ga je door de eerste dubbele metalen deuren die je tegen komt. Achter het vlees staat een kistje waar je de kaart van het gebied uit haalt. Loop een stukje verder en mep het touw kapot zodat het gewicht verandert. Ga om het vlees heen er naar toe en raap de Rosary Of Communion op. Verlaat de ruimte en volg de gang verder tegen de klok in. Versla de vijanden en loop naar en door de volgende deur die je tegen komt. Steek over door de kamer om aan de andere kant de Purifier Bell uit het kistje te halen. Ineens schommelen er een hoop bijlen heen en weer dus wees voorzichtig op de terugweg. Je moet helemaal terug lopen door de gang en door de deur gaan waardoor je hier kwam. Volg de route terug door de kamer met de Magic Mirror naar de deur met geesten en gebruik daar de Purifier Bell via het menu. De deur is niet meer geblokkeerd dus ga er doorheen. Als je door de gang loopt breken er ineens drie grote rode soldaten uit hun glazen kooi. Gebruik je Wind Orb magie om ze allemaal tegelijk te raken en al een beetje te verzwakken. Maak ze daarna af met je wapen. In de hoek verderop zit een deur, ga daar doorheen. Dood de tentakelmonsters en de hoek om voorbij de groene blokkade om verderop door de deuren te gaan. Mep de blokkerende tentakels weg, open het kistje voor een Herb en raap het White Book op. Ga terug zoals je gekomen bent en haal de groene dubbele blokkade weg met je Wind Orb om daarna door de deur te gaan. Versla de vijand hier en open de kist door de puzzel op te lossen. Draai eerst de middelste set, dan de linker en dan de rechter. Je krijgt de Blue Key. In de hoek naast het lijk en de magische groene gloed vind je twee boeken, de Apocalypse #1 en een Byakko. Praat dan met het lijk dat een wolkje om zich heen heeft zweven. Ga terug naar de deur waardoor je binnen kwam, maar voordat je door de deur gaat haal je eerst een Fluorite uit het grote ijzeren omhulsel. Als je door de deur bent gegaan loop je rechtdoor en door de volgende om terug te komen in de kamer met de vijanden in glazen kooien. Loop daar naar beneden en versla de vijand. Helemaal links achter in de hoek zoek je nog naar een Fluorite, daarna ga je door de dubbele deuren rechts in de muur nadat je deze hebt geopend met de Blue Key. Loop verder de kamer in en weer daagt Tokishiro op die wat minder prettige dingen uithaalt met Samanosuke. Daarna zie je een filmpje met hem en Kaede waar je ook niet vrolijk van wordt. Nu is het tijd om verder te spelen met Kaede. ___ /_3_\____________ \ F / WEST AREA / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Kaede is helaas niet zo sterk als Samanosuke. Ze heeft geen magie en kan geen zielen verzamelen, dus meestal is het verstandiger vijanden gewoon voorbij te rennen. Met driehoekje kan ze wel messen gooien, maar die raken ook op. Loop door de deur die hier is en praat met de gewonde soldaat. Je raapt vanzelf de Red Key op die hij laat vallen. Ga door de deur tussen het kistje en de soldaat en daarna meteen door de deur links in beeld. Sla je spel op bij de Magic Mirror. Verlaat dan de ruimte weer en steek over naar de andere kant van de ruimte om door de dubbele deuren het gebouw te verlaten. Ren meteen door naar de groene deur voorbij de twee rode vlaggen en ga er doorheen. Negeer alle vijanden en loop via het pad naar de eerder niet toegankelijke deur. Gebruik de Red Key en ga er doorheen. Loop een stukje verder en haal uit het kistje een Herb. Vervolg je weg gewoon langs de route tot je bij een houten deur komt waar je doorheen moet. Blijf ook daarna gewoon het pad volgen langs alle vijanden en de deur met de drievoudige blauwe blokkade. Verderop ga je door de deur tussen de fakkels. In het volgende gedeelte moet je de pijlen ontwijken en door de deuren links van waar de vijanden boven op staan