+----------------------------------------------------------------------------+ | | | SHADOW OF MEMORIES | | | | FAQ/Walkthrough voor PlayStation 2 – Geschreven door Patt3rson | | | | Laatste versie, sinds 9 januari 2006 – Copyright Patt3rson | | | | patt3rson(at)gmail(punt)com – www.gamechoice.nl | | | +----------------------------------------------------------------------------+ ============================= = I N H O U D S O P G A V E = ============================= ___________________ \ 1 / INTRODUCTIE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 1A – Rechten 1B – Toevoegingen 1C – Voorbereiding ____________ \ 2 / GAME / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 2A – Verhaal 2B – Personages 2C – Besturing ___________________ \ 3 / WALKTHROUGH / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 3A – Prologue 3B – Chapter 1 3C – Chapter 2 3D – Chapter 3 3E – Chapter 4 3F – Chapter 5 3G – Chapter 6 3H – Chapter 7 3I – Chapter 8 3J - Epilogue __________________ \ 4 / AFSLUITING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ 4A – Slotwoord 4B – Credits ============================= = 1 = I N T R O D U C T I E = ============================= ___ /_1_\__________ \ A / RECHTEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Het schrijven van FAQ’s en walkthroughs vergt veel tijd en moeite, schrijvers steken er dan ook een hoop werk in. Werk stelen van anderen is uit den boze en één van de ergste misdaden die je in het schrijven kunt begaan. Bovendien is het strafbaar, want alle bestanden op sites vallen onder de internationale wet van kopieerrechten en gebruik zonder toestemming is dus aan te vechten via de rechtbank. De nieuwste versie van dit bestand is meestal te vinden op http://www.gamefaqs.com. Voor vragen en of opmerkingen over dit bestand, waaronder ook de walkthrough, kan men ook terecht op onderstaand adres. Alleen serieuze vragen waarvan het antwoord niet in dit bestand te vinden is zullen worden behandeld. Dit document mag niet verspreid of gekopieerd worden in delen of in het geheel. Dit bestand mag alleen geprint of opgeslagen worden voor eigen gebruik. Voor gebruik op andere manieren of locaties moet eerst schriftelijke toestemming van de auteur verkregen worden. Toestemming kan aangevraagd worden op onderstaand adres, maar wordt niet gegarandeerd! Tref je het bestand op een andere plek aan dan de locaties die hier onder staan weer gegeven laat het dan weten via hetzelfde adres. [CONTACTADRES] patt3rson(at)gmail(punt)com [TOEGESTANE LOCATIES VAN DIT DOCUMENT] http://www.gamechoice.nl http://www.gamefaqs.com http://www.neoseeker.com ___ /_1_\_______________ \ B / TOEVOEGINGEN / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Omdat PlayStation Clan niet meer bestaat en het tegenwoordig GameChoice is heb ik de links en namen daarvan aangepast. Ook is Menneke Cheats uit de officiële toegestane locaties van de walkthrough verwijderd en heb ik mijn e-mail adres geupdate als dat nog niet gedaan was. ___ /_1_\________________ \ C / VOORBEREIDING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Voor een review en beoordeling van de game ga je naar http://www.gamechoice.nl. Lees eerst onderstaande tips voordat je met de game of het lezen van de walkthrough begint. Deze aanwijzingen bevatten waardevolle informatie over het gebruik van de FAQ of de game. De game heeft vijf verschillende eindes, of eigenlijk zes. Afhankelijk van de keuzes die jij maakt verschilt het einde dat je krijgt. Een belangrijk punt is bijvoorbeeld of je Margarete vertelt dat je denkt dat ze een voorouder van je is of niet. Verder bepaalt het doen van een aantal extra opdrachten welk einde je echt krijgt. De eerste keer dat ik het spel speelde zei ik tegen Margarete dat ze een voorouder was, maar in de walkthrough heb ik gekozen om dat niet te doen. Als je dat namelijk zo doet kan je later nog besluiten Dana terug te brengen naar het heden of niet. Ik heb gekozen dat niet te doen, zodat je op het leukste einde terecht komt. Om de walkthrough te kunnen volgen moet je dezelfde keuzes