Ultraman Fighting Evolution 2 FAQ door Salman Game: Ultraman Fighting Evolution 2 Info: http://www.hotline-web.com/ Design: Banpresto Systeem: Japanse PS2 Released: 31 oktober 2002 Het verhaal van UFE2: Eeuwen geleden vochten de toenmalige Ultramannen een strijd uit met de sterkste monsters, die ze uiteindelijk wonnen. De monsters konden niet worden vernietigd, maar wel bevroren worden. De Ultramannen hebben toen naar een geschikte planeet gezocht waar ze de monsters konden begraven, wetende dat er in dat stelsel geen gevaren dreigden en verlaten was...deze "graf-planeet" ontwikkelde zich over de loop van de eeuwen en er bloeide leven. Nu had het een naam; de Aarde. Door de onwetendheid van de mens en diens illegale stort praktijken, kwamen de monsters stuk voor stuk weer tot leven, en ze hadden nu een planeet waar geen een Ultraman te zien was...dit lokte meer monsters. De Ultramannen van nu, op de hoogte gebracht van de gebeurtenissen moeten nu de fout van hun voorouders recht zetten. Red de Aarde en stop de invasie... Spelmodes: Battle Mode: je vecht 8 arcade battles. Ultramode: dit is een story mode met 3 verhalen: -Gomora's Rampage: Ultraman moet een gecrasht vliegtuig beschermen, Gomora uitputten, Osaka Castle beschermen tegen z'n aanvallen en uiteindelijk Gomora verslaan. -King Joe's Plan: Ultraseven moet KJ tegenhouden voordat hij het United Nations Headquarters vernietigt, de ministers de tijd geven om weg te komen, een belangrijke havenplaats heel houden en KJ op het laatst zien te vernietigen. -Invasion: Alle Ultrabrothers moeten Zetton's Invasie zien te voorkomen. Zetton heeft hulp van alle andere monsters in het spel, die bepaalde gebouwen moeten vernietigen zoals de Tokyo Tower, een gasfabriek en de Ultrabrothers bezig houden terwijl Zetton het Science Complex wil uitschakelen voordat ze een middel tegen hem vinden. Een van de Ultra's wordt goed bijgewerkt in het verhaal en moet worden bevrijd, en op het laatst moet Zetton verslagen worden,die supersterk is. Iedere Ultraman is hierbij aanwezig, zelfs de leider van ze en aartsvijand van Zetton... VS Mode Practice Mode Replay Mode: bekijk en save je laatste Battle/VS fights! Optie1- Bekijken Optie2-Cancel? Optie3-Save (met O, X cancel) Optie4-Delete (met O, X cancel) Je kunt de Cameraview veranderen met driehoek(Moving),vierkant/X/O/L1 (Stage View),L2 (Onderaf),R2 (Normaal) Secrets: Unlock Zetton: complete Ultramode 3 "Invasion" Unlock Zoffy: verlies met alle Ultrabrothers tegen Zetton in Ultramode 3, op het laatst verschijnt dan Zoffy, een Ultraman. Gameplay/Info: Guard: naar achter houden bij een aanval Square: knock attack X: Hold (combineren met square/f+square/b+square/X/f+X/O) f+X: lange afstand Hold f,f+X: Elbow-Tackle Grip Throw Down: f,f,F+X (rennende worp) Running Knockdown: f,f,F+square (ren aanval) Hold Escape: X/f+square/f+X (kans op free hit na HE) b+X: reverse elke attack en kom achter te staan Guard-Reversal: Als je block animatie begint, square drukken O: Beat Up attack L1+R1: Power Up Special (de onderste meter met versch. kleuren) Dash: f,f Ren: f,f,F b,b,b: Achterwaartse Salto (niet elke character) Crouching: DF/DB inh Defensive Roll: DF,DF/DB,DB Sprong: UB/U/UF inhouden Sidestep: u/d tap Grounded Recovery: X/square Fura Fura Gauge(rode meter): op te vullen door square attacks, en als deze vol is of genoeg, dan de tegenstander neerslaan met O/Hold;O (ze kunnen niks blocken, alleen reversen). L1+R1 inhouden om je PU Special op te laden, loslaten op gewenst niveau, afhankelijk per character. KO: als leven leeg is, neerslaan met O. Je moet de tegenstander altijd verslaan met