============================================================= S I L E N T H I L L 4 : T H E R O O M ============================================================= +-------------------------------------------------------------+ Silent Hill 4: The Room Konami (c) 2004 Guide/FAQ Swedish Version (Först Startad 3/6/2005) Av: Mikael Eklund Detta dokument är Copyright av Mikael Eklund (2005) +-------------------------------------------------------------+ Det var för två år sedan som Henry Townshend flyttade in till rum 302 av South Ashfield Hights, en lägenhets byggnad i den medium stora staden av Ashfield. Han var glad och njöt av sitt nya liv. Men för fem dagar sedan så hände något. Han började ha mardrömmar varje natt. En sak till.... Han kunde inte lämna rum 302. ***************************************************************** * * INNEHÅLLS BORD ***************************************************************** 1) Presentation 2) Regler För Denna Guide 3) Guidens Historia 4) Karaktärer 5) Fiender 6) Vapen 7) Guide 8) Olika Slut 9) Hemligheter 10) Ande Rensnings Guide 11) Sak Lista (Item List) 12) Ranking System 13) Revolver Bullets Platser 14) Sista Orden 15) Tack Och Beröm ****************************************************************** * * PRESENTATTION ****************************************************************** Hej, och för er som vet vem jag är; välkommen tillbaka! Jag är din guide till det nya Silent Hill, som är en av mina personliga favoriter. Denna guide leder dig genom hela skräck äventyret. Och bara så du vet så försöker jag göra mitt bästa när jag beskriver vägarna. Jag ska berätta alla hemligheter. Kolla även in Millers C guide på GameFaqs.com. Silent Hill 4: The Room är ett helt nytt skräck äventyr av Konami i Japan. Och det är det första Silent Hill som man kan se i första persons View! Endast när man är kort i lägenheten. När Henry kommer till drömvärldarna så ser man i tredje pesrons view. Men jag ska inte avslöja nå mer så vi sätter igång. Titel: Silent Hill 4: The Room Släppt: September 2004 Genre: Survival Horror Utvecklare: Konami, Tokyo Rekommenderad ålder: 15+ PROFIL RUTA *********** |---------------------------------------------------------------------- ---------------| |NAMN: MIKAEL EKLUND | |FÖDD: 18 APRIL 1990 | |ÅLDER: 15 ÅR | |MASKINER: PLAYSTATION 2/DATOR/TV | |FAVORIT SPELFÖRETAG: KONAMI/ROCKSTAR/CAPCOM | |FAVORITSPEL JUST NU: METAL GEAR SOLID 3: SNAKE EATER/GRAND THEFT AUTO: SAN ANDREAS | |SKITSPEL: KESSEN, GTA 3, STUNTMAN, MM. | |LEGENDAR SPEL: ZELDA: OCARINA OF TIME, ZELDA: MAJORAS MASK | |FAVORIT SPELKARAKTÄRER: SNAKE, RAIDEN, CARL JOHNSON, RYDER, SAM FISHER | |LÄSKIGT SPEL: SILENT HILL 3. | |HATAR ATT: REDOVISA!!!! URSCH!!!! DET FINNS BARA INGE VÄRRE!! | |---------------------------------------------------------------------- ---------------| **************************************************************** * * REGLER FÖR DENNA GUIDE **************************************************************** Det jag helst inte vill är följande som jag tror alla guide skrivare bryr sig om: 1. Denna guide får inte säljas, produceras i speltidningar, mm. 2. Får inte kopieras till en annan hemsida! Denna guide kommer inte att visas någon annanstans än på den svenska hemsidan Fuska.nu. Ja, allt förbjudet i guider. Tack för ditt sammarbete! ************************************************************ * * GUIDEN´S HISTORIA ************************************************************ ======================== Historia 9: 10 Juli 2005 ======================== Jag har lagt till en Profil ruta om mig själv i Presentations sektionen. Jag bara råkade komma på det när jag tittade på den för att läsa. Nu har jag bara fått nog av denna guide, om cirka åtta dagar är min Silent Hill 3 guide klar! ======================== Historia 8: 23 Juni 2005 ======================== Jag har bara uppdaterat en liten lista i ande rensnings guiden, vart andarna kan finnas i lägenheten. Det är väll allt? Ha en bra sommar! ======================== Historia 7: 18 Juni 2005 ======================== Det enda jag har gjort idag är att jag har rättat till lite fel och rätat till guiden. Nu är den nästan redo för att sändas ut. Jag har endast 1,5 sektioner kvar. Jag ska fylla på Ande rensnings guiden lite. ======================== Historia 6: 12 Juni 2005 ======================== Hemlighets listan är klar + att jag har lagt en ny sektion, vart Revolver skotten finns, eftersom dom är svårare att hitta. Vänta er uppdaterning om några dagar. ======================== Historia 5: 11 Juni 2005 ======================== Har adderat en till liten sektion, Ranking Listan. Väntar bara på att min lilla Hemlighets lista ska bli klar. ======================== Historia 4: 10 Juni 2005 ======================== Har lagt till en ny sektion. En sak lista med alla saker i spelet. Kan var bra att ha om man tappar bort sig. Allt är snart klart. ======================= Historia 3: 7 Juni 2005 ======================= Guiden är klar! Plus att jag har adderat nya sektioner. Bra jobbat till mig själv! ======================= Historia 2: 6 Juni 2005 ======================= Stort jobb. Har hunnit till Subway World andra gången. Mycket kvar än. ======================= Historia 1: 3 Juni 2005 ======================= Startat Guiden. Detta kommer att ta ganska lång tid, men jag ska hinna klart guiden om fyra fem dagar. Tillbaka till arbetet! *********************************************************** * * KARAKTÄRER *********************************************************** A) Henry Townshend Henry är huvudpersonen i SH4. Han vaknar en morgon och ser att han inte kan lämna sitt rum 302 efter att han upplevt hemska mardrömmar. Ingen kan höra honom så ingen hjälp kan bli funnen. Henry´s sista chans är att klättra genom hålet som han hittar i badrummet. Genom hålet är en mardrömms lik värld med demonslika varelser. Han måste överleva och sätta ett stopp till dessa mardrömmar. B) Eileen Galvin Eileen är en rolig ung kvinna som bor granne med Henry i rum 303. Vad som händer Eileen senare i spelet återstår att se.. C) Cynthia Velasques Henry träffar denna mystiska kvinna i början av den första drömvärlden. Han är bara med henne en liten stund innan.... D) Jasper Gein Vi möter Jasper i Skogs värdlen. Han vet inte vad han pratar om ibland. Och kan vara helt ute och cykla. Vad vet han om Silent Hill? E)Andrew DeSalvo Denna man träffar Henry i fängelse världen. Han vet lite om pojken som springer omkring och möter Henry på vissa platser. Men vad är han så rädd för? F) Richard Braintree Denna man är min favorit. Dels för att han har ett coolt efternamn. Och sedan för att han har ett coolt vapen och sättet han ser ut på. Hursomhelst, denna man bor i rum 207 i South Ashfield Apartment. Henry kan se direkt till hans rum från sitt fönster. Richard har på något sätt hamnat i en av världarna och det är Byggnads världen. (liknar Douglas i SH3?) G) Man In A Coat Denna man är verkligen mystisk. Han tittar rakt genom Henry´s kikhål en dag. Vad är det han vill Henry? Och vad gör han hela tiden där? H) Kid Den här pojken dyker upp när Henry besöker vissa drömvärldar. Är han anledningen för alla mord? *********************************************************** * * FIENDER *********************************************************** A) Sniffer Dog Det här är den hundliknande varelsen, fast den har lång tunga som den kan göra till en spetts och suga blod. Enkla att besegra men svårare när dom är fler. Syns i Silent Hill 3 också, fast ser annorlundare ut. B) Victims Dom här är så irriterande när dom är många. Speciellt när dom tar tag i en och man tappar liv varje sekund. Riktiga jävlar. Dom flyter omkring väldigt snabbt och kan lätt hinna ifatt en. C) Mothbat Snacka om irriterande! Som vanligt, mest när dom är många. Dom flyger snabbt till Henry och pickar han i huvudet. Men som tur är så är det enkelt att döda dom. Bara slå ner dom och trampa på dom. D) DoubleHead Dom har två bebishuvuden och låter som bebisar! Dom springer mot Henry och kan slå ner han. Inte lätta att besegra när dom är många. E) Rubberface Ser ut och låter som apor. Jag kallar dom Monkey Men i guiden. Dom är inte så farliga, men har kraftiga attacker. Två tre slag från Rusted Axe så faller den direkt. F) Wall Man Dom kommer ur väggen och slår omkull Henry. Och dyker upp i hans lägenhet. Inte så farliga. G) Greedy Worm Ser ut som stora sniglar och klänger på väggarna. Dom är bara att slå ner och trampa på. Dom har bara en attack, suga blodet genom skorna. *********************************************************** * * VAPEN *********************************************************** -SAINT´S MEDALLION Kan bäras på ett vapen som då beskyddar Henry mot spökens attacker. -HOLY CANDLE Försvagar effekten av en ande i rum 302 och i dom andra världarna. Kan även användas till att hela Eileen på ett ställe senare i spelet. -SWORD OF OBEDIENCE Kan hindra spöken från att komma upp när dom ligger ner. -EILEEN'S BAG Ett vapen till Eileen. Den är inte så kraft full. -STEEL PIPE Ett ganska starkt