maken. Om je Digipad te gebruiken heb je Energy Units nodig. Deze liggen gewoon voor het oprapen in de stad, maar in de walkthrough staat niet aangegeven waar ze liggen. Meestal kan je ze wel vinden rond de kerk of bij het huis van de waarzegster. In andere tijden juist weer ergens anders. Als je zo’n groen bolletje tegenkomt, neem deze dan altijd mee als je nog ruimte hebt! Een lege Energy Unit balk betekent dat je niet meer door de tijd kunt reizen en waarschijnlijk dus dood gaat. =============== = 2 = G A M E = =============== ___ /_2_\__________ \ A / VERHAAL / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Wat gebeurt er als je dood gaat? En wat als je het had kunnen voorkomen? Normaal gesproken is het al te laat als je daar achter komt, maar Eike krijgt de kans het lot te veranderen en zijn dood te verhinderen. Een vreemde levensvorm biedt jou de kans aan terug te gaan in het verleden en de moord op jezelf niet te laten plaats vinden. Met behulp van het Digipad kan je door de tijd reizen om zo alles wat jou tegenstaat weg te werken en uiteindelijk achter de reden van de moord te komen. En misschien nog wel belangrijker, wie er achter zit! ___ /_2_\_____________ \ B / PERSONAGES / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [EIKE] Eike is de hoofdpersoon van het verhaal. Iemand wil hem van het leven beroven en hij krijgt de kans door de tijd te reizen om zijn eigen dood te voorkomen. [DANA] Dana is een meisje uit Eike z’n tijd en werkt in het plaatselijke restaurant. Het lijkt er op dat ze toch ook de dochter is van Dr. Eckart. [MARGARETE] Margarete is een meisje uit de Middeleeuwen en heeft een oogje op Eike. Ze wil alles weten over de toekomst en is heel erg zorgzaam. [HUGO] Hugo is het broertje van Margarete en de zoon van Dr. Wagner. Hugo is erg gesteld op zijn moeder, een belangrijk feit in deze game. [HOMUNCULUS] Homunculus is een kunstmatige levensvorm gemaakt door Dr. Wagner. Hij is heel erg kwetsbaar en is absoluut niet wat hij lijkt. [DR. WAGNER] Als je de game speelt via deze walkthrough zal je achter een schokkend feit komen rond Dr. Wagner. Hij is alchemist en de vader van Hugo en Margarete. [MR. ECKART] Meneer Eckart is het hoofd van het lokale museum, of de bibliotheek. Hij is twintig jaar geleden zijn vrouw en dochter kwijtgeraakt. [MR. BLUM] Meneer Blum is een voorouder van meneer Eckart, en degene die het museum of de bibliotheek begonnen is. [SIBYLLA] Sibylla is het dochtertje van meneer Blum. Ze heeft geen moeder, dus moet zij vaak voor het andere kindje van meneer Blum zorgen. ___ /_2_\____________ \ C / BESTURING / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Hieronder staan alle knoppen van de PlayStation controller. Niet alle knoppen hoeven een functie te hebben in het spel zelf! Dit zijn de standaard instellingen, het is mogelijk dat de besturing naar eigen wens in te stellen is! Check de handleiding of de menu’s om er achter te komen hoe. PIJLTJES: Boven - Beweeg speelfiguur naar boven Beneden - Beweeg speelfiguur naar beneden Links - Beweeg speelfiguur naar links Rechts - Beweeg speelfiguur naar rechts SYMBOLEN: Driehoekje - Kaart bekijken Kruisje - Interactie Vierkantje - Open inventaris Rondje - Annuleren SCHOUDER: L1 - Camera rechtsom roteren L2 - NIET IN GEBRUIK R1 - Camera linksom roteren R2 - Camera corrigeren STICKS: L3 - NIET IN GEBRUIK Linker Analoog - Beweeg speelfiguur R3 - NIET IN GEBRUIK Rechter Analoog - NIET IN GEBRUIK FUNCTIE: Start - Pauzemenu oproepen Select - NIET IN GEBRUIK =========================== = 3 = W A L K T R O U G H = =========================== ___ /_3_\___________ \ A / PROLOGUE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Als je het hele verhaal hebt aangehoord zal de geheimzinnige stem een Digipad naar je gooien. Loop naar voren en pak de Digipad van de grond. Homunculus zal je vertellen hoe het werkt. Om verder te gaan zeg je dat je het snapt. Loop na de laatste uitleg door de net geopende deur om wakker te worden in het restaurant. Als je buiten staat is het eerste wat je moet doen een kaart