een PU Special! De enige manier om te winnen, ook al is z'n levensmeter leeg de tegenstander kan toch nog bewegen en aanvallen! Support Attack: in je levensbalk zitten blauwe blokken, als je meter daar in komt te staan, komt er hulp van straaljagers, UFO's wat maar bij jouw character hoort. Het is te vergelijken met een TOP attack uit Garou...van de aanvallen loop je ietsje schade op BT attacks: hetzelfde als de normale, niet nodig om te draaien. Structure Throws: als de tegenstander vlakbij een gebouw staat, kun je deze ook met een worp er doorheen werken ipv O. Tips: Als er nog 30 sec tijd over is, gaat de Color Timer van een Ultraman knipperen, hij wordt dan zwakker. Probeer de tegenstander door een gebouw te slaan, even stunned en weer wat extra schade op je move. Tegen hurkende tegenstander f+square gebruiken, raakt mid. Counter een Throwdown door een lage aanval, zoals DB+square. Als de meter wat voller is en je tegenstander moet neer, Hold,en dan O gebruiken; de PU Special meter wordt al geactiveerd en je kan sneller opladen na de worp. De X worpen vullen de Fura Fura gauge meestal veel op! Je kan ook terwijl de tegenstander stunned is door de FF gauge, nog even snel een X(O) worp gebruiken, scheelt toch wat leven en je kan alsnog opladen! Na een sidestep, drie keer terug drukken voor een "free hit". Een attack-reversal (b+X) kan alle aanvallen aan, zelfs jump kicks! Stop een Hold dmv een lage attack>mid attack>f,f,F+X. Een Beat Up Attack kan een Guard Reversal cancellen. De ren attack (f,f,F+S) is een van de sterkste normale aanvallen. Anti-Air attack valt meestal onder de uf+S of df+S moves Ander VS portrait bij 2 dezelfde characters Default hi score toont namen van moderne UM;Ultima,Gaia,Dyna,Tiga,Cosmos,Ace Combosysteem: Dit draait vooral om de canned combo's, de Hold Combo's en gebruik van de FF gauge. Canned Combo's wordt mee bedoeld SSSS en Hold Combo's zijn maximaal 4 worpen aan elkaar gekoppeld, met als einde hopelijk een opening of de kans om een Special te kunnen gebruiken. Ook is er kans op een combo/opening na een Reversal attack(b+X) of na een ontsnapte Hold(X/f+S/b+S...) Standaard Combo in dit spel is SSX, dit is een methode die Giant Gram spelers wel bekend voorkomt... UFE2 draait om worpen, reversals, Specials en tactische aanvallen, UFE1 ging meer om canned combo's en rossen. Character List (16): Zoffy,Ultraman,Ultraseven,Zetton,Tyrant,Ultraman Ace,Ultraman Taro,Bemustar,Seijin Baltan,Ultraman Leo,Ultraman Jack,Gomora,King Joe,Dada,Seijin Magma,Ace Killer Zoffy:is een van de oudste Ultramannen en heeft de sterkste aanval in het heelal, de M87 Ray die enorm schadelijk is. Komt iedere Ultraman te hulp als het ECHT nodig is, anderzijds laat hij ze het zelf oplossen ook al worden ze grondig bijgeveegd. Hij is de leider van alle Ultramannen en heeft alles wel zowat gezien en gedaan. De metalen cirkels op z'n kostuum zijn medailles die hij meerdere keren heeft ontvangen. Streng...hij ging in een episode kaarten met wat andere Ultra's terwijl Taro in elkaar geslagen werd door een monster, om zo z'n brutale ego te breken...Zoffy lijkt veel op UM, maar is sterker en sneller. Battle Mode Boss: Zetton b+S: Hook b+S,SSSS: Hook Combination* SSSS: Striking series DB+S: Shinkicker D+S: Low Precision DF+S: Takedown* F+S: Chest Kick* uf+S: Diagonal Knee UB/U/UF+S: Heavy Drop (vroeg)/Axe Kick (laat) O: Spinaroony DBx2+S/DFx2+S: Rolling Leader (counter/evade) f,f,F+S: Dropkick f,f,F+X: Beating X:X (Judoworp)***(structure throw) X:SSSS (Choppy) X: O (The Big Spin) (structure throw) X:f+X (Lift Up Toss & Diss) (structure throw) X:f+SSSS (Knee