gaan. In het volgende gedeelte schakel je de vijanden wel uit. Mep ze tegen de grond en steek ze dood voor een kort gevecht. Ergens in een hoek van het pad zie je iets glinsteren, raap daar extra Kunai op. Loop een stukje verder, haal de deur van het slot en ga er doorheen. In de volgende kamer is een Magic Mirror en een gecodeerde kist die je kunt oplossen met de Byakko boeken. Begin met de vijfde serie tekens van links, kies daarna het enkele vierkantje met het kruis er in en daarna de serie als tweede van links. Je krijgt een Magic Jewel die je pas weer kunt gebruiken als je weer met Samanosuke speelt. Als je naar buiten loopt zie je iets glimmen bij de voeten van een soldaat. Raap het op om een Gear te vinden. Keer nu terug zoals je gekomen bent naar het gedeelte met de boogschutters. Links onder in de constructie waar ze staan zit een inham waar je in kan. Hier zit een ladder die je moet beklimmen. Boven steek je over langs het rek met bogen om door de deur er naast te gaan en daarna via een ladder verderop naar beneden te gaan. Sla je spel op bij de Magic Mirror als je wilt en open het kistje om een kaart van het gebied te krijgen. Open de deur links van de Magic Mirror en ga er doorheen. In de gang er achter zitten een hoop vijanden, versla of ontwijk ze en ga door de deur verderop rechts in een hoek van de gang. Loop recht naar voren om een handvat te zien hangen. Trek er aan en sprint langs de vuuruitstoten als ze uit zijn naar de andere kant om door de deur te gaan voordat deze weer dicht gaat. Als dat lukt trek je in de ruimte waar je terecht komt ook weer aan het handvat om de deur open te houden. Het glinsterende ding is de Gold Plate die je moet pakken. Sla ook de kratten kapot om in de hoek een Herb te vinden. Ga nu terug tot je weer buiten in de gang komt en ren recht vooruit om door de volgende deur te gaan. Meteen rechts naast de deur staat een kistje dat moeilijk te zien is, hier haal je een Herb uit. Open ook het andere kistje om het Journal #5 te vinden. Links op de boekenkast zie je ook een deel van de Suzaku liggen. Rechts in hetzelfde beeld is een kast je die open kunt klappen om daarna het Gear te plaatsen. Aan het touwtje trekken heeft pas zin als je deze geplaatst hebt. De kast schuift opzij om een geheime doorgang te openen. Ga naar binnen en open het kistje om de Silver Plate te vinden. Raap ook een deel van Byakko op die er vlak naast ligt. Zoek ook naar Fluorite bij het staande standbeeld links van het kastje. Keer nu helemaal terug zoals je gekomen bent naar de gang en daarna naar het begin daarvan. Ga door de deur, beklim de ladder, ga weer door een deur en daal weer af via de ladder. Je moet weer door de deuren links van het gebouw in de muur. Volg het pad en ga door de deur aan het einde. Loop weer naar buiten om bij een grote poort te komen. Plaats links en rechts van de poort de Gold Plate en de Silver Plate om de poort te openen en er doorheen te gaan. Ga door de kleine deur rechts in beeld en zoek naast de trap naar Fluorite. Daarna kan je de trap op om in een kamer met een puzzelkist te komen. Draai eerst één keer de middelste set, dan twee keer de linker en dan twee keer de rechter. Je krijgt een Sacred Knife uit de kist die je meteen uit kunt rusten. Daal weer af via de trap, ga door de deur en steek over door de ruimte met vuur. Versla vijanden op je weg en raak het vuur nier aan. Verderop mep je de vazen kapot. Raap het boek, de Genbu, op en open het kistje voor meer Kunai. Keer terug door de vlammenzee naar de trap die helemaal in het begin te vinden is. Volg de weg verder naar tentakels die je weg blokkeren. Je kunt ze alleen doorhakken met het Sacred Knife. Doe dat dus, loop verder en ga door de deur er na. Loop verder de kamer in en je krijgt een filmpje te