halen van het stadje, maar dan een hele oude zodat je deze kan gebruiken als je terug gaat in de tijd. Kijk op de kaart die je nu hebt en loop naar City Hall. Ga door de voordeur naar binnen en volg dan de gang naar links om achterin weer door een deur te gaan. Praat met de vrouw achter het bureau om een oude kaart te krijgen. Verlaat de kamer en het stadhuis. Kijk op je kaart en ga naar het Former Alchemist House om daar binnen met de waarzegster te praten. Na het lange maar verhelderende gesprek met haar kan je weer lopen. Als het goed is zie je de Digipad knipperen, dat betekent dat je hem moet gaan gebruiken. Selecteer dus de Digipad en het ding zal meteen aangeven naar welke tijd je kan reizen. Druk dus gewoon kruisje en je zal naar die tijd reizen. Als je goed naar de waarzegster hebt geluisterd, dan weet je dat de moordenaar niet kan toeslaan als er andere mensen bij je in de buurt zijn. Je moet nu dus mensen gaan zoeken die naar het plein zullen komen op het moment van de moord. De eerste is een oude vrouw, die rondloopt langs het Marktplatz. Ze heeft een oranje vest aan en een bruine lange rok. Praat met haar en ze zal er zijn. Als tweede moet je een kind vragen ook te komen. Deze loopt meestal in de Neuwandstr. vlak voor het Cafe Sonne. Ze heeft een rood jurkje aan met iets grijs daar onder. Spreek haar aan en ze zal ook naar plein komen. Nu moet je nog haar moeder vinden, die meestal in de Kirchenstr. loopt bij de Bar Zum Ei of de Church. Ze heeft een grijze rok aan met een bruin of groen vest daar boven. Als je met haar gepraat hebt zal je Digipad weer gaan knipperen. Selecteer de Digipad en reis terug naar je eigen tijd. Nu je de mensen aangesproken hebt zullen ze allemaal op het Marktplatz staan. Loop richting de jongleur en de moordenaar zal afdruipen. ___ /_3_\____________ \ B / CHAPTER 1 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Nadat je de waarzegster gesproken hebt ga je weer naar buiten. Kijk op je kaart waar de Bar Zum Ei is en loop er naar toe om er achter te komen dat de bar in de fik staat. Praat met de jongen die gehurkt op straat zit en hij zal je vertellen dat zijn opa nog binnen zit. Hij zal je vragen te helpen, maar je moet tegen hem zeggen dat je dat niet doet omdat het te gevaarlijk is. Laat alles hier voor wat het is en ga naar het Marktplatz. Praat met de jongleur en je zal iets van hem krijgen. Keer daarna terug naar de Bar Zum Ei en ga daar naar binnen. Zeg dus ja als de jongen je aanspreekt nadat je de deur probeert te openen. Je zal dood gaan, maar deze keer is dat juist de bedoeling. Homunculus plaatst je weer terug in de bar, met een knipperende Digipad. Gebruik deze dus meteen en reis naar de tijd waar het vuur nog niet begonnen is. Loop dan naar de rechter kant van de bar, zodat je een filmpje ziet waarin iemand wegrent die net de bar in de hens wilde zetten. Zo, is dat ook weer opgelost! Je kan nu dus weer terug naar je eigen tijd, waar het vuur nu dus ook weg is en je meer een poging tot moord hebt verhinderd. ___ /_3_\____________ \ C / CHAPTER 2 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Na het filmpje met Dana ben je weer dood. Homunculus plaatst je nu weer terug voor het restaurant. Praat met de man die naast de deur met een bord bezig is, zodat je weet dat Dana naar je op zoek is, en ook waar. Ga dus naar het Marktplatz en Dana zal je weer aanspreken. Het filmpje lijkt hetzelfde, maar deze keer zal je niet dood gaan. Je Digipad zal geen knipperen, dus reis zo snel mogelijk terug in de tijd. Heel ver terug in de tijd. De mensen hier laten je niet zomaar weglopen. Laat ze dus je aansteker zien om ze verteld te doen staan en weg te laten gaan. Je maakt kennis met Margarete. Volg haar naar haar huis, wat later het huis is waar de waarzegster zit, en ga naar binnen. Als het filmpje is afgelopen sta je weer naar buiten. Pak de oude kaart erbij en kijk waar de Butcher zit. Ga naar deze plek toe en pak de ladder die naast de deur staat. Ga terug naar het Marktplatz en praat twee keer met de man die daar bezig is een boom te