vapen. Har bra längd också. -9-IRON Kraftfull golfklubba.Tyvärr, så går den lätt av... -CHAINSAW Detta vapen kan hittas först på din andra spelomgång. Den är väldigt kraftfull och tar ner dom flesta fiender på ett hugg. -PISTOL En av två pistoler i spelet. Den laddas med 12 skott och kan även laddas med speciella Silver Bullets som dödar fäller spöken och svåra fiender. -RICHARD'S REVOLVER Oh, denna revolver är så cool! Påminner lite om revolvern som Eddie hade i Silent Hill 2. Den kan avfyra Silver Bullets. Men laddas annars med 12 kulor. Kraftfull och väldigt bra! -PICKAXE OF DESPAIR Ett mycket bra vapen men är väldigt svår att använda. Bäst när fienderna ligger ner. -SPADE Lika bra som Pickaxe. Dock svår att använda. -ALUMINIUM BAT Bra slagvapen som är effektiv i början. -GOLF CLUBS (5-IRON, 3-WOOD, PUTTER, PITCHING WEDGE) Inga av dessa klubbor tycker jag om... -RUSTY AXE Denna yxa rockar fett! Den är bäst i sista striden och bankar skiten ur vilket monster som helst! *********************************************************** * * GUIDE *********************************************************** ----------------------------------------------------------------------- ------------------------ INTRO Starta ett nytt spel och Henry Townshend vaknar upp i en mörk konstig version av sin lägenhet. När du får kontroll av han, gå lite framåt och du hör ett skirk. Gå genom dörren rakt fram. Här, gå till vardags rummet, inget speciellt att kolla här förutom ansiktet på väggen ovanför kabinetten. Nu, gå mot sovrummet och du ser en scen. Ur ansiktet kommer en varelse och den kryper mot Henry som svimmar! Du ser öppnings texterna. Du kan trycka på START knappen för att fortsätta. Men det är roligt att se dom också. ----------------------------------------------------------------------- ------------------------ ROOM 302 -------- Henry vaknar upp och allt är som normalt. Det var bara em dröm! Gå fram och du ser att Henry undersöker telefonen. Den funkar inte som vanligt. Men när han går iväg så ringer det! Han svarar och en kvinnoröst säger "Help..me..". Tråden är avklippt också...Nu, gå ut till vardgas rummet igen och kolla in kylskåpet. Ta Vine Bottle som är ett vapen. Ta även nyckel saken CHOCOLATE MILK. Sen, kolla ut genom fönstret och du ser en kvinna gå ner till tunnelbanan. Du såg lådan, du kan lasta i saker där. Kolla dörren och den är låst med kedjor och Henry kan inte komma ut. I scenen kommer en text i blod upp på dörren: "Don´t Go Out!! Walter" [OBS: Notera att det finns 15 blodiga handavtryck på väggen rakt fram genom kikhålet.] Vem är Walter? Henry kollar in kikhålet och ser sin granne Eileen Galvin. Du hör ett ljud från badrummet! Ta först brevet som ligger under dörren och kolla sedan in badrummet. Där, Henry hittar ett hål i väggen! Är detta hans enda flykt väg? Ta Steel Pipe från hålet. Tryck på X vid hålet för att krypa in. Du kommer in i en tunnel. Kryp mot ljuset. ---------- *********************************************************************** * * PART 1: THE SUBWAY WORLD *********************************************************************** Du ser en scen av Henry som åker ner för en rulltrappa. När du får kontroll, spring fram hela tiden tills du möter en kvinna. Hon frågar vad du heter. Han säger att han heter Henry och hon heter Cynthia. Hon säger att hon är i sin egen dröm. Henry frågar om hon tror att detta är en dröm. Cynthia frågar vad det annars skulle kunna vara. Är detta en dröm? Om du tar henne härifrån så ska hon göra en "Speciell Tjänst". Gå till nästa area. Här, gå fram och du ser en scen. Cynthia känner smärta och måste gå på toa. Henry väntar utanför. Men, ur männens toa kommer två hundar! Döda dom med Steel Pipe eller ignorera dom och gå till damernas rum. Här, Cynthia är inte här! Gå genom hålet som leder tillbaka till dit rum. ROOM 302 -------- Scen. Henry vet nu att detta också bara var en dröm. Gå till vardags rummet och kolla kabinetten. Någon har flyttat på den. Knuffa tillbaka den och du ser att det ligger en pistol bakom den! Ta Pistol. Läs texten på väggen och kolla hålet. Du kan se in till din granne Eileen i rum 303. Sen, telefonen ringer! Svara. Det är Cynthia! Hon säger att du ska rädda henne. Att det finns ett tecken "Här". Va? Åk tillbaka till Subway eller spara först på boken i vardags rummet, det enda sparar stället i spelet. Kolla kikhålet också. -------- Tillbaka till Subway, kolla dockan för att få LYNCH STREET LINE COIN. Gå ut och till nästa area. Här, hitta Lyne Street Exit. När du hittat den i mitten av rummet, använd myntet på den. Gå genom. Ner för trappan och du ser en scen av en ande som kommer ut väggen! Ignorera den och gå ner för nästa trappa. Här, du hör Cynthia ropa på hjälp! Hitta henne instängd i tåget! Gå hela vägen till norr och gå genom dörren till tåget. Tryck på knappen och dörrarna öppnas. Gå ut och få sällskap av Cynthia och två andar. Ignorera dom och gå genom den öppna dubbeldörren till tåget nära slutet av tåget till söder. Där, du måste komma till andra sidan. Gå genom nästa dörrhål till en mittgång. Upp och vänster. Kolla lådan här och gå genom dörren. Här, gå höger till en mittgång och vänster. Gå ner och ta dörren. Gå höger till en mittgång och höger igen. Här, gå neråt och ta dörren i slutet. Gå ner och höger och du är ute! Två andar kommer. Ignorera och gå genom dörren i slutet till söder. Här, Henry ser att Cynthia är borta. Det är ett hål här, så du kan åka och spara. Ta och klättra ner för stegen. Här, gå fram och sväng höger. Följ korridoren och gå genom dörren i slutet. Här, en hund, döda den och gå fram. Cynthia ropar i en mikrofon och säger att hon hittat en utgång. Hon säger även att en man kommer och kontakten bryts! Två till hundar längre fram. Gå vid sidan av tåget och väggen. Ta Nutrition Drink vid botten av rulltrappan. Gå upp för den. På vägen upp, akta Wall Monsters som kommer ur väggen. På toppen. Gå fram och ta trappan till vänster. Här hittar du smink saker som troligen är Cynthia's? Ta TEMPTATION PLACARD på dörren. Gå genom och se en scen. AVSLÖJNING: Henry.......hittar Cynthia halvdöd. Det är blod överallt och hon hinner säga att hon inte hannt göra tjänsten. Sen dör hon. Henry föröker lugna henne genom att säga att det är en dröm. Det var slutet på den drömmen, eller mardrömmen? Hon har även nummret "16121" ristat på bröstet. ROOM 302 -------- Henry vaknar upp och hör ambulanser och poliser utanför sitt fönster. Kolla ut och du ser dom, det måste väll var Cynthia det gäller? När du gått ut så hör du en radio rapport om ett lik som hittats i tunnelbanan. I hålet i väggen kan du se Eileen. Lyssa på radion. Spara och gå till toan. Hålet har blivit större. Kryp igenom. ------- *********************************************************************** ** * * PART 2: THE FOREST WORLD *********************************************************************** ** Henry vaknar upp i på en skogs stig. Ännu en dröm, huh? När du får kontroll av Henry, spring till nästa sida och genom dörren. På nästa stig, följ vägen till en till dörr. Notera hålet som du kanske inte behöver nu. Gå genom dörren. Du är nu i ett byggnads område. Slå din väg genom fladdermössen till en grind. Samma sak i nästa byggnad, till en grind och bevara dig för dessa irriterande fladdermöss. I nästa väg ser du en bil till vänster som har motorn och ljusen på. Om du kollar in förar sätet så kan du hitta ett memo och en notering. Sedan, du kan inte göra så mycket här så gå genom nästa grind. [OBS: Om du klarat ut spelet en gång så kan du hitta motorsågen här till höger vid dom avkapade träden.] I nästa area, gå fram och möt en ny karaktär, Jasper Gein. Du kan lyssna på hans babbel om du vill, men han pratar bara gojja. Han nämner även någon nosig kille..? Ja, gå till nästa grind till nordväst. Här, akta spikmadrasssen som faller ner och bevara dig för dom tre hundarna. Spring runt madrassen och till nästa dörr. Där möter du hundar och fladdermöss. Spring till dörren. Om du läser skylten till vänster så står det "Wish House". Gå genom. Här, notera alla dörrar här. Den du kom ifrån är sydöst, rakt över är nordöst. Brevid och en bit bort är sydväst och snett över till vänster är nordväst. Och den stora byggnaden här är önske huset. Det finns också ett hål här. Om du inte har Chocolate Milk nu så är det bäst att du går och hämtar den. [OBS: Om du återvänder nu så ringer ring klockan och Eileen står där. Sedan pratar hon med en som heter Richard.] Nu, gå genom grinden till nordväst. Här, gå bara över till en grind. I denna area finns en ande, ignorera den och spring mot grinden. Kolla även ett hål här till vänster. Här, i kyrkogården så ser du en liten pojke. Gå fram för att se en scen. Henry frågar vad han gör här. Jasper kommer och säger att den nosiga killen säger att något ska hända. Uh...va? Pojken springer iväg. Nu, om du tittar på kistan i hålet så kan du se ett nummer "11121". Gå tillbaka till önske huset. Tillbaka, gå till huvuddörren av huset och du ser Jasper här. Kolla dörren, den är låst. Jasper säger att han har något