Combo)* X:b+S (Deep Hit) Special: M87 Ray (+70% damage)**** Guard Reversal: Sky Hook Combo/Setups: X:b+S:f,f,F+X: DB+S b+S,SSSS b+S,SSSX:SS,f+S,O,Special X:f+S,f+S,f+S,X; O:Special b+S,SSSX;f+S,f+S,S,X;O;Special SSSX;f+S,SS,b+S;f,f,F+X. Ultraman:dit is de eerste Ultraman die op Aarde terechtkwam om een monster te stoppen. Er gebeurde een ongeluk en Hayate, een piloot van een vliegtuigje, raakte zwaargewond. Ultraman redde zijn leven door met hem een verbond te sluiten. Dit kwam ook goed uit voor UM omdat hij in zijn echte vorm maar 3 minuten (Color Timer) kan overleven op Aarde. Hayate kan Ultraman oproepen door middel van een Beta Capsule...UM is goed om ze weg te houden en specials opladen. Hij verschilt niet veel met Zoffy, op een paar moves na... Battle Mode Boss:Gomora b+S (swipe) b+S,SSS (cutter)* DB+S (shinkick) D+S (low chop) DF+S (shintrip)* f+S (chinkick)* uf+S (striking knee)** UB/U/UF+S (vroeg:axehandle/laat:dive kick) f,f,F+S (jumping dropkick) O (straight knuckle) X:X (judoworp)***(structure throw) X:SSSS (strikes) X: O (giant swing) (structure throw) X:f+X (lift toss/diss) (structure throw) X:f+S (knee'ing)* X:b+S (gutpunch) f,f,F+X (quadruple face strikes) Special1: Ultra Slash (yatsuzaki kohrin) Special2: Specium Ray (100% opgeladen)*** Guard Reversal: Arc Swing Combo/Setups: b+S,SSX:SSS:uf+S X:SSS,b+S:f,f,F+X:f,f,F+X b+S,f+S Ultraseven:een ontdekkingsreiziger die alle planeten in kaart bracht en leerde over de veschillende beschavingen. Ook lid van de Ultra Garrison, een speciale eenheid die monsters opspoort en elimineert; U7 is ook bekend hierdoor als de Red Violent Warrior. Omdat op aarde veel monsters werden gesignaleerd nadat de eerste UM weg was, heeft U7 zich daar gevestigd als Dan Moroboshi. U7 is de enige UM die zich kan transformeren tot mens...verloor op het eind van de serie zijn krachten. U7 lijkt veel weg te hebben van een kickboxer..in tegenstelling tot UM die meer karate achtig was. Een goede allrounder met sterke moves, goede dizzy's en meer aanvallend dan UM. Battle Mode Boss:King Joe b+S (karate chop) b+S,SSS,SS (midsection)** DB+SS (knuckle-fadekick) D+S (kneebreaker) DF+S (upper)* f+S (air roundhouse)* uf+S (high kick) UB/U/UF+S (vroeg:heel arc**/laat:needle kick) f,f,F+S (eye slugger stab)*** O (flatout needlekick) X:X (Ultra will power)****(ff) (structure throw) X:SSS (punching bag)**(ff) X: O (lift and spinning toss) (structure throw:je rug er naar toe) X:f+X (running bulldog) (structure throw) X:f+S (knee'ing) X:b+S (double crumble) f,f,F+X (punching volley) Special1: Emerium Ray-Type A Special2: Eye Slugger Throw Special3: Wide Shot *** Guard Reversal: elbow dive* Combo/Setups: X:SSX: O (ff vol,blockloze status),Special 3 (80%) DF+S:X:X: O (ff vol,blockloos),Special DB+SS: DF+S:X f+S:f,f,F+S u+S:f+S:f,f,F+X Zetton:dit monster deed zich voor als een professor en leefde al 40 jaar op aarde. In die tijd plande hij de invasie en bereidde alles voor... Toen Ultraman verscheen bestudeerde Zetton hem en vond hij de zwaktes en sterktes. Met deze kennis werd Zetton immuun voor Ultraman's aanvallen wat leidde dat Ultraman werd verslagen en zwaar gewond, bijna stervend was...hij werd toen opgehaald door Zoffy om thuis te herstellen en beter te worden. Hiermee eindigde de originele serie en begon Ultraman 7 als nieuwe beschermer van de aarde. Zetton is de laatste eindbaas en is de sterkste in het spel qua kracht en knockdowns, maar wel langzaam. Ook is de CPU meedogenloos, alsof het steeds de opening zoekt, ziet eruit als een zwarte kever met gele vlekken en praat met een zeer zware stem, ook verraderlijke teleports (b,b,b). Battle