zien als je prinses Yuki onderzoekt die achter de tralies ligt. Ineens komt die gekke wetenschapper weer opdagen en neemt prinses Yuki mee. Hij laat je achter bij een nieuwe half onzichtbare vijand. Als je hem niet ziet verdedig je, als hij verschijnt druk je R1 om te richten en dan driehoekje om Kunai te gooien. Gebruik een Herb als je teveel schade oploopt. Als hij dichtbij je verschijnt blokkeer je z’n aanval en sla je meteen terug tot hij op de grond valt. Nadat de vijand verslagen is gaat Kaede er vandoor en keer je weer terug naar Samanosuke waarvan je ook even een filmpje ziet. ___ /_3_\_____________________ \ G / SAMANOSUKE RETURNS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het begint meteen goed, want verderop word je opgewacht door een baas. Haal dus een Medicine uit het kistje en maak er indien nodig nog een paar bij de Magic Mirror van je Herbs. Verhoog ook één van je zwaarden naar een hoger level als dat lukt. Level drie is het maximum wat je kunt krijgen, dus als je een zwaard daar op weet te krijgen zit je best goed. Rust dit zwaard dan ook uit en sla je spel op, daarna loop je verder de gang in. Een filmpje start en er komt iets uit de grot op je af, iemand die wel heel veel op je lijkt. Je moet tegen hem vechten. Gelukkig zijn al zijn aanvallen te blokkeren, dus houd je vinger bij de L1 knop. Hij doet dezelfde aanvallen als jij, maar zijn enige magische aanval is het afschieten van een blauwe bal. Als je deze blokkeert kan je de magie opzuigen om deze weer aan te vullen. Maak dan ook goed gebruik van je magische aanvallen. Zorg wel dat deze raak zijn, anders is het zonde van je magie. Dit gevecht is niet al te moeilijk en dus vrij snel voorbij. Je hebt niet eens helende items nodig als je het goed doet. Zuig na het verslaan van je dubbelganger de vrijgekomen zielen op. De rode blokkade in de grot is nu ook verdwenen dus je kunt verder door de donkere gang en een trap op. Je komt bij een normaal kistje en wat grotere kist. Open de eerste voor de Evil Plate en de andere voor een Wood Ladder. Loop verder naar de rand van de put en gebruik de Wood Ladder via het menu om daarna naar boven te klimmen. Loop rechtdoor en ga door de deur. Volg de gang verder en praat met de dode soldaat als je wilt en ga dan door de deur verder. Praat hier ook met dode soldaten en ga dan naar de grote vreemde poort. Gebruik de Evil Plate om de poort van het slot te halen en ga er dan doorheen. Je krijgt een indrukwekkend filmpje te zien waarin de eerst zo behulpzame bediende in een gigantische wesp verandert en er vandoor gaat met Yumemaru. Je kunt nu nog niet verder, dus keer terug door de poort en loop rechtdoor om door de volgende deur te gaan. Praat weer met de soldaten als je wilt en ga verder door de volgende deur. Hier liggen ook weer soldaten, maar steek over en ga door de deuren naar de hoofdruimte van dit gebouw. Versla de vijanden die je kunt raken en ontwijk de pijlen. Ga dan door de rechter deur in de linker deur om bij de Magic Mirror te komen. Je krijgt nu een vreemde figuur te zien die het heeft over de Dark Realm. Zeg eerst nee en sla je spel op en laad je magie op. Praat dan weer met het ventje en ga nu wel naar de Dark Realm toe. Je moet dan eerst de ruimte verlaten en weer naar binnen gaan. In de Dark Realm pak je het beste zwaard er bij om het gevecht met de vele vijanden aan te gaan. Je moet steeds de vijanden verslaan tot ze niet meer komen en dan in de straal gaan staan om verder te gaan. Vergeet niet de zielen van de vijanden op te zuigen! Kies wel de straal om verder te gaan en niet om terug te gaan! Deze hele Dark Realm hoef je niet te doorkruisen, maar het levert je wel een aantal handige items op. Je wordt steeds een level verder genomen door de straal en soms zie je ook kistjes