som den nosiga killen gav han. Henry kan få den om han gör något för han. Jasper är väldigt törstig, chocklad! Då vet du att du ska ge han Cocolate Milk. Du får då BLOOD INSCRIPTED SPADE. På spaden står det: "Opposit where the lake and the house meet. Inside the hand holding onto the ground". Du måste komma på vad den menar. Gå genom grinden till sydväst. Här, det finns hundar och en fladdermus här. Gå genom grinden. Gå genom till nästa grind. I denna area, håll dig på höger sida av arean och du ska se att kameran fokuserar sig på trädstammen. Undersök den och du ser att det ser ut som en hand. Det passar orden "...Inside the hand holding onto the ground". Använd spaden här och Henry gräver upp RUSTED BLOODY KEY. Det står: "The holder of this key will wander for eternity". Det menas att om du går tillbaka så kommer du att få vandra i dimma hela tiden, du kommer aldrig fram. Så gå genom grinden till öst. Här, du ser en ande här. Ignorera den och gå upp för den lilla trappan. Du kan hitta en 6-Iron till vänster av hålet. Gå genom hålet till din lägenhet. ROOM 302 -------- Nu, placera nycklen i kistan. Kolla även kikhålet. Du ser Richard kolla genom det. Du ser även nu 16 blodiga handavtryck på väggen. Nu, gå tillbaka och hela vägen till önske huset och genom hålet där. I rum 302 igen, ta upp nyckeln och åk tillbaka. -------- I drömvärlden, lås upp dörren till önske huset och gå in. I Wish House, Jasper följer med. Kolla memot till nordväst. Efter det, dörren till höger. Du ser att det ryker därifrån och du hör skrik! Jasper! Gå in! Innan det så ska du ta SOURCE PLACARD på dörren. Gå in. Scen. AVSLÖJNING: Henry......Ser Jasper stå och brinna! Han skär nummret "17121" med en ljusstake på sitt bröst! Och säger något om djävulen och den nosiga killen. Slut på denna mardröm. ROOM 302 -------- Henry vaknar upp i sitt sovrum som vanligt. Du hör även en rapport om att en brännd kropp av en man har hittats. Gå ut och du hör din dörrklocka ringa. Kolla genom kikhålet. Det är ägaren till lägenheten. Han försöker låsa upp dörren men det går inte. Han mumlar något om att det måste vara samma sak med mannen som bodde här innan. Vadå? Henry hörs inte när han försöker ropa på ägaren. Nu, kolla även att det finns 17 blodiga handavtryck på väggen. Kolla genom hålet till Eileen. Hon sover. Spara och gå till badrummet. Hålet har blivit ännu större. Du kan även höra barn röster. Kryp in. -------- *********************************************************************** * * * PART 3: THE WATER PRISON WORLD *********************************************************************** * Okej, Henry vaknar upp i en cirkelhall på första våningen. Du hör att någon ropar på hjälp, att Walter ska döda han. Gå klockvis runt och kolla alla celler. Cell 1, seglad. Cell 2, du hör fotsteg utanför. Ta Bullets och kolla grafitti målningen av ett barn. Ut. Cell 3, seglad. Cell 4, mannen är här och ropar på hjälp. Den är låst och det är ditt jobb att öppna den, men inget du behöver tänka på nu. Cell 5, inget. Cell 6, seglad. Cell 7, läs memot här och gå ut. Cell 8, långa monster huvuden. Ta nu den enda dubbel dörren i arean. Här, ett hål finns rakt fram. Ta dörren till vänster eftersom den till höger är låst. Du är nu i en spiral trappa. Gå hela vägen till vatten hjuls rummet. Plocka upp Saint´s Medallion på vägen. Gå genom dörren i slutet. I vatten hjuls rummet, gå bara ner för trapporna och gå sydöst. Koll skyllten för att få WATER PRISON EXIT KEY. Det finns ett hål här också, men du lockar mer till dig fladdermössen här då. Gå tillbaka till den låsta dörren. Lås upp den och gå genom. Här, gå upp till andra våningen. Varning för fladdermöss. 2f, kolla alla celler klockvis. Cell 1, 2, 3, seglade. Cell 4, läs boken här och gå ut. Cell 5, inget. Cell 6, 7, segalde. Cell 8, inget. Gå ut och till tredje våningen. 3f, gå klcokvis igen och kolla varje cell. Cell 1, inget. Cell 2, ett hål i golvet! Inget du behöver just nu. Möt den nya fienden, jag kallar dom Twins. Cell 3, ett hål och en blodig säng. Cell 4, läs boken och gå ut. Cell 5, Wall Monsters och Bullets. Cell 6, ett hål. Cell 7, läs en bok till här, plus Heads. Ut. Cell 8, inget. Ut och genom dörren på toppen. I vatten tornet, en låst dörr rakt fram, gå till den motsatta sidan och vrid på veven. Vatten rinner. Gå ut och till tredje våningen. Nu är det dags att hoppa genom ett av hålen. 3f, gå klockvis och till cell 2. Hoppa genom hålet här. Fortsätt att hoppa från 2f och 1f till källaren. Du är nu i ett dursch rum. Det finns två Twins här. Döda dom och lås upp dörren här och gå genom. Klättra upp för stegen till norr. Här, läs notan. Du måste göra ett puzzel. PUZZEL 1: Cell Puzzel Du måste få dom blodiga sängarna i rad för att komma vidare. Men först måste du släppa ut fången. Du kan kolla genom hålen i väggarna för att kolla vart den blodiga sängen är. Det finns en vev som du kan vrida på för att få dom i rad. På först våningen finns det ingen vev så klättra upp till andra våningen. 2f, Lösning på andra våningens vev: Vrid veven fyra gånger åt höger. Läs notan och klättra upp till tredje våningen. 3f, här, ta den viktiga koden rakt fram. Den är oftast "0302". Lösning på tredje våningens vev: vrid en gång åt vänster. Fången släpps nu ut. [OBS: DETTA MENAS INTE ATT DU ÄR KLAR! DU MÅSTE FORTFARANDE MATCHA DOM TRE BLODIGA SÄNGARNA!] Lösning för att få dom blodiga sängarna i rad: På första våningen är sängen redan satt och det finns ingen vev. Så på andra våningen så är den också rätt satt. Du behöver endast vrida TRE gånger HÖGER på tredje våningen. När det är klart, kolla så att dom är i rad. Sedan, gå till botten och möt mannen. Han står och pratar med pojken. Mannen är Andrew DeSalvo. Och han berättar mer om pojken. Han är Walter Sullivan! Samma namn som står på din dörr! Nu, gå till tredje våningen. För en perfekt väg, gå ut genom dubbel dörren till söder och upp för stegen till norr och gå söder och genom dörren. Spara nu. Sedan, gå ut genom den högra dörren och till 3f. [OBS: I rum 302 kan du ta ett brev under din dörr och kolla radion. Kikhålet också.] 3f, kolla efter den blodiga sängen. Den ska finnas i cell 5. Om sängen är där, hoppa ner till källaren. Om du inte har matchat sängarna så kommer du antingen till dursch rummet eller gud vet vart:(. Om du gjort rätt så kommer du till köket. I köket, gå genom den södra dörren och döda tentaklerna och lås upp nästa dörr och gå tillbaka till köket. Kolla den norra dörren vart du måste slå in en kod. Koden är troligen "0302". Eller? Vad stod det på din lapp? När du slått in koden, ta WATCHFULNESS PLACARD. Gå in till tortyr kammaren. Här, du ser en scen. AVSLÖJNING: Henry.......Hittar Andrew död i vattnet med nummret "18121" på kläderna. Och här slutar mardrömmen. ROOM 302 -------- Hämta brev i dörren. Och kolla genom kikhåket. 18 blodiga handavtryck. Spara och gå till badrummet. Vatten rinner innan du går in. Du ser att badkaret är full av blod! Det är som i fängelset säger han. Kolla hålet, det är större och det kommer konstiga ljud från det. In. --------- *********************************************************************** ** * * PART 4: THE BUILDING WORLD *********************************************************************** ** Henry vaknar upp i en gränd. När du har kontroll, spring bakåt i gränden och till nästa area. Mycket oljud kan höras. I nästa area, gå ner för trapporna. Möt den nya fienden, Monkey Man. Döda dom och gå ner för nästa trappa. Gå fram och du ser en scen. Den där gubben Richard som Eileen pratade med tidigare kommer nerflygande! Han riktar först sin revolver mot Henry men tar bort den när han ser att Henry är en männsika. Han presenterar sig nogrannt. Han är Richard Braintree. Han undrar hur han kom hit. Han inser att han också är i en drömvärld. Richard säger att samma sak hände mannen som bodde innan Henry i rum 302. Richard vil härifrån och går genom dörren. Henry säger att han ska se upp för pojken. Nu, far direkt genom dörren som Richard for genom. Det kommer två Monkey Men ner. Döda dom först eller spring genom dörren. Du är nu i ett hus. Kolla in spöket som ligger på golvet och ta GHOST KEY från han. Ta även Sword Of Obedience. Detta svärd håller nere andarna när dom fallit ner. Bra sak. Lås upp dörren till höger och gå genom. Här, gå ner för trapporna. Gå runt plattformen och ner för nästa trappa. Gå genom dörren i slutet och se upp för andarna. I denna area. Ta den enda dörren till norr. I sportbutiken, ta ammot och gå genom nästa dörr. Här, ta Aluminium Bat och 5-Iron på golvet. Det finns ett hål här. [OBS: Spara Sword Of Obedience i kistan i ditt hus eftersom du kan behöva den till min plan senare i spelet.] Nu, Ta dörren till norr av den låsta. Här, Gå ner för trapporna och genom dörren i slutet. Du är i en djuraffär. Döda hundarna och gå söder. Kolla den högra hyllan med djurmat på och ta ALBERT´S SPORTS KEY. Gå tillbaka till sportbutiken och lås upp den låsta dörren. Här, ner för trapporna och undvik dessa Monkey Men. Gå vid sidan av huset och vägen, du ser det till höger, som