Mode Boss:Zoffy b+S (horns)* SSS(brutal knockdown)** DB+S (pusher) D+S (low blow)*** DF+S (teleport knifehand)* f+S (teleport kick)* uf+S (double wave) UB/U/UF+S (vroeg:elbow drop***/laat:anti-ultrakick) f,f,F+S (slide down) O (crash)** X:X (chokeslam) (structure throw:dichtbij) X:SSS (bonebreaker) X: O (bodymangle) (structure throw: schuin naar links) X:f+X (neckcracker) (ff)**(structure throw:dichtbij) X:f+S (slasher) (ff,max. 2)** X:b+S (pinpoint)**** f,f,F+X (dominator) Special1: Ultraman Killer (net te halen)*** Guard Reversal: Deflect palm* Combo/Setups: uf+S,SSS (stun) uf+S:f+S,X,b+S,b+S,X,SS,O,f,f,F+X B+S,F+S,X D+SSSX B+S,DF+S,X X,F+S,F+X X,F+S,B+S,X,O X,SS,F+X (50%) Tyrant:dit is een monster wat opgebouwd is uit de resten van verslagen monsters. Door deze mix heeft hij verschillende aanvallen, aparte ledematen en eigenschappen. Een van de resten kwam van de eerste Bemustar. Langzaam, maar kan aanvallen op grote afstand, z'n worpen zijn zeer goed voor FuraFura combo's wat makkelijk is door de reikwijdte van zijn worp. Een stun special en veel schade maakt deze tot een van de beste characters in het spel! Battle Mode Boss:Ultraman Taro b+S (kd kick) SSS(axe,mace,whiplash)** DB+S (bring it down) D+S (low swing) DF+S (rhino horn)*** f+S (whiplash)**** uf+S (upper mace) UB/U/UF+S (vroeg:exe axe***/laat:exe axe) f,f,F+S (low killer) O (vicious mace) X:X (jump rope) (ff)****(O) X:SSSS (axe2max)** X: O (sentence) (structure throw:dichtbij) X:f+X (2nd jumprope) (ff)****(O) X:f+S (ribbing it) (ff)****(O) X:b+S (axedrop) f,f,F+X (flattener)*** (-recovery) Special1: Freezer **** Special2: Firestorm Special3: 360 Destroyer (structure throw)**** Guard Reversal: Charge Combo/Setups: f+S,X,O,X,O,X,O f+S,b+S f+S,uf+S/db+S,SSS uf+S,SSX,f+SSSO,Special1...! db+S,X,SSO,Special3 (80%) X,f+S,f+S,O,Special1,X,f+S,f+S,O,Special3...! Ultraman Ace:deze is speciaal naar de Aarde gekomen om een invasie van de Yapool (een buitenaards ras) te stoppen. Door dezelfde eigenschappen als de andere Ultra's moet hij een verbond sluiten met een mens. In dit geval zijn het er twee,een man en een vrouw, Seji Hokuto en Yuko Minami. Deze hebben ook de betekenis van Noord en Zuiden. Ze transformeren tot Ultraman Ace door 2 ringen te gebruiken...in hun normaal leven zijn ze lid van TAC (Terrible Monster Attacking Crew). Hij valt op door zijn Power up, goede throws en veel specials. Een goede mix tussen aanval en verdedig opties. Battle Mode Boss:Ace Killer L1+R1 (Flash Hand) (extra damage)**** b+S (jumping splitter) SS,delay,SSS(Ace Delay)*** DB+S (qiuck hit) D+S (low slidekick)* DF+S (sweeper)** f+S (deep kick)** uf+S (dash elbow)** UB/U/UF+S (vroeg:beat drop/laat: salto kick) f,f,F+S (flying slicer)*** O (concentrated force) X:X (head woogie) **(structure throw) X:SSSS (backhands)*** X: O (juggling act) (structure throw:met rug naar achteren) X:f+X (tripping toss) (structure throw) X:f+S (headbash) X:b+S (kick in the back)** f,f,F+X (power beating) Special1: Vertical Guillotine Special2: Metallium Ray** Special3: Energy Lightball Special4: Space Q*** Guard Reversal: throatknife Combo/Setups: b+S,SSS X,SS,b+S,SSX,O,Special2 X,S,f+S,X,O,Special4 (beetje al schade en ff nodig) Ultraman Taro: Toen de jonge boxer Kotaro Higashi mensen redde tijdens een monster aanval, stierf hij...door zijn heldendaad en zuiver hart werd hij door de leiders van de nieuwe thuisdimensie (Land of Light) uitverkoren om terug te keren van de dood als Ultraman Taro. Hij is zeer wedijverig en wil bewijzen dat hij het waard is om Ultraman Taro te zijn. Wordt gezien als de voorgetrokken Ultraman omdat hij meestal