planten. Laat hem daarna het ei met het briefje er in zien. Kijk op je kaart waar de South Gate is en ga daar naar toe. Hier staat een jongen voor de poort. Laat hem de aansteker en je mobiele telefoon zien en praat daarna met hem totdat hij zegt dat hij je wil binnen wilt laten in ruil voor iets leuks. Geef hem de ansichtkaart en ga dan naar Lord’s Manor door de poort. Aan de andere kant van de poort ga je net voor het trappetje staan en gebruik dan de trap. Eike zal een medaillon van de gevel van het gebouw af halen. Ga dan terug door de poort waardoor je binnenkwam en ga terug naar het Marktplatz. Laat de man die de boom aan het planten is het medaillon zien en zeg hem dat hij beter bloemen kan planten. Nu je hebt voorkomen dat de boom geplant wordt kan je terug reizen naar je eigen tijd. ___ /_3_\____________ \ D / CHAPTER 3 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Na je weer tot leven bent gebracht wordt je gebeld op je mobiele telefoon. Na het gesprek ren je naar de Bar Zum Ei om daar naar binnen te gaan. Links van de ingang zit een trap naar beneden. Als je naar beneden gaat zal een ‘bekende persoon’ je een metalen pan geven nadat hij het ei van jou gezien heeft. Als je weer boven bent loop je de bar uit en ren je naar het Brum Museum. Ga door de voordeur naar binnen om in een hal uit te komen. Ga dan door de deur tegenover degene waardoor je binnen kwam. Loop helemaal naar links en ga de trap op. Loop naar beneden van de trap af en je komt het kantoor binnen van Eckart. Eigenlijk heb je hier verder niets meer te zoeken, maar je kan gewoon nog niet weggaan. Loop dus een kamer achter een witte deur in en bekijk de schilderijen. Daarna kan je weer terug naar buiten de kamer gaan. Als je hier klaar bent ga je weer naar beneden de trap af, je zult aangesproken worden door Homunculus. Na een tijdje moet je uit twee dingen kiezen. Als je hem vraagt je te excuseren dan ga je dood. Vraag hem dus om bewijs van zijn kracht te laten zien. Tja, het was beter dan dood gaan, maar nu zit je zonder Energy Units! Normaal zeg ik niet waar die dingen liggen, maar nu heb je ze toch echt nodig om verder te komen! Loop naar Cafe Sonne, waar naast dat restaurant een soort loket staat. Je ziet hier de Energy Unit als het goed is al liggen. Nu kun je terug reizen naar je eigen tijd, maar als je nog tijd genoeg hebt is het verstandig om nog wat meer Energy Units te zoeken. Als je terug bent in je eigen tijd heb je eerst weer een gesprek met Homunculus. Daarna ga je vanzelf in gesprek met meneer Eckart, die duidelijk overstuur raakt. Na dat gesprek praat je ook vanzelf weer met Homuncules, die je toch aan het denken zou moeten zetten. Als dat gesprek eenmaal voorbij is heb je weer een hoofdstuk gehaald. Ik raad je aan nu de game echt op te slaan! ___ /_3_\____________ \ E / CHAPTER 4 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Er is een hele simpele manier om dit hoofdstuk te halen. Daarom zei ik ook in de vorige alinea dat je het best even kon opslaan. Op het moment dat je de controle krijgt zal een timer beginnen te lopen, met maar een paar seconden te gaan. Pak binnen de tijd snel de metalen pan, zodat de moordenaar er niet in slaagt je te doden. Lukt het hem wel, dan moet je weer een hoop doen. Dat stuk heb ik niet in de walkthrough staan, dus als je niet op tijd bent moet je gewoon de game opnieuw laden en sneller zijn met het pakken van de metalen pan. Voorwaarde is wel dat je die pan hebt, maar als je de walkthrough hebt gevolgd moet dat wel zo zijn. ___ /_3_\____________ \ F / CHAPTER 5 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Eike zegt al dat hij honger heeft en naar de Bar Zum Ei wilt gaan, dus ga daar maar naar toe en naar binnen. Let goed op tijdens de filmpjes. Ten eerste moet er een belletje gaan rinkelen bij je en ten tweede zal je zien waarom je zodirect weer dood gaat. Als je eten op is sta je weer buiten te praten met Homunculus. Daarna zal het gif in je eten beginnen te werken, dus ben je weer dood. Als je weer de controle hebt over Eike is je Digipad aan het