en mittgång. Ta den andra hissen och du ser en scen. Du ser Richard prata med pojken. Han vill veta vad som försegår och hotar han med revolvern! Pojken springer iväg och Richard följer efter. Nu, gå ner för stegen. Ignorera stegen rakt fram och gå höger. Ta Nuitrion Drink. Döda tentaklerna och klättra upp för stegen. Följ gatan och akta Monkey Men till nästa area. Det är Monkey Men i denna area också. Ta dörren i arean. Ner för trappan och genom dörren. I denna bar, ta (enligt mig) spelets coolaste vapen Rusty Axe på bordet. Detta vapen kickar ass! Läs även notan på bordet. Du behöver en kod för satt komma ut. PUZZEL 2: Code Puzzel 1 För att få reda på koden så måste du åka tillbaka till rum 302. Hålet finns här. ROOM 302 -------- Där, kolla genom kikhålet. Det knackar först, men när du kollar igenom så är det bara en blodig text på väggen. "Better Check Your Neighbours Soon" Kolla ut genom fönstret. Kolla upp och det matchar notan du läste i baren. Södra Ashfield. Kom ihåg dom sista siffrorna. När du trycker bort fönstret så kommer Andrew´s huvud upp och ner sakta ner flytande bakom fönstret! Det såg iallafall ut som han. Nu, tillbaka. --------- Lås upp dörren med koden "3750". (telefon nummret i Henry´s telefon är "555 - 3750".) Gå genom dörren. I denna area, gå fram och du hör Richard skrika! Spring upp för den AS långa trappan och undvik alla andar som kommer, totalt 2st. Ta dörre på toppen. Det står "Room 207" på lappen, Richard´s lägenhet! Ta även CHAOS PLACARD. In och se final scenen för denna mardröm. AVSLÖJNING: Henry......Springer in i rummet och hittar Richard som har fått elektriska stolen! Det rinner blod ur hans näsa och huvud, ögona är gula också. Richard hinner säga att "The ...k- kid...i..i..is..no...kid!" sen dör han av all el som far genom han! På hans huvud är nummret "19121" inristad. ROOM 302 -------- Kolla ut genom fönstret. En man står i rum 207 och pekar mot Eileen´s rum! Vad kan det betyda? Det var inte Richard. Gå ut mot vardags rummet och du hör radion, dom säger att det påminner dom om Walter Sullivan dådet. Men hans kropp hittades ju för tio år sedan. Kolla genom hålet i väggen och du ser att hon är uppklädd för fest. Kolla radion. Kolla kikhålet också, ägaren gå förbi några varv. Spara och gå till badrummet. Hålet är ännu större och det kan knappast vara någon människa som gjort detta, det tar även en form av en symbol. Kryp in. ------------ ********************************************************************** * * PART 5: THE APARTMENT WORLD ********************************************************************** Henry vaknar upp i en korridor. Du ser en scen. En man i svart rock står och knackar på rum 303. Sedan går han. Vem fan var han? Nu, gå till rum 301. Rum 301, läs boken här och ta RED PAPER. Ett hål här. Gå ännu längre in i rummet och läs den röda bilden för att sen få SUPERINTENDANT´S KEY. Kolla nästa röda bild och ta LOCKER KEY #106. Läs boken här, ut. En ande kommer. Gå ut. Gå genom dörren i slutet av korridoren. Här sitter mannen i svart rock. Du kan prata med han men ta INTE emot SHABBY DOLL. Den ger problem. Annars, ignorera han och gå hela vägen ner för trappan och sväng runt och kolla skåpen för post här. Använd Locker key #106 här och det kommer bara ut massor av kärleks brev från en Mike till någon Rachel. Gå genom den västra dubbeldörren. Här, gå till rum 105, till Superintendent´s rum. I rum 105, ta RED PAPER och TORN RED PAPER i lådan och ta APARTMENT KEYS på nyckelhållaren. Du kan läsa hans dagbok i sovrummet. Gå sedan ut. [Valfri: Gå till rum 106, slå nummret på sängen och du hör en telefon ringa någonstans. Den ringer i rum 202, men det är ingen där, huh...?] Ta den högra dörren denna gång, nedanför trappan. Gå till rum 102. I rum 102, trampa ihjäl sniglarna och öppna frysen. Det finns en död katt och TORN RED PAPER, ta pappret. Ut. Gå till trappan och upp en våning. Ta dubbeldörren till Henry´s vänster. Här, döda alla hundar och gå till rum 207. I rum 207, du ser mannen i svart rock stå och glo ut genom fönstret. Gå mot han och han försvinner. Kolla ut genom det fönstret och du kan se ut till Eileen! Vad gör hon i denna värld. Är det hennes tur? På elektriska stolen vart Richard blev dödad kan du ta Richard's Revolver! Den är otroligt kraftig och det bästa skjut vapnet i spelet. Kolla in den blodiga sopkorgen. Där ligger kläder! Richard´s..? Gå till rum 205. Rum 205, ta bandet "Skinned Mike" och läs boken. Ut. Gå nu tillbaka till rum 302 på tredje våningen. Utanför dörren. Placera alla papper där och använd hålet i rum 301 för att återvända till 302. ROOM 302 -------- Här, kolla din dörr. Ta papprena. Du får ledtrådar vart nyckeln till Eileen´s rum kan vara. För att hitta den, gå till ditt sovrum och kolla mellan sängen och fönstret, ta DOLL KEY. Spara pch lägg undan onödiga saker. Åk tillbaka till drömvärlden. -------- Nu, gå ut ur rum 301 och lås upp rum 303 med nyckeln och gå in för att få se sista scenen i kapitlet. AVSLÖJNING: Henry......Hittar Eileen full i blod. Hon lever ännu och tackar pojken! Va!? Eileen dör....Otur. Slut på detta kapitel. Hon har nummret "20121" inristad på ryggen. ROOM 302 -------- Du hör ambulans igen. Kolla ut genom fönstret och du ser en ambulans som för Eileen iväg. Kolla radion. Ta brev under dörren och en SUCCUBUS TALISMAN. Hålet i toan är blokerad! Spara och gå in i ditt förråd. Stoppa först undan onödiga saker och kolla så att du har alla Placard med dig. I förrådet, kolla den ansiktsliknande formen på väggen. Använd Talismanen här. Läs texten. [OBS: Huset är farligt från och med nu. Du hör nu en klocka som tickar. När den ringer så tappar Henry liv och det kan påverka ett annat slut. För att undvika detta, placera ett Holy Candle i huset.] PUZZEL 2: Placard Puzzel Okej, notera dom fyra hålen uppe och ner och åt sidorna på väggen. Du ska placera plattorna i rätt hål. Lösning: WATCHFULNESS TEMPTATION SOURCE CHAOS När du placerat dom så öppnas ett nytt hål! Gå in. Om du tog bandet från rum 205 så kan du lyssna på den i kasettbandspelaren. Lite infromation. Bandet heter "Skinned Mike". ----------- [OBS: Det här är hålet som du alltid ska gå till nu. För att hålet i toan är ju blokerad, bara så att du vet.] ******************************************************************** * * PART 6: THE HOSPITAL WORLD ******************************************************************** Henry vaknar upp i ett operations rum. Du ser mannen i rocken som opererar någon! Han är lite konstig och går som en zombie mot Henry som springer ut till hallen. Nu, döda alla fladdermöss som attackerar här. Sedan, gå till office som står på kartan. Här kan du hitta Paper Cutting Knife, inte så kraftfull, men enkel att använda. Gå genom dörren till höger. Ta memot på bordet. Kolla tavlan till vänster och se en scen. Henry hittar foton som troligen är av Eileen!! Lever hon än?! Gå ut genom dörren till höger. Gå genom den vänstra dörren uppåt. Du är i en toa och här finns ett hål som du kan kanske vill spara i. Sedan, gå ut. Nu, gå genom dörren rakt fram och ta Nuitrition Drink, gå ut. Gå fram och du ser en scen. Du ser Eileen´s väska. Plocka upp Eileen's Bag, det är ett vapen åt henne. Dörr till vänster. Ta Portable Medical Kit gå ut. Gå genom dörren rakt fram. Här är två Nurses. Döda dom och ta en Ampoule på hyllan till höger. Gå sedan ut och ta den sista dörren till vänster. Notera hissen rakt fram innan du går in. Nu, gå till andra våningen. Här, det finns 22 rum här. Det är en nyckel du ska hitta. Det är alltid olika så jag skriver bara vad som finns i rummen: Holy Candle, Saint´s Medallion, Nuitrition Drink, Bullets, Nuitrition Drink, Revolver Bullets (oh, dom vill du nog heslt ha!), 2 Nurses, 1 Nurse, HOSPITAL ROOM KEY. När du fått den så åker en bur över dig. Använd Hospital nyckeln och gå ut. Lås upp dörren som du säkert såg var LOCKED här. Gå in. Här ser du Eileen! Prata med hon. Hon börjar skrika men Henry lugnar ner henne. Hon vet vem han är. Hon frågar vad han gör här. Han säger att allt började med ett hål i badrummet. Han såg männsikor bli dödade i olika världar. Henry säger att hon också troligen kommer genom ett hål. Hon minns inget. Men när han säger att det stod en pojke vid henne så minns hon. Eileen säger att pojken räddade henne från mannen med rocken! Henry säger att om hon dör här så dör hon i den verkliga världen. Hon undrar hur man kommer härifrån. Och Henry säger att det bara finns en väg genom hålet. Nu, du kommer att ha Eileen med dig hela tiden. Gå ut. Rullstolarna som var här är borta. Det finns endast två Nurses här. Döda dom. Kolla hiss panelen och tryck upp hissen. Gå tillbaka ner till 1f. Gå till toan och åk genom hålet. Du ser en scen. Han leder ner henne i hålet. ROOM 302 -------- Eileen är inte här. På vägen ut hör du ett glas krossas. Du ser att fälkten från taket har rasat ner. Kolla dörren och läs brevet och ta SMALL KEY. Flera brev från en dagbok finns i vid bokhyllan. Spara och åk tillbaka. -------- Du ser en scen här. Eileen säger att Henry bara försvann och att hon aldrig