krijgt waar die om vraagt qua wapens... Ultraman Taro is een agressieve boxer met veel reikwijdte en goede combo's, zeer goede character. Battle Mode Boss:Tyrant b+S (heavy smash)** SSSSS(5 hit rush)*** DB+S (leg spike)* D+S (sweep) DF+S (grounded roundhouse)*** f+S (turn hook)*** uf+S (spinning roundhouse)* UB/U/UF+S (vroeg:illusion kick1/laat:illusion kick2)* f,f,F+S (body torpedo)** O (body tag) X:X (judo hiptrow) X:SSSS (hammertime)**** X: O (easy carry) (structure throw:met je rug naar achteren) X:f+X (swallow kick)** (structure throw) X:f+S (body workout)*** (ff) X:b+S (knee finisher) f,f,F+X (true boxer) Special1: Storium Ray Special2: Ultra Dynamite**** Guard Reversal: Donkey Kick Combo/Setups: b+S,SSSSS f+S,SSSSS d+S...db+S uf+S x3 X,S,f+S,b+S,O,Special2 X,S,f+S,O,Special1 (90%) X,S,f+S,f+X uf+S,SSSSX,O,Special2 Bemustar:is een monster wat energiebronnen absorbeert en is dus op zoek naar alles wat veel energie bezit. Een zwak monster wat eens vernietigd was door UM Taro, maar weer is teruggekomen door te klonen en sterker te maken. Een kort bereik,en zwak in aanvallen/combo's. Zijn korte oplading is het snelst in het spel maar dat is ook zwak in schade. Meer voor de uitdaging en dus een expert character... Battle Mode Boss:Ultraman Jack b+S (spike swipe)*** SSS(beaking) DB+S (spike upper)* D+SS (low spiker) DF+SS (horn+rotorblade)*** f+S (double smash)*** uf+S (floating kd kick)* UB/U/UF+S (vroeg: spikedown/laat: splashdown) f,f,F+S (beak surprise)* O (Birdie) X:X (Cold Wind) (structure throw) X:SSS (12 Beaks Madness)* X: O (Sky High Piledriver)**(structure throw) X:f+X (absorb+digest)** (structure throw) X:f+S (flying facekick) (max 2) X:b+S (face cut) f,f,F+X (bodysplash+driller) Special1: Horn Laser** Guard Reversal: Beak Sting Combo/Setups: X,S,f+S,O,Special X,S,f+S,f+X,O,Special d+SS,X,f+S,S,X,O,Special (50%) Seijin Baltan: Hij maakt deel uit van een kreeft-achtig ras die bekend staan als "Space-Ninja's". Belandde op aarde omdat hun planeet door een kernexplosie onleefbaar was geworden. Hier eenmaal geland besloot een van hun om groot te worden,ze zijn normaal microscopisch, en dit hun nieuwe planeet te maken. Allergisch zijn ze voor "specium", het element wat voorkomt in Ultraman's Specium Beam en op Mars. Speciale technieken zoals Illusies en Hypnose worden gebruikt als hij een stad aanvalt en de mensen onder zijn controle brengt. Maakt een onheilspellende lach en is een van de eerste originele UM monsters. Na hem kwamen nog vele andere van zijn ras... Het is een gemiddeld character, wat niet uitblinkt en meer concentreert op poking en humor. Meer voor de ervaren spelers... Battle Mode Boss: Ultraman b+S (snare hammer) SSS(knockdown snares)* DB+S (crab sweep)* D+S (poke) (anti-throw) DF+SSS (trailseeker)*** f+S (bodypoker)* uf+S (high scissors) UB/U/UF+S (vroeg: stiff legs/laat: clawtrap) f,f,F+S (low hunter)* O (Ocean Kick) X:X (Ninja Teleport) X:SSS (Bashdown) X: O (Dance Party)** X:f+X (backflip)**(structure throw) X:f+S (aerial facekicks) X:b+S (hard lob) f,f,F+X (bodystomp) Special1: Fire Cannon Special2: Twin Baltan Cannonade*** Guard Reversal: Crab Sting Combo/Setups: b+S,SSS SSS...db+S SSX,O,O,f,f,F+X b+S,df+SSS uf+SS,f+S X,f+S,S,f+S. Versie 1.1: Alle characters tot Ultraman Leo verwerkt. De volgende versie komen de andere 7 characters aan bod. Credits-David Cheng,scarletshadow (message board UFE2) http://www.waynebrain.com/ultra/ http://home.iu.net/~jsewell/FAQs/Ultraman-FAQ.html Copyright Ultraman Fighting Evolution 2 FAQ 2003: Salman Contact e-mail: 2salih@chello.nl FAQ versie:1.1 Datum: 9 februari 2003 Einde UFE2 FAQ versie 1.1