staan. Hier zit bijvoorbeeld Fluorite of helende items in, maar ook een Soul Absorber en een Talisman. Deze items helpen je zelfs de Dark Realm te overleven. Het is zeker de moeite waard om het helemaal uit te spelen, ook al duurt het erg lang. Uit het laatste kistje haal je de Bishamon Ocarina die erg belangrijk is. Bovendien verdien je hier gigantisch veel zielen mee. Je zult wel vijanden tegen komen die je nog nooit gezien hebt en eigenlijk ook nooit meer wilt zien. Je zult merken dat bepaalde vijanden in bepaalde combinaties dodelijk zijn. Stem je magie dus af op de vijanden die je aantreft en wissel regelmatig van wapen om magie te kunnen blijven gebruiken. Wees ook niet bang helende items te moeten gebruiken. Uiteindelijk kom je in het bezit van de Bishamon Ocarina en kan je alleen nog maar terug gestraald worden. Je moet er voor zorgen dat je Shiden en Kouen op hun maximale level terecht komen, dus doe dat zo snel mogelijk als je de zielen verzameld hebt. Met de zielen uit de Dark Realm lukt dat makkelijk, anders moet je op zoek gaan naar vijanden om het voor elkaar te krijgen. Als je klaar bent met dit hele gedoe of het besluit niet te doen ga je het kamertje uit, door de kamer heen en via de dubbele deuren naar buiten. Ga meteen door de groene deur voorbij de twee rode vlaggen. Versla de vijanden in het gebied en ga door de volgende deur aan het einde van het pad. Volg de route langs de schietende vijanden en ga door de deur aan het einde van de route. In het volgende deel open je de drievoudige blauwe blokkade met je Thunder Orb om daarna door de deur te gaan. Meteen rechts in beeld is een beeldje waar je zielen uit kunt zuigen. Rechts van het grote standbeeld vind je een kistje waar je een Vision Staff uit haalt. Raap ook een deel van de Genbu op die hier in de hoek ligt. Ga weer naar buiten. Door de Vision Staff zie je voortaan Fluorite liggen. Je ziet het meteen buiten naast de deur liggen. Ga verder met de klok mee om het gebouw heen en door de deuren verderop. Je kunt met de vele vijanden vechten als je wilt, maar ga in ieder geval de inham links onder in het gebouw in en beklim de ladder. Versla de boogschutters die hier staan en ga door de volgende deur. Klim via de ladder verderop weer naar beneden en sla je spel op bij de Magic Mirror als je wilt. Zoals je ziet zit hier een drievoudige rode blokkade, dus zorg dat je die kunt opheffen. Open hem dan ook en ga door de deur. Volg het pad tot je de vijanden in beeld krijgt. Haal eerst een Medicine uit het kistje en sla dan het touw van het wagentje kapot om bijna alle vijanden uit de weg te ruimen. Schakel de laatste zelf uit en raap de Fluorite op die onder de wagen lag. Ga door de volgende deur om een grote groep erg sterke vijanden tegen te komen. Gebruik je Wind Orb magie om ze allemaal tegelijk tegen de grond te krijgen. Steek ze dan of gebruik je Fire Orb magie als ze op de grond liggen. De kleintjes zijn makkelijk uit te schakelen, het is de grote rode die problemen geeft. Blijf steeds van magie wisselen om hem te verslaan en raak hem in een veilig moment ook nog met je gewone aanvallen. Helaas valt hij pas op de grond als hij verslagen is, dus helaas is er niet de mogelijkheid hem aan te vallen terwijl hij ligt. Als hij verslagen is open je de twee rode kistjes voor Bullets en het Statue Head. Vlakbij het kistje met de Bullets zie je een groene gloed. Raap dit op en je krijgt het Decorated Sword. Ga terug zoals je gekomen bent naar de Magic Mirror kamer. Vul je magie weer aan en probeer weer wat dingen te verbeteren, zoals Herbs op je zwaarden. Doe dat dus en sla je spel op. Beklim dan de ladder, ga door de deur en klim verderop weer naar beneden. Versla de vijanden als je wilt en loop van het gebouw af om rechts achter door de deur