såg något hål! Henry frågar vem Joseph är. Eileen säger att det var en journalist som bodde i rummet vart Henry bor nu. Att ha började bete sig konstigt. Han försvann 6 månader före Henry flyttade in. Henry säger att Joseph skrev om någon Walter Sullivan. Han skriver att han ska gå ner till den djupaste delen av han. Där hittar han sanningen. Gå ut och gå norr och lås upp dörren med Small Key inne i den. Gå genom. Här ser du 3 Nurses. Döda dom och dom dör när dom faller ner för trappan. Gå ner för trappan och genom dörren. Du är nu i en spiral trappa. Gå ner till botten och genom dörren. Grattis! Du är nu halvvägs i spelet! ********************************************************************* * * PART 7: THE SUBWAY WORLD 2nd TIME ********************************************************************* Gå över bron och genom den högra dörren. Det är tre Rubber Faces här. Följ vägen upp till nästa area och till damernas rum. Åk genom hålet till din lägenhet. ROOM 302 -------- Fönstrena far upp och ner! Det är ett tecken på att huset kommer att vara väldigt farligt snart. Kolla nedre delen av dörren och ta "Kids Letter" och TOY KEY. Spara och gå tillbaka. --------- Gå till nästa area. Du ska till Lynch Street Exit. Men innan det, gå till nästa area till norr. Du ser en scen också. Nu kommer dom som jag kallar Super andar! Undvik den och gå till nästa area. Här, följ vägen upp förtrappan till vänster, döda Rubber Facen här. På toppen av den blokerade trappan kan du ta Silver Bullet. Den är skit bra mot spöken och svåra fiender. Du kan använda den när du vill. Nu, gå tillbaka till förra arean och gå genom grinden till Lynch Street. Innanför, gå ner för trappan och sväng vänster. Gå genom hålet och följ korridoren. På vänster sida kan du hitta ett ganska bra vapen till Eileen. Ta Riding Crop. Ta även en Nutrition Drink längre fram och gå tillbaka och ner för nästa trappa. Här, gå in till tåget genom öppningen till söder. Gå till mittgången, upp och vänster. Du ser lådan här vi såg förut. Öppna den med Toy Key. Du får då FILTHY COIN. Den är väldigt smutsig så du får återvända till rum 302 för att rengöra den i handsfatet i köket. Gå dit genom damernas rum. Se till att ha Eileen med dig på vägen dit. ROOM 302 -------- Här, gå till handsfatet i köket och rengör den där. Du får då 1(?)COIN. Återvänd till tunnelbanan. -------- Här, gå till Lynch Street och ner för bägge trappor. När du kommit ner för den sista, gå söder och håll dig till väggen. Du ser en automat med den symbolen som myntet du har. Använd den här och du får underligt MURDER SCENE KEY. Nu, ta dig till andra sidan av tåget genom att gå genom alla mittgångar som du gjorde förut. På andra sidan, gå genom den norra dörren och klättra ner för stegen. Du får lämna Eileen här, hon är säker. Väl nere för stegen, gå fram och höger, undvik anden. Gå genom dörren i slutet. Här, notera dörröppningen till tåget till öst. Gå till rulltrappan som du åkte upp för tidigare. Igen, akta Wall monsters här. Uppe, gå fram och ta trappan till vänster. Här på toppen, ta CYNTHIA'S COMMUTER TICKET och gå genom dörren. [OBS: Med denna biljett så kan du öppna grindarna till Lynch och King Street.] Här, ta TRAIN HANDLE längst in i rummet. Nu, du måste gå tillbaka och hämta Eileen. Gå ut ur detta rum och lås upp grinden här med biljetten. Gå genom och över och genom grinden till Lynch. Ner för trapporna och genom tåget till andra sidan. Genom den norra dörren och ta till sist Eileen. Nu, genom tåget igen, upp för trapporna, använd biljetten och gå genom grinden till King Street. Ner för trapporna här och ner för rulltrapporna. Se till at du skyddar Eileen för dom. Nere för den, gå till tågdörren som jag bad dig att komma ihåg till öst. Gå in och gå upp i vagnen till förarens rum. Sätt handtaget här och tåget rullar fram, gå tillbaka en bit och du ser en trappa till vänster, gå ner för den och genom dörren. Du ser en scen av mannen i svart rock. Om du stannar så attackerar han. Spring snabbt genom nästa dörr. [OBS: Denna man kommer att attackera er på olika ställen från och med nu.] Du är i en till spiral trappa. Gå till botten och genom dörren. ********************************************************************* * * PART 8: THE FOREST WORLD 2ND TIME ********************************************************************* Du kommer ut till kyrkogården. Gå till sydöstra hörnet och du hittar Torch. Tänd den och gå ut genom den enda dörren. PUZZEL 3: Doll Puzzel Här, mannen i rocken attackerar här. Ignorera han och kolla brunnen här. Ta DOLL'S HEAD. Gå ut genom nästa grind och akta hundarna. Här, följ vägen till önske huset. Men vad nu..? Önske huset är nerbrännd! Kolla bland ruinerna och ta memot och hitta dockan i rullstolen och sätt på Doll's Head. Den saknar fortfarande båda armar och båda ben. Ta även Holy Candle bakom dig. Lämna Eileen här och gå genom den sydvästra dörren. Följ vägarna här till sista arean innan hålet. Utanför den grinden kan du hitta en Silver Bullet. [OBS: Spara Silver Bullet i kistan i rum 302. Jag har en mycket bra plan i huvudet med den kulan. Jag är allvarlig, du kommer att tacka mig;)] Gå in i nästa area. Här, tänd facklan och kolla in brunnen och ta DOLL'S LEFT LEG. Gå tillbaka till önske huset, akta mannen i rocken och fladdermössen. Vid önske huset, gå genom grinden till nordöst. Lämna Eileen fortfarande kvar. Här, spring hela vägen tills du kommer till en byggnads area. Du kan här hitta Pickaxe Of Dispair, otroligt bra men mycket svår att använda. Den finns på vänster sida. Gå genom hålet till norr och du ser en scen när du går vänster. Henry möter pojken här. När Henry frågar vad han heter så säger pojken att han han heter Walter Sullivan, eller det är vad dom kallar han. Dom pratar om hans mamma. När han sprungit iväg, ta CRESTED MEDALLION från stenen. Nu, plocka upp Revolver Bullets och en Portable Medical Kit i arean och tänd facklan och gå ut till den första skogsstigen. Andar har dykt upp i arbetsarean. I skogstigen, kolla efter en brunn på vänster sida och undersök den för att hitta DOLL'S RIGHT LEG. Gå nu genom hålet vid önske hus arean. ROOM 302 -------- Gå till ditt förråd och använd Torch här i oljekannan som står där. Nu kan facklan brinna längre! Gå tillbaka till andra världen. -------- När du kommit tillbaka, gå genom grinden till sydöst. Här, gå till nästa area. Hitta en brunn här och ta DOLL'S LEFT ARM. Gå till nästa area. Du ser en scen. Jasper´s brinnande ande kommer här! Den är en super ande så akta dig. Tänd facklan här och spring till nästa area. Spring genom dom två byggnads areorna till en stig. Hitta brunnen här och ta DOLL'S RIGHT ARM. Se även upp för Rubberfaces här. Gå nu hela vägen tillbaka till önske huset. Vid önske huset, se till så att Eileen är med dig. Sätt nu alla delar på dockan; Doll's Head, Doll's Left Leg, Doll's Right Leg, Doll's Left Arm och till sist Doll's Right Arm. Du ser en scen. Den rör sig! Och faller ner och en satt på en lucka! Gå ner där och se till så att Eileen är med. Här, gå ner och använd Crested Medallion på den låsta dörren. Gå genom. Du är nu i en till spiral trappa. Gå till botten av den och genom dörren där. *********************************************************************** * * * PART 9: THE WATER PRISON 2ND TIME *********************************************************************** * Gå in i hissen här och du ser en scen. Hissen åker ner och till fängelset som är under vattnet. Nere, gå ut och du ser ett hål här. Har du inte sparat på länge så gör det nu. Efter det, gå genom dörren. Mannen i rocken attackerar här och har två pistoler denna gång. Spring bara genom dörren rakt fram. Lämna inte Eileen med galningen bara. Här, spring till 3f. Mannen kommer efter er också. Se även upp för dessa fladdermöss. I 3f, kommer du ihåg den blodiga sängen? Bra, gå till cell 5 och hoppa genom den enda ner till källaren. Du är nu i köket igen. Gå till tortyr kammaren vart du hittade Andrew. Ta där PRISONER'S SHIRT. Den är full i vax så du kan inte läsa det som står. Det enda sättet att ta reda på det är att åka tillbaka till rum 302 och tvätta av den i badkaret. Gå först genom dörren vi låste upp i dinning room tidigare. Gå sedan genom den södra dörren till spiral trappan. Klättra upp för stegen och till vatten hjuls rummet. Där, ta Portable Medical kit och gå genom hålet. ROOM 302 -------- Gå direkt till badrummet och använd tröjan där. Läs, det står att någon har lagt ett svärd under sin säng på andra våningen. Och att någon fet man har en nyckel. Då vet du att du måste ha den nyckeln för att komma ut. Nu är det dags att ta fram Silver Bullet och Sword Of Obedience som jag sa åt dig att spara. Spara spelet och åk tillbaka. Nu, ladda upp kulan och ha markeraren på svärdet. Gå till trappan och du ser en scen. Ett spöke, den har nummret 18121 på sig, Andrew...Nu, gå till shower room. Ner för stegen i slutet och genom dubbel dörren. Ta sedan vänstra dörren och du är i dursch rummet. **************************** BOSS: ANDREW DESALVO´S GHOST Ta fram pistolen och skjut han med