knipperen. Gebruik deze dus om honderd jaar terug in de tijd te reizen. Je hebt hier tijd zat, dus neem de tijd om Energy Units te zoeken. Meestal liggen deze voor het oprapen bij de verschillende Gates van de stad. Ga daarna naar het Brum Museum. Nog voordat je door de poort gaat zie je een man richting het museum kijken. Praat met hem en na een lang gesprek zal hij je mee naar binnen nemen. Na weer een lang gesprek zal je Digipad gaan knipperen. Reis niet naar de tijd van Margarete, maar naar je eigen tijd. Ga naar het Brum Museum en via de deur tegenover de ingang en de trap weer naar het kantoor van meneer Eckart. Begin een gesprek met hem om er achter te komen dat Alfred Brum misschien ook wel een bibliotheek had willen hebben. Reis dan terug naar de tijd waar je net vandaan kwam, het jaar 1902. Meneer Brum staat buiten naar zijn huis te kijken, praat met hem. Zeg hem dat een bibliotheek de betere keus is. Nu hij er een bibliotheek van gaat maken kan je weer terug reizen naar je eigen tijd. Ga naar het museum, wat nu de Brum Library heet. Als je hier binnen bent ga je door de deur links van de voordeur. Aan de andere kant van de kamer zie je een boek blauw knipperen. Lees het boek, zodat je weet hoe je de vergiftiging kunt oplossen. Hierna zal je Digipad weer gaan knipperen, dus reis naar het jaar 1584, de tijd van Margarete. Na het filmpje kijk je op de kaart waar de Butcher is en ga er daarna naar toe. Ga naar binnen en praat met de vrouw om wat vlees te krijgen. Als je het vlees hebt loop je terug naar het huis van Margarete, het Alchemist House, en geef de hond die voor de deur ligt het vlees. Je kan nu naar binnen, dus open de deur en pak na het filmpje de sleutel van de grond. Je Digipad begint weer te werken, dus het is tijd om een klein stukje terug in de tijd te gaan waar het lab nog steeds bestaat. Loop naar het Marktplatz, waar je een filmpje krijgt te zien van Hugo. Ga terug naar het Alchemist House en open de deur aan het einde van het halletje, degene die naar de kelder leidt. Na een gesprek met Wagner loop je weer de kelder uit door de trap op te lopen. Je gaat in gesprek met Margarete en krijgt een tegengif. Na het gesprek komt een belangrijke beslissing. Je kan Margarete vertellen dat ze jouw voorouder is, maar voor deze walkthrough heb ik er voor gekozen dat niet te doen. Zeg dus dat het niets is en blijf dat volhouden. Als alles voorbij is reis je terug naar je eigen tijd. Een timer begint te lopen, dus gebruik het tegengif voordat de tijd op is! ___ /_3_\____________ \ G / CHAPTER 6 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Zodra dit hoofdstuk begint krijg je een filmpje te zien en daarna begint een timer te lopen. Laat de timer gewoon aflopen, het is de bedoeling dat je dood gaat. Als je er weer bent krijg je precies hetzelfde filmpje te zien, maar nu begint je Digipad te knipperen. Reis dus naar 1980, waar een man je aan zal spreken. Zijn naam is Oleg en hij maakt films. Hij vraagt je om advies, dus zeg als eerst dat het een film over tijdreizen moet zijn. Daarna vraagt hij waarom de hoofdpersoon dan zou moeten tijdreizen, dus zeg dan dat hij dat doet om achter de oorzaak van zijn eigen dood te komen. Als je deze twee vragen niet op deze manier beantwoord dan zul je dood gaan! Bij de derde vraag koos ik voor een thriller, niet voor een liefdesverhaal. Als je weer kunt bewegen loop je naar het Marktplatz. Loop dan via de straat links hiervan, de Hauptstr. genaamd, richting de South Gate. Eike hoort schoten. Blijf daarna de Hauptstr. richting de South Gate uit lopen en er zal een filmpje beginnen. Als dat filmpje voorbij is gebruik je de Digipad om naar het moment voor de schoten te reizen. Je bent in gesprek met Miriam, zeg haar dat ze niet die richting op moet gaan omdat het gevaarlijk is. Ze gaat toch en wordt weer neergeschoten. Loop achter haar aan en er komt weer een filmpje. Na dit filmpje reis je terug naar je eigen tijd. Je kan nog bewegen, dus loop richting de plaats waar de filmposter hing. Na het filmpje is ook dit hoofstuk klaar. ___ /_3_\____________ \ H / CHAPTER 7 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Na het telefoontje van Eckart is Eike naar de toren gegaan. Hij zit nu binnen opgesloten, dus loop de trap op helemaal naar boven. Laat het touw dat hier ligt voor wat het is en beklim dan de ladder. Als je tegen de railing aan gaat staan zal je weer op een andere manier sterven. Als je weer tot leven bent gekomen is je Digipad weer aan het knipperen. Reis een dag terug in de tijd en probeer de deur van de toren te openen. Nog steeds op slot, dus reis naar het jaar 1902. Ga het gebouw binnen en door de openstaande deur naar de woonkamer. Pak de sleutel van de toren die in het sleutelkastje hangt. Je staat daarna in de achtertuin. Probeer de trap op te gaan en ga daarna terug door de deuren waardoor je hier terecht kwam. Verlaat de woonkamer en daarna het gebouw. Loop buiten naar de Tower en ga naar binnen. Loop helemaal naar boven en pak nu wel het touw op. Dit touw is steviger dan het touw uit jou tijd, en dus beter te gebruiken. Reis dan terug naar de avond voor je eigen tijd en ga de toren in. Loop helemaal naar boven, beklim de ladder en ga aan de railing staan. Knoop het touw dat je bij je hebt aan de railing. Reis dan terug naar je eigen tijd en zorg dat je helemaal boven in de toren komt. Loop snel naar het touw, naar links dus, en druk kruisje om het vast te pakken. Je valt, maar je bent niet dood. Na alle filmpjes ga je naar het volgende hoofdstuk. ___ /_3_\____________ \ I / CHAPTER 8 / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ Je Digipad is weer bezig, dus gebruik dat ding om naar de tijd van Margarete te reizen. Loop naar het Atelier om Dana tegen te komen. Omdat ze niet met je mee wilt zeg je maar gewoon gedag en vraag haar niet mee terug te komen. Blijf dat ook volhouden! Als Dana weg is ga je naar Dr. Wagner in het Alchemist House. Hij zit in de kelder, dus ga daar naar toe. Praat met hem en je zal hem de rode steen geven. Loop daarna de kelder uit en er begint weer een ander filmpje. Reis daarna tien dagen verder in de tijd en keer terug naar het Alchemist House, ga naar beneden de kelder in, waar nu niemand is. Na je grote ontdekking keer je terug naar je eigen tijd. Na het telefoontje ren je snel naar het Marktplatz om daar Hugo tegen te komen. Eindelijk wordt alles duidelijk, dus let goed op als je het wilt snappen! Hugo geeft je twintig minuten om Homunculus te vinden, maar dat is niet wat je moet doen. In plaats daarvan gebruik je de Digipad om naar 1584 te reizen. Ga naar het Alchemist House en de kelder in. Op de tafel liggen aantekeningen, die je op moet pakken. Eike zal ze verbranden, wat maar goed is ook. Reis daarna terug naar je eigen tijd en loop terug naar het Marktplatz. ___ /_3_\___________ \ J / EPILOGUE / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ In dit stuk van het spel hoef je niets meer te doen. Het is het resultaat van alles wat je tot nu toe gedaan hebt. Afhankelijk van je keuzes en handelingen krijg je nu het eindfilmpje te zien. Je kan de game nog een keer spelen en andere dingen beslissen om op een ander einde uit te komen. =========================== = 4 = A F S L U I T I N G = =========================== ___ /_4_\____________ \ A / SLOTWOORD / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ De eerste keer dat ik de game uitspeelde snapte ik er al weinig van. Na lang denken en het uitgelegd te hebben aan anderen snapte ik eindelijk hoe het allemaal zat. Deze keer koos ik voor een andere route door het spel en kwam op een ander einde uit. En nu snap ik er helemaal niks meer van! Als iemand mij kan vertellen waarom Homunculus nog leeft in de toekomst terwijl Dr. Wagner (Eike?) hem vernietigd heeft en waarom de Digipad nog bestaat terwijl niemand de kans kreeg een tijdmachine te bouwen dan hoor ik het graag! ___ /_4_\__________ \ B / CREDITS / ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ [KONAMI] Omdat ze weer de zoveelste topgame hebben neergezet! [GAMEFAQS] Voor het plaatsen van dit document. [NEOSEEKER] Voor het plaatsen van dit document.