te gaan. Pas op voor de boogschutter in het volgende gebied en loop langs de waterput. Dit is ook een toegang tot de Dark Realm, dus als je daar nog niet geweest bent praat je daar met het mannetje als je het toch nog wilt proberen. Loop daarna of als je niet wilt verder de hoek om en ga door de deur met de opgeheven blauwe drievoudige blokkade. Plaats het Statue Head bij het kleine standbeeld om achter het grote standbeeld een doorgang te openen. Ga daar dus heen en open de kist om het Matchlock te vinden. Ga weer naar buiten en vervolg je weg tegen de klok in om verderop door een deur te gaan. Loop een stukje verder en je ziet weer wat Fluorite liggen schitteren. Volg de route verder door de volgende deuren tot je terug komt in de binnenplaats met de rode vlaggen. Daal af naar lager gelegen gebied om daar een soldaat te zien die hulp nodig heeft. Versla de vijanden en ga door de doorgang waar ze uit kwamen. Plaats het Decorated Sword bij de stenen afbeelding er van om een doorgang te onthullen. Ga er doorheen het volgende gebied in. ___ /_3_\____________ \ H / EAST AREA / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Volg de route naar de eerste brug en versla de vijanden die je onderweg tegen komt. Op de brug is een zijweg naar links, maar sla die over en volg de route verder rechtdoor en de hoek om naar een dubbele groene blokkade. Hef deze op en ga door de deur. Neem de zijweg naar links om aan het einde het Journal #6 te vinden. Ga door de deur waar je het vond. Versla de twee grote ridders hier en steek over naar de andere kant van de brug. Negeer de deur halverwege dus en ga door die aan het einde. Uit het kistje haal je Bullets en van het kastje haal je een deel van de Genbu. Mep het stuk papier achter aan de muur kapot om er achter de East Area Map te vinden. Keer dan terug naar buiten en versla de vijanden op de brug, daarna ga je door de deur die halverwege te vinden is. Versla de vijand en open het kistje voor wat Bullets. Pas wel op voor de boogschutters! Je kunt terug schieten met je Bow of de trap op gaan om ze aan te pakken. Ga dan ook die trap op en volg de route terwijl je de vijanden doodt. Maak korte metten met de ridder door een magische aanval en open het kistje bij de ladder aan het einde om een Magic Jewel te vinden die je meteen gebruikt. Beklim daarna de ladder en loop snel om de grote bel heen zodat je door een gat in het hekje het dak op kunt. Schakel snel je vijanden uit door ze neer te meppen en dan te steken. Raap ook de Soul Absorber op die ligt te glimmen op het dak. Bij de dode soldaat ligt nog een Power Jewel die je meteen gebruikt en binnen de omheining ligt ook een Fluorite. Als je alles hebt klim je terug naar beneden en loop je via de lange trap terug naar de begane grond. Achter in de ruimte open je de drievoudige groene blokkade en daarna ga je door die deur. Als je dit nog niet lukt moet je helemaal terug naar een vorige Magic Mirror. Loop links het beeld uit als je door de deur bent gekomen en ga door het hek in de bamboe schutting. Dood de half onzichtbare vijand, zuig de zielen uit het beeldje en ga door de volgende deur. Volg de route langs het pad omhoog en ga door de volgende deur. Er zijn hier twee routes. Één verder langs de rotsen en één over de brug. Versla eerst de vijand bij de rotsen verderop. Lok dan de andere vijand de brug op door naar hem toe te lopen. Als hij op de brug is loop je terug en snijd je de touwen door zodat hij naar beneden valt. Loop dan onder de waterval om in een inham een puzzelkist te vinden. Draai één keer de set links onder, dan de set rechts boven, dan de set rechts onder, dan weer links onder en als laatste weer rechts onder. Je krijgt het Great Armor, de beste bescherming in de game die je dus meteen aan doet. Loop