den, akta tentaklerna så att han inte råkar sikta på den så att du slösar upp den! Efter du skjutit han, stick svärdet i han. Denna strid är så svår utan Silver Bullet. **************************** Efter du besegrat han, du får WATER PRISON GENERATOR KEY. Nu, du måste hämta Eileen som väntar på tredje våningen. Gå ut genom dörren och ta dörren till söder. Gå upp för stegen och ut genom dörren till söder. Gå genom den högra dörren och upp till toppen. Varning för mannen i rocken. Gå upp till tredje våningen. I 3f, gå till cell 5 och hämta Eileen. Det är möjligen att det finns Twins här inne. Hämta henne och gå till Vatten Hjuls Rummet. [OBS: I vatten hjuls rummet, spara genom hålet! Du möter massor av Twins i generator rummet.] Okej, där. Lås upp dörren här till generator rummet. Gå in. Följ vägen och du ser en blokering av Twins! Alla springer mot er! Så jag föreslår att du lämnar Eileen i vatten hjuls rummet. När du tagit hand om dessa jävlar, hämta Eileen om du lämnade hon och gå ut genom nästa dörr. Du är i en spiral trappa. Gå till botten och genom dörren. ********************************************************************* * * PART 10: THE BUILDING WORLD 2ND TIME ********************************************************************* Du ser en scen här. Richard´s ande. Han attackerar inte nu. Läs boken och ta Nitrition Drink. Gå höger och gå in i hissen. Varning för Richard här. Ignorera han bara och gå in. I hissen, tryck "Bottom Button". Där, klättra ner för stegen och lämna Eileen. Döda alla tentakler och ta BILLIARD BALL i slutet. Gå sedan upp för stegen. Följ gatan tills du ser en scen. Du ser mannen i rocken prata med Walter. Walter frågar vad mannen heter. Han säger att han heter Walter Sullivan!! Då har vi det! Det är Walter när han är liten och när han är stor! Walter säger något om "21 Sacraments". Han kidnappar lill Walter och säger att dom ska gå och se mamma! Nu, en ande kommer. Simpelt, ignorera och gå till nästa area. Hitta VOLLEYBALL bland kartongerna i slutet. Gå genom dörren. Ner för trapporna här och genom nästa dörr. Nu är du i baren igen, ta memot och lägg Billiard ball på spelbordet. Nu, du kan låsa upp dörren där med koden "4890". Gå inte in än. Du måste hämta...just det, Eileen. Gå tillbaka samma väg som du kom och till hissen. Tryck på "Top Button". Gå ut. Följ kanten här. Richard brukar komma här. Ta Nutrition Drink och döda alla hundar. Gå upp för trappan och genom dörren på toppen. Du är i sportaffären. I sportbutiken, gå fram och placera Volleyball i korgen. Ta CAKE CANDLES i kassan och ta 3-Wood på golvet. Det finns även ett hål här. Gå sedan ut genom den södra dörren. Gå genom lagret och ut genom dörren. Gå genom den norra dörren. Följa alla dessa trappor till huset. Se till att du inte tappar bort Eileen. Inne i huset, lägg Cake Candles på tårtan på bordet och ta STUFFED CAT nära dörren. Tillbaka till sportbutiken och ta dörren som är rakt fram. Gå ner för trappan här och genom dörren. I djuraffären, hitta kattburen till nordväst. Placera Stuffed Cat där och du hör att något plingar. Gå ut genom bakdörren. Ner för trapporna och genom dörren. Här i klockrummet, kolla klockan som plingar, men det är en dörr så gå genom. Här finns det typ 22 dörrar men bara EN är riktig. Akta andarna. Den riktiga dörren är ner för alla trappor och dörren som är rakt fram sen. Här finns fyra Monkey Men och två hundar. Efter du dödat dom, ta Nuitrition Drink och ta dörren i slutet. Gå ner för trapporna. Akta apan som hoppar ner framför Eileen. Rädda henne och gå till baren. Där, gå genom dörren du låste upp innan (med koden) och gå genom. Här, nu är vägen upp blokerad så du får springa ner istället. Denna trappa är AAAS lång. Akta alla fladdermöss som kommer. Ta en Portable Medical Kit och gå genom dörren....Boss. ************************* BOSS: GIANT WALL MONSTERS Det finns endast ETT monster som är äkta. Den äkta är på höger sida och i mitten av dom, tror jag, annars så är det den sista till höger. Akta dig för deras sving attacker, som vanliga Wall monsters. ************************* När du dödat den äkta så öppnas dörren. Gå genom den. Du är nu i en till spiral trappa. Gå ner och ta memot på botten. Gå till rum 302! Det är det förflutna av det rummet. THE PAST OF ROOM 302 -------------------- Här inne ser allt annorlunda ut. Hitta böckerna på bordet och läs dom. Gå till sovrummet och läs dom fyra sidorna. Ut igen mot huvuddörren och du ser en scen. Det är Joseph´s ande som talar ur taket. Du ser som en staty sticka fram. Han säger att ni har kommit långt. Han säger att Walter tror att rum 302 är rummet vart hans mamma finns. Han lärde sig dom "21 Sacraments" som skull befria hans mamma från rummet. Men han är död nu och är inget annat än en mördarmaskin. Joseph säger att hans barn och vuxen dom är kvar på jorden. Han säger offrena till "21 Sacraments" är; nr.20 = Eileen Galvin! Nr. 21 = Henry Townshend! Han säger att ni inte har något annat val än att döda Walter. Ni ska bara följa Crimson Tome. Nu, ta längst in i rummet PICKAXE OF HOPE, inget vapen, utan en nyckel sak. Därför skrivs det med STORA svarta bokstäver, fast det kanske du redan listat ut? Nu, åk genom hålet i toan till nutidens rum 302. ---------------------- ROOM 302 -------- Nu, använd Pickaxe Of Hope på samma ställe som du hittade den i det förflutna rum 302. Du har hittat ett hemligt rum i väggen. Gå in. Här, du ser en scen. Henry känner en hemsk lukt! Han råkar välta omkull en kanna så locket far av och rullar mot....en kropp! Du kan identifiera den och du ser att det är Walter´s kropp!! Det var här den var gömd. Som du ser så verkar det som att det var en ritual eller nått här. Han står på en påle och han har vingar på ryggen. Det är typ blodpåsar i ett kylskåp också, han har kosntiga sår i fötterna. Nu, kolla hans rockficka för att hitta KEYS TO LIBERATION! Gå ut och spara. Ta först breven. Du kan läsa Walter´s lista på vilka han skulle döda. Du märker att nummrena stämmer på alla kroppar du sett. Använd nycklarna på dörren. Är du äntligen fri? Du ser en scen.....Är du fri?.....Nej. *********************************************************************** * * PART 11: THE APARTMENT WORLD 2ND TIME *********************************************************************** Du var visst inte fri. Typsikt spel:) Eileen kommer! Nu, gå till rum 301. Här finns en Twin. Gå ner för trappan till vänster. Två Twins till, fast en har inget hår! Gå genom dörren. Här i hallvägen, ignorera Walter som försöker skjuta dig och spring snabbt till rum 202. [OBS: Rum 302 är det enda stället du kan spara på här. Så om du desperat behöver spara, gå dit.] I rum 202, gå genom hålet till 203. I rum 203 kan du hitta Bug Spray som fryser andar en kort sekund. Gå ut till hallen. Gå genom dörren i slutet av korridoren. Här finns 5 Nurses. Döda alla om du vill och gå genom dörren rakt fram. Här finns 3 Twins. Gå till rum 206 och ta Holy Candle och gå genom hålet i sovrummet till 207. Här kommer Richard svävandes, men strunta i han och gå ut till hallen. Döda Twin här och gå ner för trappan. Här, du hör lill Walter ropa på pappa. Ditt mål är att komma till Superintendenten´s Rum. Men som du ser så är den låst med 6 starka kedjor. För att låsa upp den så måste du hitta 6 kroppar här någonstans. Nu, gå ut härifrån. Gå till den östra vingen. KROPPARNAS STÄLLEN: 1. Här i början på mitten korridoren. 2. I rum 104. 3. I rum 103. 4. I rum 102. 5. I rum 101. 6. Och den sista är i slutet av mitten korridoren här. Nu ska du ha låst upp dörren. På vägen till den västra vingen så ser du en scen. Eileen tycker synd om Walter för att hans föräldrar bara lämnade han. Nu, gå till Super´s rum. Där, kolla bokhyllan och ta boxen och en scen kommer. Henry öppnar lådan och hans huvud gör ont. Eileen säger att det är Walter som gråter. Eileen ska till rummet vart han är. Och ni är dom enda som kan stoppa han. Äntligen får du UMBILICAL CORD som du läst om. Walter tyckte visst om den? Nu, ut och du ser en scen. Du tycks dig se Walter´s kropp röra sig? Monster släpps lös. Gå nu hela vägen tillbaka till rum 302. ROOM 302 -------- Här, kasta allt du har i lådan. Ta endast med ett slagvapen och ett skjutvapen. Ja, en eller två helnings saker också. Jag rekomenderar Rusty Axe, Richard's Revolver och en Ampoule, annars två Nuitrition Drinks. Nu, spara och gå till det hemliga hålet i väggen. Här, kolla vart kroppen var...den är borta! Kolla ner och du ser ett konstigt hål. Hoppa ner där....För final striden! *********************************************************************** * * LAST PART: THE FINAL BATTLE *********************************************************************** Kolla nu så att du har allt, du kanske behöver extra ammo? När du är redo hoppa ner. Du ser en scen. Lill Walter ropar bakom en dörr. Walter säger att han bara behöver vänta lite längre. Han säger åt Henry att han är nummer "21". Du ser Eileen gå mot döden, en spikboll i blod. För att få fram det bästa slutet så måste du rädda hon innan. *************************** FINAL BOSS: WALTER SULLIVAN Ditt mål är att döda Walter. Ok, för att göra detta enkelt; kolla statyerna på kanterna. På dom sitter spjut som du inte kan ta upp än. Kolla nyckelkartan för att förstå: ________ / \ \ S / ___\______/____ / \ X X / __________ \ Nyckel: / / \ \ X / / \ \ X H: Din Start Position / / \ \ S: Stort Monster / W / \ \ C: Spikad Boll \ \ C / / W: Walter's Start Position. \ \ / / E: Eileen's Start position. X \ \ / / X X: Spjut \ \__~__~____/ / X \ ~ ~ H/ X \_____~ ~______/ ~ E~ Ok, eftersom du inte kan ta spjuten nu. Använd Umbilical Cord på det stora monstret. Nu kan du ta spjuten! Skynda dig att samla så många spjut du kan och använd dom på monsterna. När du tagit alla så kan du äntligen skada Walter! Nu, när han försöker skjuta dig, spring runt och slå ett slag, akta dig när han slår med sin pinne. Backa snabbt bak då. Ta Richard´s Revlover och skjut den dåren! Den är kraftig, och du kan döda han med den om du har nog med skott. När han faller ner, gå fram och slå han med yxan. Samma sak igen. Men när du får slut skott så kan det bli problem, då får du endast ta yxan och hugga ihjäl han. Skönt är det när han äntligen dör! Spelet är nu slut! **************************** Njut av slutet du fick! Hoppas att du har förstått allt och att du är nöjd med min guide. Jag har lagt ner många dagar på detta. Ja, nu har man ett sommarlov att se fram emot också, yeeeeeha!! Håll dig kvar för nu börjar jag arbetet med Silent Hill 3! Jag sa när jag skrev 2:an att jag skulle börja på trean då, men jag valde denna först:) Walter är mycket svårare att besegra på ett Clear Game, så tänk på det, om du kör det igen. *********************************************************************** ** * * OLIKA SLUT *********************************************************************** ** Det finns ju olika slut i Silent Hill 4. Men det krävs lite arbete för att få dom. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ SLUT 1: 21 SACRAMENTS (Dåligt) ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Det är det enklaste slut man kan få. Och det sorgligaste....då menar jag inte så att man grinar utan så att man tänker: "Öh, va?". För att få den så måste Eileen dö och rummet vara full av andar. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ SLUT 2: EILEEN´S DEATH (Dåligt+) ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Du får detta slut om du låter Eileen dö och du har tömmt rum 302 på andar. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ SLUT 3: MOTHER (Bra) ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Allt du behöver göra är att rädda Eileen i tid genom att döda Walter innan hon nått spikbollen. Och inte drivit ut andar ur rum 302. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ SLUT 4: ESCAPE (Bra+) ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Du måste rädda Eileen i tid + att du måste ränsa rum 302 på andar. ********************************************************* * * HEMLIGHETER ********************************************************* Det finns många hemligheter i Silent Hill 4. A) Chainsaw Efter du har klarat ut spelet en gång så finns den i Forest World första gången. Den finns en bit ifrån bilen. Vid dom fälda träden till höger. B) Companion´s Submachine Gun Om du får 90% eller mer så är din fil en annan färg när du sparat. Det menas att du kan ta ett maskingevär i rum 102 i Apartment World första gången. 9 stjärnor exakt i Hard Mode. C)Ett Hands Vapen Du måste få tio stjärnor på Hard mode. Sedan när du laddar ett nytt spel ur den fil du klarat ut det på så får du välja ETT vapen att klara ut hela spelet med. Välj rätt! ************************************************************ * * ANDE RENSNINGS GUIDE ************************************************************ Många har ett problem med detta, så jag valde att skapa en lite guide till detta också. Först, placera ett Holy Candle i huset. Kolla ALLTID på ljuset tills den brinner upp. Dom kan vara borta innan ljuset har brunnit ut. Om du går ut innan den brunnit klart så kommer dom tillbaka på samma ställe. Kolla alltid så att huset är 100% rent från dessa andar. Gör detta för det bästa slutet. Om du inte gör detta så får du inga resultat:) Fråga: HUR VET JAG ATT DET FINNS ANDAR I LÄGENHETEN? Du ser onormala saker. Och om du går nära det så tappar du liv. Här är några tecken som jag har sett att det finns andar i lägenheten: 1. James skor som annars står vid dörren står i köket och det är blodspår som leder dit. Placera då ljuset där, mellan skorna. 2. Det rinner blod ur vattenkranen, placera ljuset då på golvet mittemot det. 3. Det kommer Wall Monsters ur väggarna. Placera ljus framför dom. 4. Det är fullt med blod i förrådet, placera ljuset där. 5. Klockan i vardagsrummet tickar. Placera ljus framför den. 6. Det är blod på soffan närmast fönstrena i vardags rummet, placera ljuset på golver nära den. 7. Det knackar på dörren. Och ibland låter det som att en katt jamar.(?) placera ljuset framför dörren. ************************************************************* * * Vapen, Nyckel sak och Hjälpmedel´s Lista ************************************************************* Istället för att söka igenom hela guiden så kan du direkt trycka Crtl+F så kan du söka efter den sak du vill ha genom att skriva dess namn. VAPEN: -Saint´s Medallion- Finns: Lite överallt i spelet. Anledning: Skydda dig mot demoner. Henry tar då ingen skada när han är i närheten av dom. Men den går sönder efter några minuter. -Holy Candle- Finns: Överallt i spelet. Anledning: Skyddar dig mot demoner. Används även för att rensa rum 302 på andar. -Sword Of Obedience- Finns: Lite överallt i spelet. Anledning: Dödar andar. Eller håller dom nere på marken. Tar du bort den så reser dom sig igen. -Eileen´s Bag- Finns: I Hospital World. På golvet nära trappdörren till andra våningen. Du kan inte missa den för att du stöter på den i en scen. Användning: Ett enkelt vapen för Eileen. Inte så bra men ganska bra i början. -Steel Pipe- Finns: I badrummet vart Henry upptäcker hålet i början. Anledning: Ett ganska kraftigt stål rör som tar hand om hundar i Subway World. Annars, oanvändbar. -9-Iron- Finns: I tåget nära rulltrapporna, i Subway World första gången. Anledning: En kraftig golfklubba. Bryts lätt av. -Chainsaw- Finns: Bland dom fällna träden i Forest World första gången. Vid Jasper´s bil för att vara mer exakt. Anledning: Inte så kraftig som man tror, den är även svår att använda. Kanske lite bättre mot Man In A Coat. -Pistol- Finns: Bakom kabinetten i rum 302 efter man klarat Subway World första gången. Anledning: Bra pistol som laddas med 12 skott. -Richard's Revolver- Finns: I rum 207 på elektriska stolen i Apartment World första gången. Anledning: En otroligt bra revolver som Richard bar med sig i Building World. Laddas med 6 patroner. -Pickaxe Of Despair- Finns: I byggnads området nära sjön i Forest World andra gången. Anledning: Krafitg hacka som är svår att använda. Bra mot stora fiender. -Spade- Finns: Bakom den norra hissen på tredje våningen. I Buildning World andra gången. Anledning: Kraftfullt vapen som är somvanligt svår att använda. -Aluminium Bat- Finns: I Albert´s Sports Shop. Building World första gången. Anledning: Bättre än Steel Pipe. Och den går aldrig av. -5-Iron- Finns: Inne i Albert´s Sports Shop, i Buildning World första gången. Brevid Aluminium Bat. Anledning: Kraftfull golfklubba, som tyvärr går av lätt. -3-Wood- Finns: Inne i Albert´s Sports Shop, Building World andra gången. Anledning: Kraftfull och går av lätt. -Putter- Finns: I rum 207 på sängen i Apartment World första gången. Anledning: Går av lätt men är kraftfull. -Pitching Wedge- Finns: Hålls av en Monkey Man som vaktar en dörr, Buildning World första gången. Anledning: Kraftfull golfklubba som går av lätt. -Rusty Axe- Finns: I Ashfield Bar på en stol till vänster. Building World första gången. Anledning: Mycket kraftfullt vapen. NYCKEL SAKER: -Lynch Street Line Coin- Finns: Efter du återvänt till Subway World första gången så finns den på dockan som sitter i toan. Anledning: Kan öppna grinden till Lynch Street linjen. -Temptation Placard- Finns: På dörren innan du går in till rummet vart Cynthia hittas mördad. I Subway World första gången. Anledning: Behövs till ett puzzel senare i spelet i rum 302. -Source Placard- Finns: På dörren inne i önske huset innan man hittar Jasper brinnande. Anledning: Behövs till ett puzzel senare i spelet i rum 302. -Watchfulness Placard- Finns: På tortyr rummets dörr i Water Prison World första gången. Anledning: Behövs till ett puzzel senare i spelet i rum 302. -Chaos Placard- Finns: På dörren till rum 207 i Building World första gången. Anledning: Behövs till ett puzzel i spelet i rum 302. -Chocolate Milk- Finns: I Henry's kylskåp i rum 302. Anledning: Ska ges till Jasper utanför önske huset i Forest World första gången. -Blood Inscripted Spade- Finns: På bron av önske huset, efter du gett Jasper choklad mjölken. Forest World första gången. Anledning: Används till att gräva upp rötter vid ett träd för att få en nyckel. -Rusted