verder en ga door de deur. Vul je magie aan, verbeter je zwaarden of helende items en sla je spel op. Uit het kistje haal je een Medicine. Het kistje links van de Magic Mirror moet je openen door de juiste tekens in te vullen. Deze keer heb je maar twee series nodig, namelijk de derde en zesde van links. Uit het kistje haal je een Magic Jewel die je meteen gebruikt. Daal af via de trap en raap onderaan de glimmende Fluorite op. Stap dan in de boot om naar de overkant te varen. Aan de overkant ga je door de dubbele deuren recht voor je. Steek over naar de andere kant van de kamer en haal de Great Bow uit de grote nis. Ineens is de uitgang geblokkeerd en verschijnen er vijanden. Je maakt nog even niet mee hoe dit afloopt want eerst gaat het spel weer over naar Kaede. ___ /_3_\________________ \ I / KAEDE RETURNS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Meteen word je aangevallen door vijanden. Maak ze dood en ga de brug op waar je de zijweg naar links neemt. Gebruik je Shinobi Kit om de deur te openen en ga er doorheen. Versla de vijanden die tevoorschijn springen en ga naar rechts en door de dubbele deuren. Meteen links naast de deur raap je de Fluorite op. Rechts naast het grote standbeeld pak je een Herb en daarna mep je links van het beeld een rij vazen kapot. Raap aan het einde de Apocalypse #2 op. Verlaat de ruimte weer en ga naar buiten. Loop terug naar links en ga door de deur achter in beeld nadat je deze hebt geopend met je Shinobi Kit. Steek gewoon over door het gebied en ga door het hek in de bamboe schutting. Negeer ook de vijanden in het volgende gebied en ga door de volgende deur. Volg het pad omhoog en ga aan het einde weer door een deur. Volg de route langs de rotsen en ga het huis binnen waar de Magic Mirror staat. Open de deur helemaal links met je Shinobi Kit en ga er doorheen. Volg de weg langs de vijanden naar de volgende deur waar je doorheen gaat. Sla de schermen weg en haal pijlen uit het kistje. Ren langs de vijanden door de kamer heen en ga door de deur aan de andere kant. In de volgende ruimte schakel je de vijanden uit en maak je de vazen kapot. Uit één daarvan haal je extra Kunai. Je kunt vanaf hier twee kanten op, maar één van de routes is nog afgesloten. Neem dus de beschikbare route en ga door de deur om weer in een kamer met een Magic Mirror te komen. Beklim de ladder om boven een Fluorite te vinden in één van de houten kisten die je dus kapot maakt. In de hoek ligt ook een deel van de Genbu serie. Klim weer naar beneden en ga door de deur naast de ladder. Volg de gang naar een deur aan het einde als je de hoek om bent gegaan. De enkele deur dus, niet de dubbele! Pas op voor de boogschutters. In het kistje vind je een Herb en in de kast een deel van de Suzaku. Pak de laatste Fluorite die naast de trap ligt te glimmen en beklim dan die trap. In een inham hier boven vind je een puzzelkist. Draai twee keer de linker set, één keer de middelste, twee keer de rechter en weer twee keer de middelste. Uit de kist haal je de Decorated Arrow. Klim weer naar beneden en verlaat de ruimte. Steek over naar de dichtstbijzijnde dubbele deuren en ga er doorheen. Loop links om het standbeeld heen om er achter de Great Arrow te pakken. Plaats dan de Decorated Arrow op de plek waar de Great Arrow zat. Het kistje voor het standbeeld kan nu open, dus loop er naar toe en haal er de Green Key uit. Verlaat de ruimte en ren door de gang terug door de deur aan het einde. Sla je spel op als je wilt en ga door de deur met de Magic Mirror. Nu kan je in deze ruimte wel de andere doorgang openen, dus ren gewoon de deur halverwege voorbij en open aan het einde de deur met de Green Key. Ga daarna door de deur en klim via de ladder naar beneden. Loop naar rechts en gebruik de boot die daar ligt. Aan de