Bloody Key- Finns: Under rötterna av trädet. I forest World första gången. Anledning: Låser upp dörren till önske huset. -Water Prison Exit Key- Finns: Under skylten i vatten hjuls rummet. Water Prison första gången. Anledning: Låser upp dörren till spiraltrappan som leder till våningarna 2 och 3, inkl. Taket. -Ghost Key- Finns: På spöket i huset som har ett Sword Of Obedience i sig. Buildning World första gången. Anledning: Låser upp dörren brevid för att komma ut. -Albert´s Sports Shop Key- Finns: Bland djurmaten i djuraffären. Building World första gången. Anledning: Låser upp en låst dörr i hans sportaffär. -Locker Key- Finns: I rum 301 i Apartment World första gången. Anledning: Låser upp ett skåp på bottenplan som är full av kärleks brev. -Superintendant´s Key- Finns: Finns i rum 301, bakom den röda bilden. Apartment World första gången. Anledning: Låser upp superintendenten´s rum. -Shabby Doll- Finns: Henry kan få den av mannen med rocken som sitter på trappan som leder till bottenplan i Apartment World första gången. Anledning: Olika konsekvenser, BÖR EJ TAS. -Apartment Keys- Finns: I superintendenten´s rum på nyckelhållaren. Anledning: Låser upp vilket rum som helst i Apartment World första och andra gången, bör tas med sig under andra gången för annars kan man bara gå in i dom man låst upp tidigare i första gången. -Doll Key- Finns: Mellan sängen och fönstren i Henry´s sovrum. Kan tas under första gången på Apartnet World. Anledning: Låser upp Eileen´s rum 303. -Succubus Talisman- Finns: Nednför ytterdörren i rum 302 efter man klarat Apartment World första gången. Anledning: Tar bort ett ansikte på Henry´s förråds vägg. -Hospital Room Key- Finns: I ett rum på andra våningen i Hospital World. Anledning: Låser upp dörren till Eileen och för att komma ut ur rummet man fastnar i. -Small Key- Finns: Nednaför ytterdörren i rum 302 under Hospital World (efter man räddat Eileen). Anledning: Låser upp dörren under hissen på första våningen. -Toy Key- Finns: Under ytterdörren i rum 302 efter man klarat Hospital World. Anledning: Låser upp leksakslådan i Subway World andra gången för att få Filthy Coin. -Filthy Coin- Finns: I leksakslådan i Subway World andra gången. Anledning: Måste sköljas av i rum 302 innan man kan använda den i automaten vid tåget. -Murder Scene Key- Finns: I automaten efter man använt myntet där. Anledning. Låser upp dörren vid King Street vart Cynthia låg mördad. -Cynthia's Commuter Ticket- Finns: Efter man kommit till arean vart Cynthia's smink ligger utspridd. Anledning: Låser upp Lynch och King Street grindarna. -Train Handle- Finns: I rummet vart Cynthia hittas mördad. Anledning: Använd i tåget för att komma åt en dörr (tåget vid rulltrapporna). -Torch- Finns: I kyrkogården´s västra hörn i Forest World andra gången. Anledning: Används för att upptäcka alla dockdelar i brunnarna. Kan användas som vapen också. -Doll's Head- Finns: I en av brunnarna i Forest World andra gången. Anledning: Används i dock puzzlet. -Doll's Left Leg- Finns: I en av brunnarna i Forest World andra gången. Anledning: Används till dock puzzlet. -Doll's Right Leg- Finns: I en av brunnarna i Forest World andra gången. Anledning: Används i dock puzzlet. -Doll's Left Arm- Finns: I en av brunnarna i Forest World andra gången. Anledning: Används i dock puzzlet. -Doll's Right Arm- Finns: I en av brunnarna i Forest World andra gången. Anledning: Används i dock puzzlet. -Crested Medallion- Finns: På stenen framför Henry efter man sett scenen mellan han och lill Walter i Forest World andra gången. Används: För att låsa upp en dörr underjorden efter dock puzzlet. -Prisoner's Shirt- Finns: I Tortyr rummet i Water Prison World andra gången. Anledning: Måste tvättas av i Henry´s badrum innan man kan läsa info om ett svärd och nyckel. -Water Prison Generator Key- Finns: Efter man besegrat Andrew DeSalvos spöke i Shower Room så får man den. Anledning: Låser upp generator rummet i vatten hjul rummet. -Billiard Ball- Finns: I kloakerna i Building World andra gången. Anledning: Del av ett puzzel. Placeras på biljard bordet. -Volleyball- Finns: På lådor i Vercant Street (nära dörr). Används: Del av ett puzzel. Används i volleyball korgen i sportbutiken. -Stuffed Cat- Finns: Inne i huset. Building World andra gången. Anledning: Bit av ett puzzel. Placeras i kattburen i djuraffären. -Cake Candles- Finns: I sportbutiken i kassan. Building World andra gången. Anledning: Bit av ett puzzel. Används på tårtan i huset. -Pickaxe Of Hope- Finns: På väggen mellan sovrummet och badrummet. I Room 302 Of The Past. Anledning: Används på samma vägg i verkliga rum 302. -Keys To Liberation- Finns: I det hemliga rummet på Walter Sullivan´s kropp i rum 302. Anledning: Låser upp ytterdörren i rum 302! -Umbilical Cord- Finns: Inne i den röda lådan i superintendenten´s rum på bokhyllan. Anledning: Används på det stora monstret i final striden. HJÄLPMEDEL: -Nutrition Drink- Finns: Lite överallt i spelet. Anledning: Helar lite hälsa. -Portable Medical Kit- Finns: Lite överallt i spelet. Används: Helar nästan hela livsmätaren. -Ampoule- Finns: Lite överallt i spelet. Anledning: Helar hela livsmätaren och kan återfå hälsa efteråt också. -Pistol Bullets- Finns: Lite överallt i spelet. Anledning: Ammunition Till pistolen. -Revolver Bullets- Finns: Lite överallt i spelet. Anledning: Ammunition till Richard's Revolver. -Silver Bullets- Finns: Lite överallt i spelet. Anledning: Fäller ner andar och stora fiender på en kula. ************************************************************* * * RANKING SYSTEM ************************************************************* Efter du har klarat ut spelet en gång så ser du din ranking lista, efter credits också. Nu är det alltså dags att se hur bra du varit! Du ser en lista: Difficulty: Svårighetsgraden du valt. Play Time: Den tid det tog för dig att klara ut Silent Hill 4. Scener och kolla på kartan tar tiden. Continues: Så många gånger du dött och valt Continue i menyn. Enemies Defeated: Så många fiender du lyckats besegra under spelets gång. Memo Items Found: Så många memos och noteringar du hittat under spelets gång. Ending: Vilket slut du fick. Rank: Du ser totalt hur många stjärnor av tio du fick sammanlagt. Kom ihåg, genom att få tio stjärnor och klara spelet på svårare grader låser upp fler hemligheter. ************************************************************* * * RICHARD´S REVOLVER BULLETS PLATSER ************************************************************* Jag tror nog att det är bra att sätta ut en sektion med Richard's Revolver skott. Det är det bästa skjutvapnet man kan ha och man hittar sällan skott. Så här är dom jag har hittat så länge, jag kommer att uppdatera OM jag hittar några fler: Revolver Bullets: 1.I ett av dom 22 rummen som alltid är olika i Hospital World. 2. På toppen våningen vart aporna kommer i Building World andra gången. Du vet, den första hissen du går in i när du börjar. Efter Richard har kommit. 3. Room 303 i Apartment World andra gången. 4. Vid Toluca Lake i Forest World andra gången. ************************************************************* * * SISTA ORDEN ************************************************************* Silent Hill 4 var ju inte helt problem fritt. Jag tycker att 4:an var ganska seg. För varje SH som kommer så tappar den stil. Men ändå så var det underhållande på sitt sätt. Jag menar att det var ju så jäkla onödigt att återvända till samma ställe som man redan varit på. Det blir ju inte någon överraskning som i 2:an och 3:an. Monsterna har dom lyckats bättre med nu än 3:an men storyn var ganska löjlig. Walter Sullivan, han var ju inte någon speciell person i dom andra SH spelen. Han nämndes först i 2:an. Han hade dödat sig själv i cellen med en sked stod det i en nota. Och sedan kunde man se hans gravsten i fängelset´s kyrkogård och sedan var det inget mer med det. Och när han var sista bossen i spelet så tycker jag han är jätte svår. Sista bossen har aldirg varit svår i SH tycker jag förutom här. Jag har bara klarat spelet EN gång. Sedan har jag bara kommit till Walter och fått raseri utbrott för att hans slag och skott tar så JÄVLA mycket! Och sekunderna senare kommer dom blodiga orden "Game Over". Och det där med ??121 fattade jag inte riktigt. Jo, jag fattade dom två nummerna i början men inte dom tre sista. Var det för att han ska döda 121 stycken. Då måste det ju bli 121121....? Äh, jag fattar inte. Men iallafall, Silent Hill 4 var ett bra spel trotts allt. Jag ser fram emot nästa Silent Hill, typ, Silent Hill 5: City Of Memories, eller nått. ************************************************************* * * TACK OCH BERÖM ************************************************************* Fuska.nu - för att dom tagit med min guide Konami - För att dom alltid lyckas med Silent Hill Anton Wennberg - För viktig info! Och till sist till dig som tagit din tid till att läsa min guide. Den är lång och det tog sin tid att göra denna blaska:) Håll sen utkik efter mina guider i denna månad och i Augusti. SLUT Mikael Eklund (C) Juni 2005