overkant probeer je de deuren te openen. Dat lukt niet, maar Kaede ziet wel Samanosuke binnen in de problemen. Ondertussen merkt ze ook dat er een monster aan komt. Hierna schakel je weer over naar Samanosuke, je mag hem meteen uit de problemen helpen. ___ /_3_\______________________ \ J / HECUBA AND THE GATE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hecuba blijft meestal in de lucht zweven en stuurt ondertussen andere vijanden op je af. Je kunt hier niet raken met je normale of magische aanvallen, maar gelukkig heb je ook wapens die haar van een afstandje kunnen raken. Bijvoorbeeld de Bow, maar het Matchlock is nog veel beter. Schakel dus eerst met je zwaard de andere vijanden uit en pak dan je Matchlock inclusief Burst Bullets erbij om er mee op Hecuba te schieten terwijl je richt met R1. Doe dit tot er weer vijanden zijn die je belagen en wissel naar je zwaard. Schakel ze uit en schiet weer met je Matchlock op Hecuba. Herhaal deze strategie. Als Hecuba binnen bereik komt ga je natuurlijk niet verder met schieten, in plaats daarvan gebruik je de magische aanvallen van je zwaarden. De magische aanval van de Wind Orb zal de zwevende Hecuba wel kunnen raken. Vergeet niet de zielen op te zuigen zodat je leven krijgt en magie kunt blijven gebruiken. Als je Burst Bullets op zijn wissel je naar gewone Bullets. Na een hoop heen en weer geren en een hoop rake klappen is Hecuba verslagen. Kaede heeft bommen geplaatst en blaast nu het hele gebouw op. Samanosuke weet gelukkig te ontsnappen, maar met Hecuba loopt het anders af. Kaede gaat ergens rusten terwijl Samanosuke verder op pad gaat. Verlaat de ruimte en ga door de dubbele deur naast het kistje. Als je nu links door de deur gaat kom je bij een Magic Mirror. Vul je magie aan, verbeter wat je wilt verbeteren en sla je spel op. Dit is ook je laatste kans om naar de Dark Realm te gaan. Verlaat dan de kamer en ga terug zoals je gekomen bent door de dubbele deuren. Steek dan over en ga door de deur met de opgeheven rode blokkade. Volg de route door de volgende deur en je komt bij de deur met de groene versiering er op. Ga er doorheen om bij de demonische poort te komen. Gebruik je Great Bow met de Great Arrow en schiet op het doel om de poort te openen. Samanosuke doet de deuren zelf open en gaat naar binnen. ___ /_3_\_____________ \ K / DARK REALM / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Guildenstern, de gekke wetenschapper, staat je al op te wachten. Hij gaat er al snel vandoor en laat Marcellus bij je achter zodat je voor de tweede keer tegen hem moet vechten. Net als eerst kan je de meeste aanvallen blokkeren, behalve de verticale klap van zijn zwaard en z’n magische aanval. De beste strategie is dus verdedigen en daarna meteen terug slaan met magische aanvallen. Blijf dit volhouden tot hij van vorm verandert. Hij zal zijn zwaard en schild laten vallen en krijgt twee speren op de plek van zijn armen. De aanvallen die hij nu heeft zijn allemaal te blokkeren, dus maak gebruik van die L1 knop. Blijf door gaan met de magische aanvallen en zuig de zielen op om deze steeds een beetje op te laden. Wissel steeds je zwaard om optimaal gebruik te maken van je magie. Bij de poort waar je dit gebied binnen kwam staat ook een kistje met een Medicine er in. Het laatste deel van het gevecht bestaat voornamelijk uit op tijd verdedigen en op een kans wachten hem te raken. Wees niet te gretig, het kan je dood worden. Het kan even duren, het kan wat pogingen gaan kosten, maar uiteindelijk lukt het je Marcellus te verslaan. Zuig al zijn zielen op en ga door de volgende poort. Nu komt de reden om de hoek kijken waarom je de hele Dark Realm moest doorkruisen voor de Bishamon Ocarina. Loop maar een stukje verder en je ziet rechts van de magische bron een hek gemaakt van botten. Gebruik daar de Bishamon Ocarina en ga naar binnen door de nieuwe opening. Loop naar het skelet aan de muur en pak daar een nieuw zwaard, het Bishamon Sword. Dit is het beste wapen uit de game. Oneindige magische aanvallen en iedere vijand, behalve de bazen, is dood met één klap. Handig dus in het gevecht tegen de eindbaas. Als je het hebt of niet kunt krijgen save je het spel bij de Magic Mirror in de vorige kamer. Maak van alle Herbs Medicines en vul je magie weer aan. Raap dan de kaart van de Dark Realm op naast de Magic Mirror en ga door de deur rechts er van. Je komt bij een hele grote ruimte waarin een pad langzaam in een spiraal naar beneden loopt. Volg het en maak korte metten met de vijanden. Helemaal aan het einde liggen bij de uitgang twee items te glimmen, twee keer een Medicine. Raap ze op en ga door de doorgang. Open de deur aan het einde en een filmpje staart waarin de Dark Ceremony op het punt van beginnen staat. Je wordt toegesproken door Fortinbras, de koning der demonen, die natuurlijk ook even z’n lelijke gezicht laat zien. Ook Nobunaga is van de partij. Al snel slaat het filmpje om in een gevecht waarin Fortinbras diverse aanvallen kent. Ten eerste zal hij je proberen te slaan met zijn handen. Deze aanvallen zijn makkelijk te verdedigen of te ontwijken. Hij kan je ook vast pakken als je te dichtbij komt en neer smijten als je niet op tijd los komt. Deze aanval is dodelijk, dus probeer deze zo goed mogelijk te voorkomen of ontwijken. Helaas loop je wel risico op deze aanval omdat je dichtbij hem moet komen. De aanval is wel te verdedigen, maar als hij je vast pakt kan je het zo goed als schudden. Button bashen is dan het beste wat je kunt doen, en hopen natuurlijk. Dat waren de aanvallen op de kort afstand, maar ook als je verder weg staat kan hij je aanvallen. Hij zal lasers schieten uit z’n ogen die niet te blokkeren zijn, alleen ontwijken door een andere richting te rennen werkt. Hetzelfde geldt voor zijn vuurspuwende aanval. De derde aanval doet hij als hij als een mediterend iemand gaat zitten. Een hoop ballen worden door het gebied verspreid en zijn lastig te ontwijken. Dit is dus alles wat hij kan, waardoor je met name bezig zult zien met rennen en ontwijken van aanvallen. Iedere keer dat een aanval voorbij is van hem val je hem aan, het liefst met de magische aanval van je Bishamon Sword. Met mazzel doe je hem zo’n pijn dat zijn hoofd omlaag komt en hem daar kunt meppen. Als hij weer naar boven komt pas je op voor zijn aanvallen. Gebruik je magische aanvallen als je het Bishamon Sword niet hebt. Je kunt ook je Bow en Matchlock gebruiken van achter in de zaal. Gebruik je Medicines om op krachten te blijven. Het zal even gaan duren en misschien een hoop pogingen kosten, maar uiteindelijk deel je de finale klap uit om Fortinbras te verslaan. =========================== = 4 = A F S L U I T I N G = =========================== ___ /_4_\____________ \ A / SLOTWOORD / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Ik speelde Onimusha voor het eerst toen hij net uit was. Tijdens een dagje huren kwam ik best ver, waarna ik de game na een tijdje voor een lagere prijs aan heb geschaft. Toen ben ik er eigenlijk nooit meer echt aan begonnen, maar toen ik dat eenmaal gedaan had was er meteen geen stoppen meer aan. Vandaar ook dat de walkthrough in één keer af is. ___ /_4_\__________ \ B / CREDITS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [CAPCOM] Ze hebben de zoveelste topserie kunnen starten die ondanks de vele andere games toch nog erg origineel en succesvol is. [TANJA KRONE] Haar enthousiasme heeft me er toe aangezet om te beginnen aan een walkthrough voor deze game. [GAMEFAQS] Voor het plaatsen van dit document. [NEOSEEKER] Voor het plaatsen van dit document.